Hai Dames, Ik ben bijna 15 weken zwanger en zit alweer op mijn tweede blaasontsteking, symptomen kunnen anders zijn tijdens de zwangerschap waardoor het later ontdekt kan worden Nu ben ik er behoorlijk ziek van geworden sinds gisteren, pijnsteken in mijn onderrug, koorts, constant branderig gevoel en spugen Ze zijn bang voor een nierbekkenontsteking, mijn moeder is net de deur uit met mijn urine. Op internet lees in ziekenhuisopnames en medicatie ter tegengaan van eventuele weeën. Zou dat zo vroeg in de zwangerschap ook al van toepassing zijn? Tevens lees ik dat het gevaarlijk is voor de baby wegens overmatig braken maar het is niet zo dat ik helemaal niets binnen kan houden, ik houd yoghurt e.d. goed binnen Vind het allemaal behoorlijk beangstigend en zou er niet aan moeten denken mijn hummeltje kwijt te raken aan zoiets stoms als dit!! Liefs Bloezem
Mijn schoonzus heeft heel veel in het ziekenhuis gelegen tijdens zwangerschap ivm nierbekkenontsteking. Mijn nichtje is inmiddels geboren en heeft er niks aan over gehouden. Zolang je maar vocht binnen krijgt. Heel belangrijk!
Oh jee, is het een veel terugkomend iets? Weet je ook op hoeveel weken ze het voor het eerst had? Gelukkig dat je nichtje gezond is!! Ik zou ook niet weten wat er allemaal kan gebeuren met de baby als je nierbekkenontsteking hebt maar ziekenhuisopname klinkt serieus genoeg dacht ik bij mezelf.
Ik had geen nierbekkenonsteking, maar wel een niersteen. Deze is eruit gekomen toen ik 31 zwanger was. Ik kreeg weeën door de niersteen en deze zijn toen geremd. Weet alleen niet of ze dit ook al zo vroeg doen.
Ik heb het ook gehad en een week in het ziekenhuis gelegen met antibioticainfuus. Als je er te lang mee wacht, kan het weeën opwekken... misschien datbij jou een kuur voldoende is? sterkte, doet vreselijk veel pijn...
Eerste keer was achteraf met 3 weken.. dan lag ze er een week en dan weer thuis en dan weer een week... zo ging het door... maar normaal moet het na 1 x een week antibiotica over zijn.. mijn schoonzus had pech en is inmiddels eraan geopereerd.. bij jou zal het hopelijk niet zo gaan.. ze was een uitzondering hoor. Maar ik wilde er alleen mee zeggen dat het met de baby goed gaat.. niet om je bang te praten... maar blijf er niet te lang mee door lopen..
Ook mijn schoonzusje heeft hier heel veel last van gehad in haar zwangerschap, volgens mij tot een paar keer toe en heeft ze alle keren een antibioticakuur gehad. Uiteindelijk is haar kindje in week 39 geboren en helemaal gezond.
Ik heb ook een nierbekkenonsteking gehad tijdens mn zwangerschap. Volgens mij toen ik 34 weken zwanger was. Ik heb antibiotica gekregen. Je moet het wel goed in de gaten houden. Je krijgt nierbekkenonsteking door het verzwaarlozen van een blaasontsteking.
Mijn urine staat op kweek..ze vermoeden iets omdat mn urine niet schoon was..krijg maandag de uitslag. .
Ik heb het nu voor de 2e keer en lig ook voor de 2e keer in het ziekenhuis aan een antibiotica infuus. De eerste keer was met 14 weken. Ik heb bij mij andere 2 zwangerschappen ook vaak blaasontstekingen gehad maar dat voelde ik vanaf de eerste seconde. Deze zwangerschap merk ik ze helaas niet op dus dan heb je het zo in je nieren zitten.
Mer, konden ze eerst niet behandelen met AB? Ik ben inmiddels resistent voor de AB (na 10 kuren vanaf begin zwangerschap). De gyn wil me pas aan het infuus hebben als ik ziek wordt omdat die AB niet 'goed' blijkt te zijn voor de baby. Nu neem ik veel rust, drink veel (3 liter), cranberrytabletten, vit. C1000, cranberrysap, probiotica tabletten. En voel me goed, ondanks dat de ontsteking er zit! Ik weet als ik me te druk ga maken, dat de ontsteking erger wordt en het ook kan uitlopen op een nierbekkenonsteking. Ook al twee keer op het randje gezeten, maar de AB sloeg toen nog aan. (nitro) Sterkte ermee!
Vorige keer eerst tabletten geprobeerd maar daarmee bleven de infectiewaarden hoog, gevaarlijk hoog want ik zat al over de 300 toen waar het lager dan 7 hoort te zijn. Ik was toen ook hartstikke ziek. Deze keer herkende ik de symptomen, had ook alweer koorts en rugpijn en verhoogde bloedwaardes en witte bloedlichamen dus deze keer hebben ze me gelijk aan het infuus gelegd. Zelfs met infuus gingen de infectiewaarden na 24 uur nog omhoog en kreeg ik weer koorts maar gelukkig is sinds vanmorgen alles aan het zakken. Koorts is inmiddels ook al ruim 24 uur weg.