Meer zwangere vrouwen die heel erg veel last van hun darmen/stoelgang hebben? Nu moet ik zeggen dat ik zonder zwangerschap al geen makkelijke stoelgang heb en gemakkelijk 1x in de 4 dagen 'een grote boodschap' hoef te doen. Maar in de zwangerschap is het echt een ramp. 'T begon met een flinke verstopping waarbij ik 10 dagen niet naar de wc hoefde. Hier heb ik gelukkig Lacutalose siroop voor gekregen en ik heb het idee dat het daar beter mee gaat. Nu heb ik alleen nog last van enorme buikkrampen waarbij ik soms het gevoel heb dat ze net zo sterk zijn als mijn weeën. Gisteren kon ik niet lopen van de pijn. Na een uur zakte dit gelukkig af. Geen idee waar dit aan ligt. Stoelgang is inmiddels wel weer op gang en waar 't eerst hele harde ontlasting was is het nu heel dun (tmi, i'm sorry ... ) Inmiddels dus ook maar gestopt met de siroop. Zodra er maar iets wat lucht opborrelt in mijn buik krijg ik enorm pijn aan de zijkant en rug en kan ik geen houding aannemen ... maar zodra deze lucht eruit is zakt de pijn langzaam af. Het voelt elke dag heel naar als ik aanstalte krijg om naar de wc te gaan. Ik word er misselijk van en heb het gevoel alsof ik het niet kan tegen houden. Misschien wat te veel informatie of 'smerig', maar ik wil heel graag weten of meerdere vrouwen hier last van hebben en wat je hier tegen kan doen ...
Ik heb er ook last van helaas. Eerst ook lactalose siroop gehad maar kreeg daar juist meer darmkrampen en winderigheid van. Nu op zakjes movicolon over en dat gaat beter. Inmiddels al een tijdje aan de ijzertabletten en dat helpt zeker niet helaas. Wat bij mij helpt is een warme hittepetit op mijn buik en rondjes draaien over buik. Rechtsom als het verstopt zit en linksom als het te dun is. Sterkte!
Slik je ook ijzertabletten of andere medicatie die voor obstipatie zorgt? Mag je daar misschien tijdelijk mee minderen?
Geen last van gelukkig, lijkt me heel vervelend. Je kunt eens proberen of probiotica capsules werken (van bijvoorbeeld het merk Orthiflor). Zo te lezen is je darmflora niet bepaald in balans. En anders een keer naar voetreflex? Of een osteopaat?
Heel herkenbaar, Voor mijn zwangerschap heb ik ook een moeilijke stoelgang. Nu in mn zwangerschap heb ik soms dagen dat het goed gaat maar vaak dat ik soms wel 3 tot 4x op de wc zit wat eerst begint met harde ontlasting en daarna diarree krijg dan ook die enorme buikpijn en zodra k na de wc ben geweest dan gaat de pijn weg. Ik gebruik verder geen medicijnen ofzo en eet en drink normaal. Om evt zachte ontlasting te krijgen wilt roosvicee laxo ook wel eens helpen
Ik neem probacteriol voor mn darmen. Na week of 2 voelde ik duidelijk verschil en nu geen problemen meer
Ik drink lauwwarm water in de ochtend. Dan blijft t in de regel wel aardig doorlopen. Nu door stress vanwege onzekerheid omtrent die kleine, komt na 2.5 week alsnog mn prikkelbaar darm boven zetten. Dat slaat als semi weeën op mn darmen. Kan echt kneiter zeer doen en ja voor de partners kan dat er heel beangstigend uitzien als je zwangere meissie ineens in elkaar duikt en een kramp weg staat te blazen. Man dacht gisteren dat ik al begonnen was met de bevalling (in onze situatie kan je ff alles verwachten) maar dat waren mn darmen. Dat verschil voel ik nog wel gelukkig, nou ja helaas, door mn eerdere ellende met mn darmen ruim voordat ik zwanger was.