Nierbekkenontsteking

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door deborah73, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deborah73

deborah73 Lid

30 okt 2010
    93
    1
    0
    NULL
    gelderland
    Hoi allemaal,

Ben net thuis uit het ziekenhuis,heb 2 dagen aan een antibiotica infuus gelegen vanwege een nierbekkenontsteking.
    5 weken al aan het tobben geweest met blaasontstekingen die met antibiotica niet over ging(nitrofurantoine),3x nieuw kuurtje gehad,op het laatst was ik zo uitgeput door pijn&koorts dat de gynaecoloog me heeft opgenomen.De koorts was meteen na het eerste antibioticaspuit door infuus weg dus sloeg eindelijk aan.Ben nu thuis met medicijnen(cotrimoxazol) en ik vroeg me af of er hier meer dames zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en hoe het bij jullie is afgelopen.Ben nu 34 weken zwanger dus nog maar even want word met 38 weken ingeleid(vanwege zwangerschapsdiabetes),de pijn in de flank/zij blijft helaas,misselijkheid word minder maar blijf zo ontzettend moe en uitgeput.Iemand tips voor me want om zo nog 4 weken door te gaan zie ik niet zo zitten:(

Liefs Deborah

2. friesemeid

13 jul 2010
    37
    0
    0
    NULL
    friesland
    hoi deborah73,

ik heb vorig jaar ook in het ziekenhuis gelegen met nierbekontsteking
    ik heb er 4 dagen gelegen met wel 2 dagen 40 graden koorts
    bij mij sloeg de antibiotica niet aan toen ik thuis kwam was ik vooral heel erg moe. heb toen ook nog een kuur meegekregen naar huis.

maar ben blij voor je dat je weer thuis bent en het over is want
    er is niks aan.

liefs friesemeid.

3. deborah73

deborah73 Lid

30 okt 2010
    93
    1
    0
    NULL
    gelderland
    Het is helaas nog niet over:(,ben wel koortsvrij maar er zit nog steeds bloed bij de urine,ontstekingswaarde neemt wel af maar pijn&misselijkheid blijft.Word er een beetje moedeloos van...
    Heb verlenging gekregen van de laatste ab kuur en nu lees ik overal op internet dat ik deze medicijnen niet eens mag tijdens de zwangerschap dus nu ben ik weer bang dat de kleine misschien schade oploopt als ik het blijf slikken.De gyn.zegt dat het geen kwaad kan en schrijft een vervolgkuur voor...wat is wijsheid,zo door blijven sukkelen en afvallen door het vele spugen of toch maar de medicijnen doorslikken en maar hopen dat het goed gaat,vind het zo moeilijk huilhuil...ik wil van die pijn af en wel NU!!

Zijn er misschien nog anderen die dit hebben meegemaakt?alle tips zijn welkom want ik ben de wanhoop bijna nabij...

4. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend Deborah! Ik heb het niet meegemaakt, dwz ik heb wel een nierbekkenontsteking gehad dus ik weet hoe pijnlijk het kan zijn, maar dat was niet tijdens mijn zwangerschap.
    Toen ik net 6 weken zwanger was kreeg ik er wel bijna een, en ik vond het toen al helemaal niet fijn om een antibiotica kuur te krijgen. De dokter heeft wel tig keer gezegd dat het echt geen kwaad kon maar het voelde gewoon niet fijn, dus ik kan me heel goed voorstellen dat je je daar zorgen om maakt. Maar aan de andere kant is het ook niet goed als jij ziek blijft, niet voor jou maar ook niet voor je kindje! Ik zou er dus toch maar op vertrouwen dat de gyn gelijk heeft. Of eventueel een second opinion vragen, ik weet niet of dat in jou geval makkelijk te doen is? Heel veel sterkte in ieder geval!

5. deborah73

deborah73 Lid

30 okt 2010
    93
    1
    0
    NULL
    gelderland
    Dank je wel,over een second opinion heb ik nog niet eens gedacht dus dat vind ik zowiezo een goeie en daar ga ik meteen even om vragen,doe het niet achter de rug van gyn.om maar in overleg anders denkt ie miss.dat ik zijn kunde niet serieus neem en dat doe ik wel,het is een uitstekende gyn.dus ga even met hem in overleg dat ik me zorgen maak om die ab niet zozeer om zijn deskundigheid maar wel om die medicijnen na aanleiding wat ik allemaal lees op internet en bijsluiter.Ben ze toch al maar gaan slikken want ik kan gewoon nog helemaal niks met die pijn dus ik moet wat,wil natuurlijk ook nog dolgraag de laatste dingetjes doen en het huis opgeruimd hebben voordat de kleine komt en dat lukt me nu gewoon niet,frustrerend,en paracetamol werkt helaas niet bij mij tegen de pijn,bedankt voor je antwoord,daar ga ik even mee aan de slag,om 9uur meteen bellen,gr.deborah

Deel Deze Pagina