Hebben jullie weleens gehad dat je dochter een vriendinnetje bijna kreeg opgedrongen? Peuterjuffen, en nu de kleuterjuffen houden vol dat ze het zo gezellig hebben samen op school, terwijl uit de verhalen van dl een vrij dominant en niet erg vriendelijk meisje overkomt. Nu is er blijkbaar iets gebeurd en Dl lijkt wel bang voor haar. Ik vind het zelf totaal geen match. Het meisje is een soort Wednesday uit de Addams family, en dl is een onschuldige blije dodo. Wat moet ik hier nu mee? Heb de moeder al subtiel laten weten dat ze echt niet samen hoeven te spelen op school, die stuurt er een beetje op heb ik het idee, terwijl dat meisje nauwelijks interesse leek te hebben. Maar Dl geloofde, omdat het zo vaak gezegd werd, dat ze vriendjes zijn. Verwarrend....Wat moet ik hier nu mee? Is het overdreven om de juf te mailen hierover?
Wie dringt het op dan, de juffen of de moeder van Wednesday . Als dat laatste het geval is , is het misschien fijn om hier even over te kunnen spreken met de juf zodat ze b.v. niet steeds bij elkaar zitten met werkjes e.d. Als de juffen er op aandringen zou ik ook een gesprek aangaan om duidelijk aan te geven dat je dochter het meisje eigenlijk helemaal niet zo leuk vind maar denkt dat ze er mee moet spelen omdat iedereen dat zegt. Maar soms hebben kinderen op school een andere klik dan buiten school. Als mijn dochter graag een spelletje wil spelen dan weet ze dat ze haar bff er niet voor hoeft te vragen omdat dat uitloopt op ruzie, maar knutselen en buitenspelen kunnen ze als de beste en is er hooguit wat onenigheid. Of een meisje waarmee ze regelmatig buiten speelt maar op school kijken ze elkaar nog niet aan.
Beiden. Ze zijn naast elkaar gezet en de juf stuurt ze samen op pad. Ik heb de juffen zojuist gemaild.
Als je dochter last van dat meisje heeft en de juffen hebben dat niet door, dan zou ik dat zeker laten weten. Dat vind ik dus absoluut niet overdreven. Ik vind het eerder overdreven van de juffen om kinderen constant samen te zetten. Laat ze lekker zelf uitzoeken met wie ze graag spelen.
Misschien speelt je dochtertje op school daadwerkelijk leuk met haar. Misschien omdat ze het wel leuk vind maar misschien wel omdat ze zich verplicht voelt, bang om nee erop te zeggen noem maar op. Ik zou met de juf bespreken dat jij thuis andere signalen krijgt vanuit je dochter en dan even je eigen gevoel over dat meisje uitschakelen. Kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat je dochtertje haar wel gewoon leuk vind ondanks dat jij er niet veel aan vind. Misschien voelt ze dat aan en zegt ze thuis tegen jou dat ze dat meisje niet leuk vind om jou niet te kwetsen. In gesprek gaan met elkaar hierover, bespreek het met de juf en de moeder van dat meisje. Succes.
Dl is thuis al maanden in een bui waarin ze totaal geen rekening houdt met wat wij vinden Op school vindt ze iedereen leuk. Maar over dit meisje meldt ze dus alleen maar negatieve dingen (ze doet jaloers, bazig, pakt werkjes af, krast in haar tekeningen etcetera.) Dl heeft nog geen idee wat vriendschap is, maar heeft blijkbaar nu zelf door dat dit niet helemaal klopt. Ze heeft gisteren de hele tijd gehuild op school, dus daar moet wel iets mee gedaan worden vind ik.
Juf heeft overlegd met haar collega, en ze kijken het een paar dagen aan. Vandaag ging goed. Behalve dat dl 2 geen fruit heeft gegeten en 2 happen brood op de hele dag. Ze eet gewoon nauwelijks, en doet wel superdruk bij gym. Echt niet fijn dit.