@Nathalie1973: ik wil jullie alvast heel veel sterkte wensen voor de 10e. Ik duim voor jullie dat het onderzoek zonder problemen verloopt en dat je zoontje er zo min mogelijk last van heeft, en natuurlijk ook dat de uitslag goed is. Ik denk aan jullie!
Zou het kunnen dat ze rode bloedlichaampjes hebben aangetroffen in haar urine? Bij mijn zoontje is dat ook al meerdere keren geconstateerd. Hij heeft zelfs 1X zichtbaar bloed in zijn luier gehad. Een rode kring net zo groot als een bierviltje. Dit gaan ze inderdaad ook verder bekijken. 28 oktober moeten we daarvoor op gesprek komen.
Jah dat zou kunnen dat ze zoiets hebben gevonden, gelukkig nog 1 maandje en dan weet ik hopelijk meer. Nathalie alvast heel veel sterkte en succes voor de 10e.
We zijn weer thuis! En heb goed nieuws! We waren rond 11.00 uur op de kinderafdeling en de kinderarts zelf bracht zelf het catheter in(iets waar ik heel erg tegenop zag) Het catheter ging er in 1 keer goed in en mijn bikkel gaf geen kik! Ruim een half uur eerder dan gepland kregen we telefoon van de rontgenafdeling dat we al konden komen. Het hele onderzoek verliep soepel en Justin plaste precies op het moment dat hij móest plassen.... De arts die het onderzoek deed zag onze bezorgdheid en vertelde ons: Dat Justin geen reflux heeft! Dat er geen vernauwingen zijn! Klepjes deden het goed Alles gewoon normaal functioneert Kortom geen afwijkingen te zien! Ben zo opgelucht zeg! Hij vertelde dat zijn kleindochter ook een verwijd nierbekken had/heeft en het er net aan ligt hoe vol de blaas is tijdens de echo. Als de blaas gelegd is dan is het nierbekken ook vaak weer normaal. Bij Justin was dat ook het geval tijdens de echo,en duidelijk te zien dat zijn blaas vol was. De uiteindelijke uitslag krijg ik Donderdag van de kinderarts te horen,maar op de rotgenafdeling hebben ze al gezegd dat ik er gewoon van uit kan gaan dat alles goed is! Valt echt een last van me af!
@nathalie: wat een super nieuws! gefeliciteerd meid, wat fijn dat alles goed is met je zoontje. Hier het kuurtje gehad en dat leek te hebben geholpen, maar helaas. Ik rook het vanmorgen weer heel erg en hij heeft nu 39 graden koorts. Vertrouw het niet meer helemaal eerlijk gezegd. Zal ik wachten tot maandag voor de ha of morgen naar de doktersdienst bellen?
Ik zou de HAP bellen meis! Als zijn urine nog zo stinkt en heeft koorts zou ik geen enkel risico nemen. Sterkte meis
Zou ik ook doen. Hebben we zelfs al eens gedaan. Wij werden toen doorverwezen naar de kinderarts. Doen dus!
Nou heb net even gebeld en wordt hier wel een beetje boos om hoor, net alsof niemand ons serieus neemt. De koorts was vanochtend gelukkig weer gedaalt en daarom vinden ze dat we wel kunnen afwachten tot morgen. Grr, we lopen er nu wel heel lang mee door zeg.
Tjonge jonge Het kost ook zoveel tijd om even de urine te controleren Als hij toch weer koorts krijgt gewoon weer bellen hoor!
Nou vanochtend de urine weer ingeleverd en het is nog steeds niet goed, ondanks het ab kuurtje. Het is nu op kweek gezet en volgende week krijgen we de uitslag. (duurde dit bij jullie ook zolang?) Ondertussen kunnen we dus alleen maar afwachten. Wordt er heel onzeker en verdrietig van.
Jeetje Suus Kweekje duurt inderdaad ongeveer een week. Welke AB kuur had je trouwens gekregen vorige week? Je kunt rustig vragen aan de huisarts of je een doorverwijzing kan krijgen naar de kinderarts hoor. Snap ook niet dat de huisarts zo lang wil afwachten Een urineweg infectie bij een jongetje is altijd reden voor verder onderzoek.