Afgelopen dinsdag een eerste echo gehad en daar dacht ik 7 weken te zijn. Vk heeft gemeten op 6 wk 1 dag ongeveer en er was volgens haar zeggen een beginnend hartritme (hartje klopte maar nog niet zo snel). Nu ben ik vrijwel zeker van mij eisprong want ik heb ovulatietesten gedaan. Deze test was op 11 november positief. Op 21 november mijn eerste tuurstreepje op de predictor. De testen liepen mooi op. Mijn cyclus.. ik heb mijn spiraal laten verwijderen, 2 dagen later een kleine bloeding en toen een cyclus van 32 dagen.. Daarna ben ik zwanger geworden. Nu klopt deze zwangerschapsduur dus voor mijn gevoel echt niet en ben ik echt bang dat het verkeerd zal lopen. Wat zijn jullie ervaringen?
Uitgaande van 11 november met een gemiddelde duur van 28 dagen cyclus klopt het wat de vk zegt volgens mij.
11 november positieve test dus rond 13 november gesprongen ei. dan de bevruchting en innesteling dus klopt het van de vk redelijk. kan een paar dagen schelen. maar het is nog zo klein dat een millimeter verkeerd meten (scherpte van aparatuur werkt daar ook op mee) al een dag kan schelen.
Ik kwam met ruim 6 weken in het ziekenhuis terecht. Was niks te zien op de echo en na 2 dagen kwam er iets kleins in beeld op de echo. Maar niet groter dan 5 weken en toen ik een week later weer kwam liep het nog steeds niet gelijk met mijn termijn. Toen ik met 12 weken de echte termijnecho kreeg, waar ook de uitgerekende datum te horen kreeg, was dat zelfs 1 dag eerder dan uitgerekend obv eisprong en menstruatie. Bij onze eerste was dat ook, rond 7 weken liep ze een week achter, rond 12 weken 3 dagen (en er kan altijd iets afwijken). Vooral niet druk om maken. Het enige wat je kunt doen, is wachten op je volgende echo en als je het niet vertrouwd over een tijdje, kun je altijd een extra echo vragen.
Dankjewel voor jullie reacties! Stelt me wel enigszins gerust.. en inderdaad het is toch gewoon afwachten maar heb er een vervelend gevoel aan over gehouden!
Net een echo gehad bij een ander bureau en deze vrouw vond alles er goed uitzien.. was klein, moeilijk te meten maar hartactie was goed en vruchtje gemeten op ongeveer 6wk3d maar lastig te meten.. Aan de hand van laatste menstruatie zou ik 8wk5d moeten zijn. Nu ben ik nog niet echt gerust gesteld maarja.. we kunnen niks anders dan afwachten!