Niemand heeft geld tegenwoordig

Discussie in 'De lounge' gestart door twee, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Tja het is maar net wat je makkelijk vind. Cash of pinnen.
    Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je je meer bewust zou zijn als je je geld cash uitgeeft. Als ik cash bij me heb ben ik juist eerder geneigd kleine onzin aankopen te doen. Ik heb bijna nooit cash bij me (wat een enkele keer onhandig is).

Ik pin alles (nee ben niet rijk), kan via t internetbankieren labels aan de betalingen geven waardoor ik feilloos kan zien hoeveel ik per maand uitgeef bij de supermarkt of andere winkels. Verder doe ik gewoon 1x per week boodschappen en maak ik een weekmenu en op basis daarvan een lijstje. Ik tel t nooit op in de winkel maar ben eigenlijk altijd ong hetzelfde kwijt aan boodschappen.

2. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier pin ik altijd geld bij de automaat.
    Sinds ik niet meer pin bij de kassa's ben ik veel bewuster met het geld wat we nou eigenlijk uitgeven aan boodschappen... Ook kleding voor mijn kids betaal ik contant. Het scheelt bij ons echt een hoop.
    Voorheen pinde ik dus altijd.. maar nu bewuster met geld en meer sparen.. haha... Dus nee.. wij zijn niet arm, maar wel bewust. En betalen dus contant ;)

3. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Kon je van een afstand zien wat het saldo was op de bankrekening ofzo? Of denk je gewoon in hokjes en kan je dus niet breder denken? Ik pin het geld voor het boodschappen doen, maar heb daar naast ook nog altijd ruim voldoende op mijn bankrekening staan.

En dan nog? Wat als het zo is? Voel je je dan beter dan de rest? Omdat jij blijkbaar niet blut bent aangezien je met de pinpas kan betalen. Nogal kort door de bocht, hoe je dit redeneert.

4. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ik moest echt ontzettend hard lachen om je OP. Om je niet te beledigen zeg ik verder niets... :cool:

Ik betaal ook altijd cash in de supermarkt. Wil me er bewuster van zijn wat ik uitgeef en de beste manier voor ons is: per maand boodschappengeld pinnen en vervolgens contant betalen. Dus nee, geen geld op de bank, arme sloebers zijn we.

5. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Wat een raar topic!? Dus mensen zijn arm omdat ze met contact geld betalen? Vind het heel bijzonder dat je die conclusie trekt. Contant geld is ook geld ...

Ik voel me rijker met een briefje van 50 in mijn portemonnee dan met een pinpas die 1000 euro in het rood kan (en dat vroeger ook heel vaak stond!).

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.808
    4.192
    113
    Amen!

7. IAMX

IAMX Niet meer actief

Oh, vandaar dat er tegenwoordig mensen met (bijvoorbeeld) een afgeronde Pilotenopleiding in een strandtent werken.. Dat is natuurlijk allemaal hun eigen schuld. ;)

8. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Uh ja :) Want ik Dubai zoeken ze piloten. Mijn buurjongen is er toevallig 2 maanden terug heen gegaan, toen er bij NL maatschappijen geen werk voor hem was.

9. IAMX

IAMX Niet meer actief

Niet iedereen kan zomaar maar in Dubai gaan werken of een ander land, voor wat voor baan dan ook. Het gaat ook niet alleen om Pilotenopleidingen maar nog zoveel meer andere hoge opleidingen waarna mensen gewoon geen baan kunnen vinden hier en het dus moeten doen met een lager inkomen.

10. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben tegenwoordig ook een weekbudget waarbij ik elke maandag cash uit de muur haal. Maar dat is enkel om problemen te voorkomen. Je houdt meer overzicht. Dus je bent echt niet per definitie arm maar je voorkomt dat je het raakt door gebrek aan overzicht ;)

11. IAMX

IAMX Niet meer actief

Ik betaal trouwens graag contant omdat ik altijd bang ben dat mijn pas niet werkt om wat voor reden dan ook en ik daar dan voor joker sta met mijn volle kar..

12. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Voor de dames die graag contant betalen om overzicht en grip te houden op de uitgaven. Per week verschilt het bij mij wat ik kwijt ben aan boodschappen. Dat varieert tussen de 80 en 100 euro. Stel ik neem 80 euro mee. Tellen jullie dan telkens alle prijzen bij elkaar op zodat je zeker weet dat je bij de kassa niet boven die 80 euro komt?

13. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Als ik denk meer uit te geven, pin ik meer. Ik zit niet met een rekenmachine in mijn hand boodschappen te doen. Heb wel altijd €10 extra in portemonnee. Maar gebruik alleen contant met boodschappen. Je moet wel discipline hebben om die €10 niet voor andere doeleinden dan boodschappen te gebruiken. Voor kleding kopen pin ik gewoon, omdat ik niet weet wat ik uit ga geven.

14. Ansji

Ansji Niet meer actief

@Baukje, ik kom sowieso niet boven ons budget uit van 100,- per week. Ik haal de boodschappen niet in één keer. En ja, ik kijk wel even in mijn portemonnee voor ik de winkel in ga en schat in wat ik ongeveer kan kopen.

De ene week komt het bedrag goed uit en heb ik over, de andere is het wat krapper.

Ik heb wel echt geleerd veel bewuster met mijn weekuitgaven om te gaan op deze manier, ik pinde maar raak en had vaak dingen gekocht die ik niet eens nodig heb! Dus deze manier werkt voor mij prima!

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nu ik de rabo app gebruik pin ik weer wat meer maar als ik geen overzicht hebt(aatst 8wk zonder app gezeten) dan pin ik begin van de week een bedrag en daar moet het dan mee.

Ik vind dat je een rare conclusie trekt. Erg bevooroordeelt. Jammer dat er mensen zijn die je in het hokje "arme mensen" plaatsen omdat je contant betaalt. Kom op zeg..dat slaat toch helemaal nergens op.

16. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik betaal 9 van de 10 keer alles cash en niet omdat ik geen geld op m'n rekening heb staan maar omdat ik het gewoon in m'n portemonnee heb zitten.

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.174
    113
    Ik zou dan 100 euro meenemen. En als je dan een week 20 euro overhoud, vul je het voor de week daarna weer aan tot 100. Of je stopt het in een potje voor iets leuks.:)

18. 2jees

2jees Niet meer actief

Haha dit ik ook.

19. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38

Tja een lager inkomen is nog altijd beter dan helemaal geen inkomen.
    Heel naar dat veel mensen geen passend werk voor hun genoten opleiding(en) kunnen vinden, maar moeten ze dan maar lekker werkloos thuis gaan zitten?
    Ik kan niet zo goed tegen het soort mensen die zichzelf te goed voelen om een lagere of heel ander soort functie aan te nemen
    omdat er niks voor hun kunnen bijzit. Als ik afhankelijk ben van inkomen dan pak ik alles aan, al is het lopende band werk.

20. IAMX

IAMX Niet meer actief

#140 IAMX, 7 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2014
    Ik kan het mis hebben hoor maar het ging toch om mensen met 'weinig' geld en niet persee werklozen?
    In ieder geval was mijn reactie daar wel op gebasseerd.
    En ik vind persoonlijk niet dat, dat die mensen hun eigen schuld is.

Deel Deze Pagina