Het was een lange dag in het ziekenhuis Ik heb mijn hele verhaal verteld aan de kinderarts,en hij pakte er eigenlijk gelijk het dossier van Max(oudste zoon) erbij. Hij zei dat hij kon begrijpen dat ik me zorgen maakte,want blaasontsteking komt eigenlijk niet voor bij een jongetje. Zijn urine staat nu op kweek en a.s.woensdag word er een echo van zijn blaas en nieren gemaakt. Volgende week belt de kinderarts mij om alle uitslagen door te bellen en hoe en wat verder
Naar van de lange dag, meis, maar wel goed dat er zo snel een echo gemaakt kan worden. Toch? En de kweek...ja dat duurt natuurlijk even. *knuf* voor jou en Justin.
Fijn Nathalie dat ze aktie ondernemen. Woensdag de echo, Yeline heeft hem dan ook, zal aan jullie denken. sterkte. Chan
Kinderarts heeft net gebeld. Het is niet goed Justin heeft een zeer vergroot nierbekken en moet zsm onderzocht worden dmv een mictiecystogram Ben er helemaal kapot van
Dat wil ik geloven.... Ik hoop dat ze zo snel mogelijk actie ondernemen en dat je ventje gauw opknapt. En het allerbelangrijkste ....dat er geen vervelnde dingen uitkomen Heel veel sterkte!
Niet bij de pakken neer gaan zitten he, meis? *hele dikke knuffel* Als van je af wilt praten/schreeuwen/huilen/blehren, msn staat open hoor!
Maak jezelf niet direct helemaal gek. Mijn zoontje heeft dit ook: een verwijd nierbekken. Ook hij heeft de hele sliert onderzoeken, waaronder het mictiecystogram, gehad. Hij is nu net 2 jaar geworden en het valt, achteraf gezien, gelukkig allemaal mee. Er is prima mee te leven, het is een geweldig leuk en gelukkig jongetje. Jammer dat hij al die onderzoeken heeft moeten doorstaan. In oktober moeten we weer naar het ziekenhuis. Hopelijk voor de laatste keer. Wie weet....
Nu ik jou berichtje lees,dat stelt me wel gerust. Hebben ze met die onderzoeken nog een oorzaak gevonden? En hoe kwamen jullie erachter?
Wij kwamen er al achter tijdens de 20-weken echo. Daarop was duidelijk te zien dat zijn linkernier ongeveer 4X zo groot was. Een oorzaak is nooit gevonden. Ondanks de onderzoeken. Nu achteraf blijkt dat het bij hem geen kwaad veroorzaakt, doen ze er verder niet veel meer mee. Ik ben blij dat ik weet dat hij dit heeft. Je kan er allert op zijn en erop inspelen mocht dit nodig zijn. Bij koorts blijft het even opletten of hij geen blaasontsteking heeft, bijvoorbeeld.
Ja ik moest ook alert blijven zei de kinderarts. Bij mijn 20 weken echo hebben ze niets kunnen zien. Ik had gevraagd extra op te letten,omdat mijn andere zoon ook zoveel problemen met zijn urine wegen heeft gehad
Vreemd dat ze het toen niet hebben geconstateerd. In welk ziekenhuis loop je? Wij zitten bij het AMC in Amsterdam (emma kinderziekenhuis) en ik moet zeggen dat wij daar zeer tevreden over zijn.
Hoi, Wij hebben de echo van Yeline nu ook gehad, we hebben nog geen uitslag. Maar de arts die de echo maakte trok even met haar gezicht bij Yeline haar linkernier, ze keek heel bedenkelijk. Ze meette het ook een paar keer na en heeft extra echo foto's ervan gemaakt in vergelijking met haar rechternier want daar was ze zo mee klaar. Haar blaas was leeg dus ze kon het niet helemaal goed zien maar zoals ze kon zien was daar niks mee aan de hand. Het is ff afwachten of er echt iets aan de hand is of dat het meevalt. Chan
spannende tijden voor jullie, hoor. Hopelijk valt het allemaal mee. Ik vond die onzekerheid vreselijk. Je kan maar beter weten hoe het ervoor staat. Of de uitslag nou tegenvalt of niet, dan weet je tenminste wat je te wachten staat.
Jeetjeminaa, wat een ontzettend vervelend nieuws! Ik leef echt met jullie mee. Hopelijk valt het uiteindelijk toch nog mee. Moet hij al snel voor een mictie-cystogram? Heel veel sterkte! (sorry voor mijn late reactie. Wij waren op vakantie en je raadt het nooit....we zijn naar huis gekomen omdat onze dochter onverklaarbare koorts kreeg en de arts niets kon vinden.....het vermoeden was een urineweginfectie.....na vele omwegen gelukkig een halve dag later het vliegtuig kunnen pakken en terug naar NL......hier waren we zooo bang voor, op vakantie in het buitenland zijn en dat ze dan door de antibiotica heen zou breken....Gelukkig gaat het nu weer beter)