Eindelijk heb ik een receptje gekregen voor de misselijkheid en contunie overgeven. Ben nu 8 weken zwanger en de dokter wilde niets voorschrijven omdat hij zegt dat het invloed heeft op het vruchtje, maar mijn verloskundige zegt van niet. Dus nu heb ik het in huis en durf ik het niet te slikken. Heeft iemand hier ervaring mee, want met twee kleintjes thuis en werk buitenshuis wil het echt niet zo langer. Heb me ziekgemeld op het werk en heb gelukkig een lieve vriendenkring die graag op de kindjes passen, maar zelf voel ik me hondsberoerd en wil er zelf zijn voor mijn kinderen. Staat op het etiketje dat ik 1 tot 4 maal daags ze mag slikken en omdat ik snachts niet overgeef maar wel vaak wakker ben, kreeg ik als advies om dan een tablet in te nemen. Wie heeft hier ervaring mee? Want ik wil van deze vreselijke misselijkheid af. Al is het overgeven maar over, want het lijkt me ook niet goed dat ik niets binnenhoud voor het vruchtje.
Toen ik niks meer binnen hield heb ik emesafene zetpillen gekregen. Emesafene is niet schadelijk voor de vrucht anders had mijn arts ze niet voorgeschreven (zoals hij dat zelf zei). Als je verder kijkt hier binnen het forum dan zul je zien dat er hele volksstammen Emesafene gebruiken. Vooral mensen met HG. Ik zou Emesafene gewoon gaan gebruiken. Bij mij hielp het trouwens niet altijd helaas. Sterkte er mee...
ik heb ze ook gehad, vanaf de 9e week ofzo....heeft geen invloed op het vruchtje en is veilig tijdens de zwangerschap staat volgens mij zelfs in de bijsluiter
Ik heb ze ook gehad, maar omdat ik ze ook niet binnen hield kreeg ik zetpillen. Helaas ging ik er gewoon door heen. Helaas hielp bij mij niks........en nog steeds niet.
Hier nog iemand die ze 3 zwangerschappen heeft gehad. In het begin de gewone emesafene, en later nog zetpillen, omdat ik eigenlijk altijd tot de 16e week ongeveer hondsberoerd was. En van de 3 zwangerschappen heb ik er al 2 uitgelopen, en heb 2 gezonde meiden gekregen, en ukje nummer 3 doet het ook perfect in mn buik en is gewoon gezond! Dus ik zou het gewoon nemen, anders schrijft een verloskundige,huisarts en gyneacoloog ze niet voor als het niet veilig is!
ik slik ze nu ook twee weken omdat ik niet kon werken zonder. probeer ook weleens een ochtend niet te nemen om te kijken hoe het gaat..en soms neem ik hem alsnog en soms sla ik over.
Emesafene mag je gewoon gebruiken. Ik heb de zetpillen gehad tijdens deze zwangerschap. Bij mij hielp het niet genoeg en heb zelfs nog zwaardere pillen gehad, dat gaf mij pas net het zetje om weer vocht binnen te kunnen houden.
Ik hield ook de gewone pillen niet binnen dus heb ook de zetpillen gehad.. Vanaf week 7 (toen wist ik dat ik zwanger was) tot week 17.. Kindje is springlevend, geloof me! Op het einde (3 weken voor de misselijkheid ophield) werktte ze alleen niet meer bij me, ik spuugde er gewoon doorheen.. Gelukkig hield het toen na 3 weken op!
Dank jullie wel allemaal voor de berichtjes. Ben inmiddels ermee begonnen en ik merk goed verschil. Kan weer wat doen. Vandaag maar 1 keer gespuugd. Als het zo blijft dan kan ik ermee leven.
Ik heb het ook ( wel zetpillen) gebruikt, op advies van de arts.Was nog steeds misselijk maar het zwakte het wel wat af.
Hoelang heb je het geprobeerd en in welke dosering?? soms moet je het wat langer en vaker gebruiken voordat het goed werkt. het middel moet zeg maar in een juiste spiegel/hoeveelheid in je bloed zitten voordat het werkt. (hoe leg je dit uit zodat het te begrijpen is?? vaak werken zetpillen beter dan orale pillen. ik moest er eerst 2x daags 1 nemen maar dit werkte niet. dit waren orale pillen. hierna over op 3. maar aangezien ik ook overgaf, hadden die pillen niet genoeg tijd om opgenomen te worden. dus kreeg zetpillen. dit werkte pas na 2 dagen. toen over gegaan op 4x per dag en dit werkte super. ik moest het op gezette tijden innemen zodat het middel op een juiste hoeveelheid in m'n bloed bleef zitten. dus niet bijv. wachten tot hij uitgewerkt is want dan ben je feitelijk al te laat en dan is een deel van het middel al verdwenen uit je bloed en duurt het een tijd voordat die spiegel weer opgebouwd is.
Ik heb ze ook gehad. Ik had HG en er zonder belandde ik keer op keer in het ziekenhuis aan het infuus. Ik nam ze drie keer daags, met 25 weken heb ik ze kunnen afbouwen, nu gebruik ik niks meer. Onze beeb doet het tot nu toe nog steeds prima.