Tussen wal en schip

Discussie in 'De lounge' gestart door Sam86, 16 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Hallo dames,

De laatste tijd heb ik veel contact met Kinderkledingbanken, maatschappelijk werkers.
    Tot mij grote verbazing is er gewoon geen hulp voor mensen met een hoger inkomen en schulden. Natuurlijk wel schuldsanering, BBZ voor zelfstandigen, maar recht op gratis kleding oid is er niet...

Ik heb zakken vol kleding, maar wil graag weten of iemand hier iets weet of ervaring heeft met mensen die dus praktisch letterlijk tussen wal en schip vallen voor hulp?!

Natuurlijk komt mijn interesse voort uit eigen ervaring ;)

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb helaas geen tips voor je, maar vind het een super initiatief.

Succes ermee en ik houd mn ogen en oren open.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #3 Damay77, 16 sep 2013
    Laatst bewerkt: 16 sep 2013
    Geen ervaring mee maar goed initiatief.

En offtopic: ik zou je ticker even aanpassen in veRRassing. Er staat nu veRassing en dat betekend crematie/lijkverbranding....:)

4. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Wat een ontzettend goed initiatief! Ook ik weet uit ervaring hoe het is om tussen wal en schip te vallen.

5. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Iets teveel vertrouwen in mijn autocorrectie soms!

6. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ik weet niet of ik in mijn huidige positie iets kan opzetten, maar er blijft zo'n grote en helaas groeiende groep met lege handen...

7. Chantalleke1985

Chantalleke1985 Actief lid

10 apr 2009
    316
    0
    16
    Helaas hier iemand die op dit moment tussen wal en schip zit. Doordat mijn ex partner wegens diefstal op staande voet is ontslagen kan hij de alimentatie niet betalen. Hierdoor geen recht op aanvullende bijstand want ze zeggen gewoon "je hebt recht op de alimentatie dus regel maar een advocaat". Gelukkig wilde de voedselbank mij wel helpen en kan ik daar nu iedere week een pakket ophalen.
    Heb dus helaas geen tips voor je maar vindt het wel super dat je dit voor deze doelgroep wilt doen!

8. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Wij hebben nergens recht op tenzij we de bijstand induiken.
    Wat dus geen optie is tot januari 2014 ivm toeslagen.

Gelukkig gaat het nu goed, maar sta dagelijks met mijn oren te klapperen. Gezinnen die niks krijgen, kindjes die honger hebben enz omdat ze boven bijstandsniveau zitten. Terwijl ze echt geen cent te makken hebben...

9. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Oh...je bedoelt die doelgroep waar wij toe behoren?
    Nou dan kan ik alleen maar zeggen dat ik het super van je vind dat je dit wilt doen, want idd: tussen wal en schip.
    We hebben nergens recht op.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Yep de midden- en hogere inkomens zijn de nieuwe armoede. Daar wordt geen zak voor gedaan ... enkel de lasten verhoogd. De steenrijken hebben niet zo snel een probleem en alles onder bijstandsniveau worden op allerlei manieren ontzien.

Ik vind het ook een mooi initiatief! Wordt eens tijd dat er eens gekeken wordt naar die groep!

11. Chantalleke1985

Chantalleke1985 Actief lid

10 apr 2009
    316
    0
    16
    Helaas weet ik wat het is. Gelukkig kan ik de kleine wel eten geven dankzij de voedselbank maar helaas is dat dan ook het enige wat ik haar op dit moment kan geven. Verder moet ik het ook hebben van de goedheid van de mensen om ons heen. Gelukkig zijn die er wel maar het is toch vervelend om niet eens een paar schoenen voor de winter te kunnen kopen zonder hulp van anderen.

12. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Trouwens, echte schulden gelukkig niet, maar torenhoge lasten, die ik op geen enkele manier nog meer naar beneden kan brengen.
    Alles gaat dus op aan de vaste lasten, terwijl we dus niks overhouden voor eten, kleding, fietsen enz.

13. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    dat heet het zandlopermodel (in belgie net zo).

Je creeert een zandloper met de middenklasse als middenstuk (dat smalle dus). En je kan nog maar 2 kanten op: superrijk of superarm, niks nada middenklasse nog.

14. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    hier gelukkig niets tekort, maar is wel rekenen.
    Eten alleen van euroshopper (everyday heet het in belgie), kledij van de kringwinkel, uitstapjes zijn met korting van mijn werk en met zelfgemaakt lunchpakket.

Ik klaag niet, ik kan nog alles betalen en moet niet bezuinigen op dokters ed; maar gewoon eens gek doen is er niet bij.

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ook hier zo'n situatie. De gemeente helpt hier alleen als je wel recht op bepaalde toeslagen hebt (dus een lager inkomen), maar we hebben geen recht op wat voor toeslag dan ook. En dat terwijl we netto weinig overhouden i.v.m. WW en hoge lasten (geen luxe lasten overigens), we kunnen wel aanspraak maken op de voedselbank. Maar er zijn zat gezinnen die het veel zwaarder hebben die het voedselpakket harder nodig hebben. Ik las dat in onze gemeente een stijging van ruim 40% was wat betreft mensen/gezinnen die aanspraak moeten maken op de voedselbank. Schrikbarend hoog..

16. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    En dan te bedenken dat ik zojuist een berichtje op mijn telefoon binnen kreeg met de tekst; '4,5 miljoen mensen gaan er dit jaar op achteruit' :$

Mijn hemel, alleen de aller rijksten gaan dit overleven vrees ik...

17. Gazy

Gazy Niet meer actief

18. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ja of dat je op FB een foto van teletekst leest: 59 miljoen naar hulp Sirie.
    Erg rot voor de arme landen die ook nog eens in oorlog zitten, maar komop, nu al 59 miljoen? En er komt vast nog wel meer bij.

19. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Maar van de gemeente/overheid hoeft deze groep geen hulp te verwachten...

Deel Deze Pagina