Hallo, Sinds een paar dagen heb ik vreselijk veel pijn in mijn schaambeen/streek uitstralend naar mijn lies! Als ik iets teveel doe ( en dat is niet veel) kan ik gewoon niet meer lopen! Het trekt ook met momenten wat ik mijn bil.... Maar het ergste is mijn schaambeen/lies. Er werd al B.I. geopperd. Alleen ik lees dat je dan veel last van je been, SI gewricht hebt. Dat het pijnlijk is met traplopen en je veel pijn in bed hebt. Dit alles kan ik bij mij niet herkennen! Wie herkend dit? Wie weet wat het is? Heeft het met de groei te maken of zou het toch een beginnend probeleem met de bekken kunnen zijn? En aller belangrijkste; wat kan ik eraan doen? Ik zit/lig nu maar een beetje op de bank, want merk dat het weinig kan hebben momenteel.....Wordt er een beetje radeloos van! Groetjes Wila.
Zou langs de huisarts gaan of goede bekkentherapeut. Ik heb erge BI al vanaf week 11. Ik heb erge pijn in mijn rechter SI gewricht en mijn stuit. Voornamelijk bij opstaan van zithouding, draaien in bed, traplopen, beginnen met lopen, te lang lopen/staan. Heb al weken bekkentherapie. Vanaf volgende week gaan we in een groep therapieen en ons voorbereidne op de bevalling. Volgens mij kan BI ook in je schaamstreek heel veel pijn bezorgen. Ik heb geen pijn in mijn bil, had ik wel in het begin. Heb wel een beknelde zenuw ws door de BI, mijn rechterbovenbeen is gevoelloos, dood. Snachts komen er steken en brandend gevoel doorheen....
Klinkt gruwelijk pijnlijk...... Alleen al jouw klachten zijn voor mij niet herkenbaar! Dus zou het dan toch iets anders kunnen zijn?
Ms heb je heel erge bandenpijn? Dat straalt namelijk door in je liezen. En kan heel heftig zijn. Banden komen ook vanaf je schaambotje, zou dus kunnen kloppen. Zelf heb ik amper bandenpijn, dus ik weet niet hoe dat voelt. Zou gewoon je verloskundige eens bellen om te vragen wat het kan zijn en wat je kan doen. Jep, doet echt pijn. Maar door de therapie leer je anders bewegen, je bekken samen te houden zeg maar, en dan is het dragelijk. Moet je het alleen geen sec vergeten, anders zak je door de grond.
Warme kruik ertegen houden? Warm bad, warme douche??..bandenpijn kan je volgens mij ook weinig tegen doen, dan wat verzachten.
Koop eens magnesium 400 mag van het merk orthica. Te koop bij apotheek. Jouw pijn komt erg overeen met mijn pijn die ik had. Wekenlang enorme pijn gehad. Kon van alles zijn zei mijn gyn, BI, ischias, hernia etc. Heeft allemaal te maken met zwangerschap. Ik kwam 2 weken terug de tip magnesium tegen en heb de apo gebeld of ik dat mag slikken. Ja dus! Na 3 dagen helemaal pijn vrij! En de pijn was echt verschrikkelijk en ik ben niet kleinzerig. Orthica is geen goedkoop merk maar wel een heel goede. Ik neem er iedere dag 1 na mijn ontbijt. Ben echt een ander mens geworden en kan eindelijk genieten van mijn zwangerschap. Hoop dat het jou ook helpt!
klinkt als bandenpijn in mijn eerste zwangerschap had ik hier ook heel erg last van ik kon toen niet meer op mijn zij slapen alleen op mijn rug zodra ik richting mijn zij ging begon het te steken en te branden je kan zo'n bekken/banden band proberen dat kan wat verlichting geven
Ik had rond die termijn ook ineens helse steken in/rond mijn schaambot die me vastnagelden aan de grond. Nu had ik bij mijn vorige zwangerschap ook al wat bekkenklachten, maar dit voelde echt heel anders. Ik ben naar een bekkentherapeut geweest die mijn bekken onderzocht, en die bewegingen waarvan ik echt dacht door de grond te gaan van de pijn.... helemaal niks? Bekken was niet instabiel, maar mijn binnendijspieren wel wat stijf. En aangezien die aanhechten ter hoogte van je schaambot is het dat waarschijnlijk geweest. Ze heeft die spieren een paar keer goed los gemaakt, en tips gegeven om beter te lopen en mijn bilspieren te trainen zodat die binnenste dijspieren wat minder belast zouden worden, en dat hielp! Echt heel raar! Inmiddels wat verder in de zwangerschap begint mijn bekken wel weer aardig op te spelen, inclusief pijn in het schaambot, maar dan inderdaad met de klassieke verschijnselen die boven ook al zijn omschreven. Wat het dan ook is; ik denk dat een goede bekkentherapeut/fysio de eerste stap voor je is!
