Mijn zoontje is geen slaper, nooit geweest, hij slaapt ongeveer drie keer per dag drie kwartier. Daarmee redt hij het prima, is tussendoor meestal vrolijk en uitgerust, alleen het naar bed brengen is altijd gedoe. Nooit kan ik hem gewoon neerleggen en gaat hij slapen. Hij protesteert altijd hevig. Eerst speelt hij wat, daarna zet hij het op een brullen, ik laat hem dan even huilen, ga dan steeds troosten en uiteindelijk slaapt hij dan, soms duurt dit wel een half uur. Ik ben soms zo jaloers als ik hoor dat veel moeders kindjes hebben die je gewoon neerlegt en gaan slapen. Ik leg hem in bed bij de eerste symptomen van vermoeidheid, heb duidelijk rust en regelmaat, maar toch blijft het steeds gedoe. Ik vind het best vermoeiend. 's Avonds is hij een stuk minder moeilijk, meestal slaapt hij dan binnen 15 minuten. Hij is trouwens 6 maanden nu. Herkent iemand dit?
Hier was het juist de truc om pas met het 2e/3e moeheidssignaal hem naar bed te brengen.. Bij de 1e was hij nog net te wakker, ging spelen en raakte gefrustreerd. Door net even langer te wachten was hij wel moe, en ging het lekker slapen..
Ik doe eigenlijk hetzelfde als deepfreeze, pas als hij duidelijk moe is gaat hij naar bed, niet eerder. Mijn zoontje sliep eigenlijk altijd heel erg onrustig, heel kort en het in slaap komen was een drama. Maar sinds een maand gaat het een stuk beter en dat komt denk ik toch door de osteopaat. Hij heeft vier behandelingen gehad en die hebben goed geholpen. Wat ook meespeelt is dat hij steeds actiever is overdag (kruipen enzo) en daardoor ook sneller en meer moe. Dus misschien toch maar eens naar de osteopaat gaan? Ik heb ook maandenlang getwijfeld of ik het wel moest doen, aangezien het soms wel redelijk ging, maar na vijf maanden toch maar de stoute schoenen aangedaan en het gaat zoveel beter...