schimmelinfectie

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Loes1980, Jul 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

May 31, 2011
    1,170
    15
    38
    Hallo dames,
    Even een wat onsmakkelijke onderwerp, sorry:)
    Maar ik heb last van een vaginale schimmelinfectie (tenminste dat denk ik)
    Ik heb gisteren met de huisatrs gebeld en verteld, eerst dat ik dat het een blaasontsteking zou zijn, maar na het opvangen van mijn urine was die zo schoon dat dat het niet kon zijn.
    Ik loop er al een poosje mee (een paar weken aan en af last) maar nu..... Zo'n verschrikkelijke pijn bij het plassen!!!:$ en afvegen, en zitten en soms lopen. en het jeukt:x
    Dus ik belde met de ha en die schreef me een kuur voor.
    Het zijn een soort eitjes die je gedurende 3 avonden diep moet inbrengen. Zou geen kwaad kunnen voor de zwangerschap.
    Moet ik nu de vk bellen om te vertellen dat ik het gebruik??
    Ook moest ik per direct stoppen met het gebruik van otrivin (neusspray). Ik ben er al jaren verslaafd aan en sinds gisteren gestopt. De vk zei dat het gevaarlijk was voor de zwangerschap (kan vroegtijdig weeen opwekken en de doorbloeding van de placenta benadelen). Want gisteren heb ik haar dan idd gebeld maar dan alleen ivm de otivin en ben vergeten te vertellen over de schimmelinfectie.
    Sorry voor de lange verhaal, heb het gewoon even niet zo breed. Heb best veel pijn en mijn kop zit vol (maar heb alles over voor onze kleine:))

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Loes1980,

nee hoor, je hoeft de vk er nu niet van op de hoogte te stellen; vertel het gewoon de volgende controle. Het kan geen kwaad voor het kindje. Hopelijk helpt het tegen de pijn en de jeuk en heb je niet nog een kuur nodig...

Groeten Brigitte

Share This Page