Hallo, Ik had een vraagje omtrent het voedingsschema van mijn zoontje van 9 maanden. Ons schema ziet er als volgt uit: 7 uur: bordje pap 10 uur: fruit(1 of 2 stukken) + water/thee 12 uur: 1 boterham met beleg + 180 ml + 6 schepjes opvolgmelk 15 uur: tussendoortje zoals fruit of iets dergelijks 18 uur: 200/250 gram avondeten 20 uur: 180 ml + 6 schepjes opvolgmelk. Hij kan eigenlijk om 12 uur 2 boterhammen met beleg op. Dat deden we eerst namelijk en dan om 2 uur gaven we dan nog de fles maar dat vonden wij niet praktisch omdat wij het vrij veel eetmomenten vonden. Dus heb ik het teruggebracht naar 1 boterham en de fles. Zou ik die fles mogen laten vallen of een kleinere fles aanbieden en dus om 12 uur 2 boterhammen met beleg. Hij groeit verder goed en is gewoon vrolijk. Met vriendelijke groet, Marijntje
Beste Kysandra, Bedankt voor je vraag. Het dagmenu van je kleine ziet er echt heel netjes uit voor een kindje van 9 maanden, mijn complimenten! Je kindje heeft nu nog 500 ml opvolgmelk nodig, ik wil je daarom adviseren de fles tussen de middag nog niet te laten vallen. Je mag wel gerust iets minder geven wanneer hij in de ochtend ook 180 cc + 6 schepjes opvolgmelk binnenkrijgt via de pap. Groetjes Ruby- Nutricia voor jou