Morgen keizersnede... Ben zo zenuwachtig!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mississippi, 15 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hoi ladies

Morgen staat de keizersnede gepland. De reden is dat de artsen geen risico willen nemen met de baby, vanwege dat onze oudste dochter is overleden in maart. Mijn gynaecoloog noemde het 'Murphy's law' en ben daarmee akkoord gegaan hoewel ik het eigenlijk heel graag natuurlijk wilde doen, maar als de gynaecoloog er weinig vertrouwen in heeft, dan ik ook niet natuurlijk! Bij de middelste een spoed keizersnede gehad na 7 uur weeën en een niet vorderende ontsluiting. Dit viel me toen behoorlijk tegen.

Ik ben dus nu echt vreselijk zenuwachtig en sta te springen om positieve verhalen te lezen qua operatie en herstel. Heeft iemand het bijvoorbeeld zonder morfine gedaan de eerste dag? Hoe lang na de operatie mocht je gaan douchen en lopen? Wanneer was je weer een beetje mobiel zonder vreselijke pijn? Alvast bedankt :)

2. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Uhm ik had een keizersnede met een ruggenprik weet niet of het hetzelfde is...maar ik heb zowieso geen morfine gehad de vorige dag alleen paracetamol.... eerste 2 dagen een catheter waardoor ik rustig aan beetje kon gaan zitten en stapjes lopen...en douchen deed niet echt pijn alleen vervelend gevoel.. elke dag ging het beter en na 4 dagen liep ik al wat langere afstanden...maar denk wel dat het bij iedereen verschillend is.. je buikspieren willen gewoon even niet meewerken.

Veel succes morgen en geniet daarna volop van je kindje dan vergeet je al de helft van de pijn

3. flower861

flower861 Actief lid

4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Geen ervaring mee, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen en veel plezier met je kleintje! :)

4. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Oh kan me helemaal voorstellen dat het spannend is!
    Misschien heb je iets aan mijn positieve verhaal.
    Ik zou een geplande keizersnede krijgen ivm stuitligging, met 37+5 braken mijn vliezen spontaan dus toen naar het ziekenhuis. Ik heb gevraagd of ze een gentle sectio wilden doen: we mochten meekijken toen ze geboren werd door een doorzichtig doek en ze mocht meteen bij mij op de blote borst liggen. (Mijn armen werden daarom niet vastgemaakt, heel fijn) ze deed het meteen heel goed en pas na mijn akkoord hebben ze haar meegenomen om even te onderzoeken en aan te kleden. Op de uitslaapkamer kwam mijn vriend met dochter weer bij mij en kreeg ze haar eerste flesje. Samen zijn we weer naar de afd gegaan. Ik heb zelf 1x om morfine gevraagd toen het gevoel terug kwam omdat ik wat bang was voor de pijn die zou komen.
    Ze is om 11 uur geboren en de volgende ochtend moest ik uit bed en douchen, vond het opstaan enzo wel pijnlijk. Heb de eerste 2 a 3 weken ook nog wel pijn gehad aan het litteken, heb het idee dat ze onderhuids wat te strak gehecht hadden.
    Zelf heb ik er een hele fijne en herinnering aan, en als de 2e weer met keizersnede moet dan is dat ook prima, hoewel ik liever natuurlijk zou bevallen.

Ik wil je heel veel succes wensen morgen, hopelijk ben je snel aan de beurt.

5. Evelien80

Evelien80 Niet meer actief

Hier ook ervaring met geplande keizersnede i.v.m. stuitligging.
    Hij vertikte het om te gaan draaien.
    Heb een ruggenprik gehad.
    Was daar superbang voor i.v.m eerdere niet zo prettige ervaring.
    Maar het was een beetje pijnlijk maar niet zo heel erg.
    Er word voor gezorgd dat moeder en kind snel worden herenigd.
    Bleef niet lang op de verkoeverkamer.
    Eerste dag katheter .
    Die werd de volgende dag weggehaald en moest inderdaad zelf douchen en naar toilet.
    Was beetje pijnlijk maar na 2 a 3 dagen ging het lopen steeds beter.
    Mijn herstel van het litteken verliep iets langer maar dat kwam omdat ik allergisch was voor die pleisters maar er de volgende pas achterkwamen omdat de onderkant verdoofd was en natuurlijk niets voelde.
    Wel een paar tips voor na de keizersnede.
    In geval van hoesten of niezen een kussen tegen je buik houden.
    Dat helpt behoorlijk want je buik is dan gevoelig.
    Doe rustig aan en doe het op je gemak ga geen dingen overhaasten.
    En als laatste wil ik je veel sterkte wensen.
    Het komt goed meid succes morgen

6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik had na de keizersnede wel een PCA pomp met morfine maar had niet het idee dat dat hielp. Paracetamol en diclofenac hielpen nog het beste. Mijn tip: zo snel mogelijk uit bed, dus die katheter eruit en op die stoel gaan zitten. Toen ik dat kon, ging de rest heel snel. Overigens vond ik het herstel van de keizersnede beter te doen dan van de normale bevalling, maar bij de laatste had ik er al eentje rondlopen, dat speelde misschien ook mee. Succes hoor!