Dank je wel voor jullie reacties dames!!!! d Ben er nog niet helemaal overuit allemaal,waar het allemaal mee te maken heeft! Pascale75: Vind het zeker de moeite waard om de magnesium te gaan proberen! En brendat: jouw verhaal klinkt ook wel erg logisch en overeenkomend! Merk dat het afgelopen dagen met rust wel iets beter is geworden! Al merk ik ook dat ik het niet teveel kan belasten want dan doet het weer achter in mijn bil/been zeer. En met momenten in mn schaambeen. Blijft wat onduidelijk zeg maar. Maar wilde het even aankijken, voordat ik meteen hulp troepen ging inschakelen. Moet zo ie zo maandag naar de verloskundige! Maar goed als het zo blijft doorgaan mss inderdaad toch maar even een fysio raadplegen......
Hey Wila, Ik heb sinds week 13/14 van mijn zwangerschap ook last van steken in mijn schaamstreek. Ik dacht ook metteen aan BI en ben naar de huisarts gegaan. Dit is wat ze mij vertelde: Pijnsteken in de schaamstreek kan 2 oorzaken hebben 1. Blaasontsteking 2. verweken van het schaambot Bij mij bleek het inderdaad om het al vroeg verweken van het schaambot te gaan. Ik ben doorverwezen naar een goede bekkenfysio die mij heel veel informatie heeft kunnen geven over wat er allemaal gebeurt in mijn bekken. Dit hoeft absoluut niet BI te betekenen. Let erop dat je niet meer met je benen gekruist gaat zitten. Ook liggen recht op je rug of recht op je zij. Kussen tussen de benen helpt als je uitstralende pijn hebt naar je onderrug. Het helpt bij mij goed (als ik weer es onbedacht scheeft heb gezeten) om met de benen wijd op een stoel te gaan zitten met een rechte tot holle rug. Verder kreeg ik ook problemen met ontlasten (plassen ging ineens zijwaarts en een ministraaltje, pijn bij sex etc) dit kwam omdat mijn bekkenbodem te actief probeerde te stabiliseren. Ik heb van mijn fysio wat buikspieroefeningen gekregen die vooral dienen tot het actief houden van mijn spieren en zowaar kan ik weer normaal plassen en is de pijn minder vaak en minder heftig. Dus ga naar je arts, laat je nakijken en ga dan naar een goede bekkenfysio praktijk. Met wat kleine aanpassingen kom je een heel eind. Ik zit nu in wk19 en heb er een stuk minder last van. Je zou ook op internet eens kunnen kijken naar Cecile Rost. Die heeft hier een heel goed boek over geschreven. succes xx
Dankjewel Jolanda!!! Ik ga hier zeker iets mee doen!!!! Blaasontsteking is het niet, heb ik al laten checken! Ga toch maar eens de bekken fysio bezoeken.
Bekkenfysio kan zoveel verlichting geven. Heb zelf flinke BI, en ben nog altijd blij dat ik eerst individueel therapie gehad heb, zeker 10 weken. Nu ben ik bij haar begonnen aan zw gym voor vrouwen met BI. En het is echt super. Niet dat het over is hoor, integendeel, maar je leert bewegen op een manier waardoor het te verdragen is.
Het heeft inderdaad te maken met je bekken.Had dezelfde klachten als jou en ben 2 weken geleden doorverwezen naar een bekkenfysio. Het komt omdat je bekken nu helemaal verweekt zijn als voorbereiding op de bevalling. en de 1 heeft er geen last van en de ander juist heel erg. Raad je echt aan om even een afspraak te maken met een bekken fysio. Ik ben nu ook minder gaan werken en tot nu toe weinig last meer.
Mag vandaag naar de bekkenfysio.... Ben benieuwd! Gisteren bij de verloskundige geweest, en die denkt aan ischeas! Ga het dadelijk allemaal horen!