Hee meiden, Hier een heel raar weekend achter de rug! Zaterdagmiddag de ha gebeld en naar die heeft ons doorgestuurd naar de spoedafdeling van het ziekenhuis ivm risico op nierbekkenontsteking. Daar aangekomen bloed en urine onderzocht en je gelooft het niet, maar zijn urine was helemaal schoon! (ja, weet nog niet of ik het moet geloven of niet). Het lijkt er dus op dat ik uit dit topic weg kan. Volgens de ka kon hij geen urineweginfectie hebben, er waren helemaal geen ontstekingscellen gevonden in zijn urine. Dus ik was de kluts kwijt en vertelde over de 4! positieve urinetesten voor infecties. Zij legde me toen uit dat dit waarschijnlijk gewoon fout is geweest en dat Jesper kerngezond is en gewoon een virus had. Uiteindelijk wel heel goed nieuws, maar vind het wel apart dat ze het dan 4 keer mis zouden hebben gehad.
Hee Suus, dat is wel goed nieuws natuurlijk! Hoe zijn de vorige tests ook alweer gedaan? Was dat dmv. plaszakjes?
Wat een vreemd verhaal, Suus. Ik zou ook niet meer weten wat ik geloven moest. Durf je er zeker van te zijn dat het nu schoon is?
Kan me voorstellen dat het een nogal dubbel gevoel is! Maar fijn dat Jesper niet met spoed opgenomen hoefde te worden.. denk dat je er inderdaad goed aan doet nog een testje te vragen, al is het maar voor de zekerheid. En dan hopelijk weg blijven uit dit topic
Als alle vorige tests zijn gedaan met urine uit een plaszakje dan is de kans groot dat daar 'afwijkingen' uit komen. Dit komt doordat deze urine niet 'schoon' is, vandaar dat ze de urine vaak op kweek zetten. Catheter-urine is zgn. 'schone' urine, deze komt rechtstreeks uit de blaas. Dit zou kunnen verklaren waarom de kweek goed is en de vorige tests niet..... Succes verder hoor!
@p73: de kweek is ook gedaan met urine uit een plaszakje en de kweek was ook positief. De ka in het ziekenhuis heeft ook zijn urine uit een plaszakje nagekeken en daar zaten toen geen ontstekingscellen in. Zij zei dat de kweek waarschijnlijk een vals positieve uitslag had gegeven idd door dat er bacterien in kunnen zitten en waarschijnlijk vergeten is naar de ontstekingscellen te kijken.
Wij zijn vandaag bij de kinderarts geweest, zolang Yeline geen last heeft doen ze nog niks. Hij vond het wel vreemd dat haar urine steeds niet goed is, maar we moeten vanaf nu elke 3 weken haar urine inleveren in het ziekenhuis. Zodra ze wel pijn krijgt, koorts, of andere ziekteverschijnselen dan moeten we gelijk bellen en komen. Ze wilden eerst een catheter doen bij Yeline om zo te kijken of er nog infectie's zitten maar omdat ze nog zo jong is en ze er een trauma aan kan overhouden omdat het gewoon geen pretje is stellen ze dat uit. Blijft haar urine niet goed dan hebben we gewoon geen andere keuze. 14 januari moeten we weer naar de kinderarts dus ben benieuwd.
Wij hebben de uitslag: geen littekens op de nieren! In maart weer een onderzoek en tot die tijd aan de antibiotica.. Ben behoorlijk opgelucht!
MamavanYeline: De duimen draaien dat ze geen koorts krijgt en verder geen last krijgt. Batje:Wat een goed nieuws meis! Kan me voorstellen dat je opgelucht bent
Jullie hebben dus beiden voorlopig weer even rust in de tent. Lekker... Batje: wij moeten ook weer in maart. In welk ziekenhuis zitten jullie. Misschien lopen we elkaar wel tegen het lijf, hahah.