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Geen ervaring, maar wilde je even sterkte wensen en natuurlijk plezier!

8. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ook hier niets zinnigs toe te voegen - maar ook ik wilde je even succes wensen. En bovenal veel plezier! Morgen ga je je dochter ontmoeten! Geniet!!!

9. LianneE

LianneE Niet meer actief

Mijn oudste was een spoedks die een gentle werd grotendeels. Heb wel die pomp gehad (morfine) na afloop. Dag na ks gedoucht met alle slangen mee, dag erna alles los. Na ruime week kleine stukjes gaan lopen en elke dag paar meter verder. Met week of 4 pijnvrij en nooit meer pijn gehad :)
    Ergste pijn was eerste 2 weken.

Viel me dus mee maar moet eerlijk zeggen dat ik 2 weken terug natuurlijk bevallen ben en dat wel een ander verhaal is qua herstel. Weet niet hoe lang je man vrij is maar zou wel zorgen dat je genoeg hulp hebt vooral mbt je middelste en huishouden.

Veel succes en ook veel geluk met je dochtertje die je gaat ontmoeten :)

10. Marielle1993

Marielle1993 Bekend lid

7 sep 2014
    681
    95
    28
    Vrouw
    Hoi, ik lees even mee :)

Mag ik vragen of ze de katheter zetten na de ruggenprik of er voor?

11. Marielle1993

Marielle1993 Bekend lid

7 sep 2014
    681
    95
    28
    Vrouw
    Succes morgen, komt goed! Zelf bij de 1e een keizersnede gehad ( wel vooraf een bevalling van 24 uur ). Nu weer zwanger en wordt dit keer een geplande keizersnede. Lijkt me heerlijk aangezien je meer weet wat je te wachten staat.

Los van mijn weeën ( 1e bevalling) voor de keizersnede, heb ik de keizersnede echt goed ervaren. De eerste dagen is lopen wat moeilijker, maar je went hier snel aan!! Elke dag merk je weer vooruitgang en laat je maar lekker vertroetelen

12. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Zet 'm op vandaag! Ik heb twee keer een geplande keizersnede gehad. Bij de oudste moest ik vier dagen blijven, bij de jongste mocht ik op de derde dag al naar huis. De eerste dagen is even afzien.. Ik mocht de volgende ochtend uit bed en douchen, ik heb geen morfine pomp gehad. Neem je paracetamol echt op tijd en blijf dit ook ruime tijd doen. En pak je rust waar mogelijk!

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bedankt voor alle reacties! Fijn om te lezen :) over 4,5 uur is ze er misschien wel al haha, zo'n gek idee!

Bij mij doen ze de katheter na de ruggenprik, dus dat is wel ideaal!

Ik mag proberen om het zonder morfine en diclofenac te doen, ook al is dit schijnbaar nogal ongebruikelijk, ben gewoon bang dat ik weer hele delen kwijt ben net als bij m'n jongste dochter, en dat zou ik zo jammer vinden. Zeker nu is dat erg belangrijk voor me.

Moet me om 9 uur melden, dus ga maar even opschieten haha, moeten de kleine meid ook nog wegbrengen zo!

14. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Bij een gentle sectio valt dat mee hoor, dan ben je aardig bij! Misschien nog een tipje: schrijf dingen op zodat je ze later terug kunt lezen!

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Geen ervaring, maar lieve Shart, super veel succes vandaag. En geniet van je kleine meisje!!!

16. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Spannend! Heel veel succes en geniet straks lekker van je meisje!

17. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik had morfine en kon t zelf indrukken wanneer nodig. Ik had katheter ook na ruggenprik. Wil ik nu weer.
    Mijn herstel was niet zo prettig maar dat kwam door laag ijzer gehalte ;)
    Heel veel succes en geniet van elkaar. Ik had ook hele fijne en mooie fotos van de keizersnede. Heel blij mee!

18. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Ik heb een ks gehad onder algehele narcose. Geen spoedkeizersnede, maar het ging wel snel allemaal. In de ochtend werd besloten dat ik in de middag een ks zou krijgen.

Dat ik onder volledige narcose moest vond ik vreselijk (mocht geen ruggenprik icm bloedverdunners), de rest is me 100% meegevallen. Alleen de eerste dag en nacht met morfine gedaan, daarna alleen maar met pcm (mocht geen andere pijnstillers vanwege bloedverdunners). Na 2 dagen kon ik weer zelfstandig douchen en na 2 weken deed ik alles weer.

Heel veel succes vandaag! Geniet van jullie ongetwijfeld prachtige dochter!

19. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Dankjulliewel lieve meiden :) lig nu aan het ctg, in de kraamsuite. Blijf het zo gek vinden dat ze er over enkele uurtjes is!

20. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Heel veel succes vandaag. Laat je emoties komen, het zal ongetwijfeld ontzettend dubbel zijn. Geniet van je prachtige meisje. Ik heb enorm veel bewondering voor je al ken ik je niet. Dikke knuffel :)

Deel Deze Pagina