Koorts en kiezen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miffy77, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik zou graag jullie ervaringen eens willen horen over de relatie tussen koorts en het krijgen van tanden/kiezen.

Wij mogen ons gelukkig prijzen met een heel gezonde dreumes, ze is werkelijk nooit ziek. Zaterdag zag ik bij haar een soort "gaatje" in haar tandvlees, van een kies in haar onderkaak die op doorkomen stond. Er was verder niks met Julie aan de hand, ik heb haar 's avonds gewoon in bed gelegd. Laat in de avond wordt ze opeens wakker met 39,3 graden koorts. Heel de zondag heeft ze deze temp gehad. Gisterenmiddag brak het puntje van de kies echt door haar tandvlees. Vannacht heeft ze goed geslapen (wel met een pcm), en vanmorgen was ze weer helemaal fris, fruitig en koortsvrij.

Ik heb altijd geleerd dat koorts niets te maken heeft met het krijgen van tanden/kiezen. Maar wat verklaart dan de koorts? Ik dacht niet dat ze oorpijn oid had. Ze heeft wel een keer overgegeven, maar verder geen diarree of vaker spugen. Dus voor een infectie ergens had ik geen aanwijzingen...

Hebben jullie kindjes ook wel eens koorts bij tanden en kiezen?

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ha zei aan mij, dat verhoging dus tot rond 38,5 kan door tandjes kiezen komen.daarboven is virus. mijn zoontje krijgt soms ook halve dag of 24 koorts, volgende niks.maar dat is weerstand opbouwen(ziek).kan niet door tandjes komen.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    volgende dag bedoelde ik.

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron had bij het krijgen van zijn kiesjes wel wat verhoging, maar geen koorts. Dat heeft hij alleen als hij een virus te pakken heeft.

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn had ook rond de 39 toen hij kiezen kreeg.
    Maar of het echt door de kiezen kwam is bij hem moeilijk te zeggen omdat hij tot 2 jaar erg vaak ziek was.

6. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hier een dame dat behoorlijk hoge koorts had, wij denken door de kiezen. Tanden geen probleem, maar kiezen wel. Omdat ze verder toen niet verkouden was o.i.d. denk ik dat het aan de kiezen lag. Daarbij wilde ze nl. ook niet eten, omdat het kauwen zeer deed, ook bij brood. alleen vloeibaar eten ging er redelijk goed in. Dat alles tezamen denk ik toch dat de hoge koorts door de kiezen kwam. (een keer rond de 40 graden).

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier bij de laatste (snij)tanden tot 40,1 koorts zelfs. Verder helemaal niet ziek oid dus het is daarvan geweest, dat weet ik zeker. Dat bleek ook uit zure luiers, dentinox die hielp als ze niet kon slapen, tandjes niet willen poetsen enz. Normaal gesproken zou het niet zo hoog moeten of kunnen zijn maar uitzonderingen zijn er volgens mij echt wel. Ons meisje heeft bij elk tandje en elke kies koorts gehad, en ook boven 39,5 dus. Ik zeg dus dat het wel kan.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    HIer bij tanden nooit iets gemerkt maar bij alle kiezen hoge koorts en idd totdat de kies doorkwam

Deel Deze Pagina