hallo! zal me ff voorstellen. ik schrijf hier al heel lang heb een zoontje aidan van 15 maanden en ben zwanger van nmr 2. vorige week donderdag is aidan ineens heel ziek geworden. 3 dagen hoge koorts van 40.5 die met paracetamol niet weg ging. bij de spoeddienst had hij antibiotica gekregen. hij bleek 2 dagen later een allergie te hebben dus daarom kwam ik bij eigen ha terecht. die wilde zijn urine controleren omdat ze ook bij de spoeddienst geen andere ontstekingen konden vinden. 1 dag later belde de ha zelf op dat we naar het spreekuur moesten komen. er was dus een infectie gevonden in de urinewegen. nu moeten we 21 nov naar de kinderarts voor verdere onderzoeken. hij krijgt als het goed is een echo vd blaas en nieren en ze gaan kijken of hij reflux heeft en of de kleppen het goed doen mbv een slangetje in zijn plasser. kan IEMAND me vertellen hoe dit allemaal in zijn werk gaat en hoe pijnlijk dit voor hem zal zijn? ik zie zo tegen die dingen op! ben het type moeder dat bij de bmr spuit al op de gang gaat staan en het manlief laat opknappen *schaam*. xxx
MamavanYeline: ik zal duimen dat ze niet ziek zal worden! @ Batje; wat geweldig! Kan je zelf ook weer even opgelucht ademhalen! @ Kimkivits; Welkom! Wat vervelend allemaal zeg! Zoals je kunt lezen zitten we hier min of meer allemaal in hetzelfde schuitje. In elk geval herkennen we veel in elkaars verhaal en ervaringen. Omdat ik een dochter heb met urethrale reflux en de meesten hier een zoontje kan je beter aan een van de anderen vragen of ze hun ervaring met de ondezoeken kunnen vertellen. Het micti-cystogram (onderzoek met de catheter), althans het inbrengen van de catheter, is voor meisjes toch heel anders dan voor jongens. Ik wens je vast sterkte en als je wat wilt weten.......Schroom niet!
Renate: Wij zitten bij het OLVG, jij? Hoi Kim! Je zal idd wel geschrokken zijn.. hopelijk kunnen we je wat gerust stellen Mijn zoontje is nog te jong om te beseffen wat er in het ziekenhuis allemaal gebeurt en dat scheelt natuurlijk enorm, maar als je zelf relaxed blijft zal Aidan het ook minder eng vinden denk ik. Het eerste onderzoek bij ons was om een evt Reflux vast te stellen, daarvoor wordt contrastvloeistof met een catheter in de blaas gebracht. Daniel merkte het niet eens toen ze de catheter inbrachten, dat kan dus enorm meevallen! Het onderzoek zelf was een soort echo en duurde een half uurtje. Viel dus enorm mee Reflux gaat van 0-5, 5 is het heftigst. Het volgende onderzoek is om de nierwerking te testen, dan krijgen ze een infuusje en meet een groot apparaat hoe snel de nieren de radioactieve stof afbreken. Infuusje is even naar, maar doet veelminder pijn dan de BMR prik.. Ik merk echt aan Daniel dat zolang wij rustig en vrolijk blijven hij ook eigenlijk alles best vindt.. dus als je echt heel erg tegen de onderzoeken op ziet kan je misschien beter je man laten gaan.. Succes!
@Batje: Wij zitten bij het AMC in Amsterdam. @Kim: de echo is helemaal pijnloos. Het ging bij mijn zoontje exact hetzelfde zoals een echo tijdens mijn zwangerschap. Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Het onderzoek met dat slangetje via zijn plasser is een onderzoek waar ik wel mee was, maar niet bij het onderzoek in de ruimte mocht blijven omdat ik zwanger was. Ik zal heel eerlijk zijn: mijn jongetje (toen bijna 2 jaar) heeft gekrijst. Ik kon hem in de wachtruimte door het lawaai heen horen. Dat bleek achteraf (hoorde ik van mijn man) vooral te komen doordat ze hem vast moesten houden om het buisje in te brengen. Daar hadden ze van tevoren wel een verdovend zalfje op gesmeerd. Het onderzoek en inbrengen zelf bleek wel mee te vallen. Direct na het onderzoek lachtte hij alweer zoals ik van hem gewend was en begon vrolijk in het rond te rennen. Ik heb niet het idee dat hij er last van heeft gehad. Alleen dat vasthouden vond hij dus echt heel erg vreselijk. Mijn man had mijn vader meegenomen en was dus ook niet alleen.
Sorry voor het late reageren,heb momenteel een hele zieke Justin (geen UWI hoor) Kimkivits welkom hier! Ik heb net een reeks onderzoeken gehad,waaronder de echo,de mictie-cistogram(met dat slangetje)en de renogram(mag 3) Echo stelde inderdaad geen dr*l voor,de mictie cistogram zag ik enorm tegenop(bij mijn oudste zoon die dat onderzoek ook heeft gehad verliep het niet zo soepel)...........,maar het viel me reuze mee. Het slangetje in het piemeltje inbrengen is even vervelend en geeft een vervelend gevoel. Gelukkig ging bij Justin het slangetje er in 1 keer goed in en hoefde hij niet of nauwelijks te huilen. Ze plakken het alleen wel goed vast en de pleisters eraf halen is even een vervelend iets. Mischien heb je wat aan deze patientenfolder. http://www.asz.nl/files/file.php5?id=401