Hallo iedereen, Ik ga a.s. vrijdag bloed laten prikken, het is het algemene bloedonderzoek. Nu wilde ik graag weten hoeveel buisjes bloed er worden afgenomen? Ik ben namelijk als de dood voor bloedprikken en wil graag goed voorbereid er naar toe gaan. Iemand nog tips om het zo aangenaam mogelijk te maken, doet het veel pijn?
Meid het bloedprikken stelt heel weinig voor. Was er van te voren ook een klein beetje bang voor, maar voelde er niets van. Volgens mij had ik 6 buisjes. Succes vrijdag.
ik ben er ook niet happig op maar het valt echt reuze mee meid ik moest idd ook iets van 6 buisjes inleveren
hier ook 2 of 3. heb trouwens al wel 3x bloed moeten laten prikken dus het kan zijn dat je vaker zal moeten.
Ik moest er vier Zelfs dat is dus overal verschillend En het doet geen pijn. Ik ben ook altijd erg bang voor prikken. Heb de andere kant op gekeken en aan palmbomen op een strand gedacht. Het was echt zo gepiept! houd er dan wel rekening mee dat je rond de 25e week nog een keer heen moet, en dan waarschijnlijk 1 of 2 buisjes (ijzer en suiker) maar niet iedereen hoeft dit volgens mij - maar beter niet verrast toch
En ik moest er 3. Is dus inderdaad overal anders. Maar meid, dat bloedprikken valt reuze mee. Gewoon de andere kant op kijken. Komt goed!
Ik geloof dat ik er ook 6 moest. Best veel op zich, maar ze prikken 1x en dan komt het steeds in een ander buisje terecht. Gewoon de andere kant op kijken en ik vond het nauwelijks pijnlijk!
@ Tassie: Meis ik weet hoe je je voelt.. Ik ben ook als de dood om te prikken... Ik moet elke 4-6 weken geprikt worden en ik blijf het eng vinden. Idd het doet echt geen pijn maar ben er gewoon als de dood voor.. Wat ik altijd doe is het aangeven dat ik het dus echt eng vind. Ik kijk er nooit na en heb altijd een flesje water in mijn hand zodat als ik merk dat ik naar word even een slokje water neem voor afleiding zeg maar. Het gaat bij mij altijd goed... Ik zeg altijd tegen ze ... klets of vraag maar wat dan heb ik afleiding..ze moeten dan enorm lachen Bij mij gaan ze dan vanzelf vragen stellen... of wat vertellen. hoeveel buisjes het waren dat weet ik niet... want ik heb niet gekeken... wel was het langer dan normaal bloedprikken dus het zullen er vast bij mij 4-6 geweest zijn. Succes!
Ik moest er geloof ik 7 of 8. Maar bij de 6e hield de bloedstroom op, dus moesten ze het daar maar mee doen. Gewoon even aangeven dat je er moeite mee hebt, dan kan je lekker gaan liggen, niet kijken en dan is het zo voorbij!!
Ik weet het al niet eens meer. Denk 2 of 3 buisjes. Dat komt denk ik omdat ik het totaal niet erg of eng vind, let niet eens op hihi. Maar het aantal maakt ook niks uit, het wisselen voel je niet. Alleen het prikken voel je, maar als ze het goed doen valt dat heel erg mee
Hallo, Iedereen heel erg bedankt voor jullie tips en steun. Ik ga er vrijdag naar toe en dan zie ik wel. Ik ga in ieder geval niet kijken. Hopelijk valt het mee, Bedankt meiden,
bij een goede prikker voel je idd niets, en het maakt voor jou niet uit of ze 1 of 8 buisjes afnemen. als je niet kijkt zul je er nauwelijks iets van merken!
Tip: neem iets te eten mee (liga ofzo), voor direct na het prikken. (ik mocht van te voren trouwens wel eten)
Afgelopen week laten prikken en moest 8 buisjes inleveren. Volgens de prikker had ik nu meer dan genoeg, dus kon wel wat missen. Normaal geef ik niet zoveel om bloedprikken, maar hij zat dit keer tegen een klepje aan en dat voelt heel raar.