nierproblemen en borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door helma85, 6 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Hallo,

Momenteel zijn we bijna 32 weken zwanger van onze 2de kind.
    Onze oudste heeft ruim 3 maanden borstvoeding gehad wat zeer soepel verliep!
    Bij onze 2de willen we dat ook gaan doen, maar ze heeft een nierafwijking bleek bij de 20 weken echo.
    Ze heeft een buis te veel bij rechternier waardoor er stuwing/reflux kan ontstaan met als gevolg infecties aan de rechternier. Het eerste jaar zullen we regelmatig naar het ziekenhuis moeten voor extra controles om te kijken of de situatie stabiel gebleven is.
    Tot die tijd word ze in de gaten gehouden in Gent.
    Maar nu is mijn vraag of ik dan nog borstvoeding mag geven ivm eiwitten wat er in zit, als ze geboren is.
    Wat is het beste voor ons kind als ze geboren word ondanks haar nierproblemen in de eerste maanden qua voeding?

Alvast bedankt voor uw reactie.

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Hi Helma85,

Dankjewel voor je bericht via het forum. Ik kan me goed voorstellen dat je je momenteel al aan het inlezen bent wat wel of niet mag! Borstvoeding is altijd de beste voeding voor een kindje. Gezien de situatie is het verstandig dit te bespreken met je behandeld arts. Zij kennen je kindje dan persoonlijk en kunnen je gericht advies geven.

Veel succes de aankomende periode!

Groetjes,
    Samara - Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina