Alles waar ik trek in heb en wat ik tegen kom in de koelkast Eiersalade, kaas met tomaat en komkommer/augurk, salami, smeerkaas met sambal, brie met ham, kipfilet met kruidenkaas. Ik hou vooral van dingen combineren. Of anders eens wat anders proberen dan brood? Een salade ofzo?
Hier vaak als lunch: een broodje met tomaat en peper. Heerlijk fris. Soms neem ik een toetje als tussendoortje (yoghurt met fruit) of een schaaltje fruit (aardbeien, kersen, ananas, appel). Ik eet niet echt op vaste tijden. Ik ontbijt gewoon, maar daarna eet ik weer wat als ik honger/trek heb. Het ligt eraan hoeveel trek ik heb. Soms eet ik een uur later weer een boterham en soms dus een tussendoortje. Wat ook erg lekker is, is een zelfgemaakte salade. Hmm. Heerlijk als lunch of tussendoortje, zeker bij dit warme weer.
Maar net waar ik zin in heb.. Vandaag spinache dip met brood uit de oven. Niet echt gezond, maar wel erg lekker!
Echt vanalles. Pesto, tapenade, aardbeien, pindakaas met banaan, sla tomaat en komkommer, gesmolten kaas, ham, kipfilet, ei. Echt vanalles eigenlijk.
Hummus, kipfilet met avocado, kaas, smeerkaas, vleeswaren, brie, zoet, pindakaas, ei, tapenade, huttenkase met tomaat...
Salami mag gewoon hoor! Is bewerkt. Had het hier nog ooit aan de vk gevraagd. Ik zit trouwens ook wel een beetje met de 'wat doe ik op mijn brood' vraag, niet omdat je dingen niet zou mogen, maar omdat ik nergens zin in heb . Het enige wat me enigszins smaakt is kaas (al dan niet met tomaat/komkommer erbij, of met stroop of jam erbij). Vlees trekt me helemaal niet op dit moment, zoet strooibeleg zoals hagelslag ook écht niet... Pindakaas gaat wel maar mwa, en jam en stroop wel ok maar niet mee te nemen naar werken ivm zompigheid! Tja, dan wordt het dus maar altijd kaas...
Salami 'mag' niet volgens Voedingscentrum en andere bronnen. Althans, het wordt afgeraden net zoals (andere) rauwe vleesproducten. Het is wel bewerkt maar alsnog rauw. Edit: ik zou denken dat het alleen voor 'echte' salami geldt. Supermarktsalami is volgens mij wel gekookt nu ik erover nadenk. Heb ik voor niks al die maanden geen salami gegeten niet dat het nou zo gezond is, maar wel lekker!
ik ben nogal een bio en eco persoontje hahah dus hierbij bij de eco hebben ze heerlijk peper smeersel ( ben even de naam kwijt helaas ) maar oooowwww die is zo lekker , of huttekaze met tomaat erop beter peper en zout ,,verfrissend en yam yam . mmm wat ook erg lekker is is pindakaas meer komkommer , en ik maak mijn eigen smeersels zoals hummus enzo leuk en snel te doen en oer lekker voor op krackertje of brood ,, wat ik ook wel eens doe is mijn broodje roosteren als variatie en verteerd beter / sneller in de maag
Ik eet niet zoveel brood (glutenintollerantie), maar als, dan met kipfilet en paprika! Of Philadelphia met bieslook en avocado... Hmmmm
Gekookt eitje met plakjes tomaat en een dun laagje spread of yoghurtmayo, rookvlees met paprika en olijven, heerlijke combi's! Wel lastig mee te nemen... op werkdagen hou ik het ook bij pindakaas of chocopasta
Salami mag niet! Volgens het voedingscentrum niet, volgens de vk hier niet en volgens de gyn en vk in het ziekenhuis waar ik loop ook niet. Het is bewerkt, maar niet gekookt of gebakken, dus door het zoutingsproces kan het zijn dat niet alle gevaarlijke bacteriën weg zijn zeg maar. Dus dan eet ik het toch liever die 9 maanden niet. Je mag het wel gewoon op een pizza eten, omdat het dan boven de 60 graden is verhit. Ow en nog misschien een broodbeleg tip: Sandwichspread! Lekker fris en gezond! Verder heb ik ook bijna nergens zin in, alleen kaas, kipfilet of boterhamworst. En af en toe een boterham met smeerworst. Alleen maar hartig eigenlijk.