Hopelijk zet ik mijn vraag op de goede plek. Weet iemand een goede bekkenfysio in de omgeving van Eindhoven? Ik ben zwanger van ons derde kindje en krijg steeds meer bekkenklachten. Mijn schaambeen voelt steeds vaker gekneusd aan en ik heb zowel pijn in mijn liezen (vooral bij veel zitten) als in onderrug en uitstralend (bij teveel doen). Vk deed afgelopen donderdag testjes en adviseerde me fysio in te schakelen omdat het wel vroeg is om al zoveel last te hebben. Ik hoop dus dat iemand een goede tip voor me heeft. Andere tips qua bewegen of wel/niet doen zijn ook van harte welkom: het is mijn derde zwangerschap maar de eerste waarbij ik bekkenklachten heb. alvast bedankt
Vraag het aan de vk, die weet het vast. Hier in ieder geval kreeg ik een bekkenfysio aangeraden. Ik ben uiteindelijk maar eenmaal geweest, maar wel een tip gehad om voordat je overeind komt eerst te stabiliseren door aanspannen van de spier die onder je buik langs loopt. Is moeilijk uit te leggen, want is niet een spier die je goed voelt, maar als je hem ddorhebt, hielp het bij mij best goed voor mijn onderrug.
Je kunt hem voelen door ttttsssss te zeggen dan span je hem aan. Dit moest ik dus inderdaad bij het opstaan zeggen haha.
Ik had ook rond 20 weken enorme belmkkenpijn, fysio hielp niet. Dus uiteindelijk door de vk een mensendieck aangeraden gekregen! Had ik dat maar eerder geweten! Het werkt eigenlijk net als een fysio maar er wordt meer gekeken naar je houdingen bij alledaagse dingen. Dus hoe sta je op uit bed, hoe lig/zit je etc. Bij mij zijn de bekkenklachten echt voor80% weg
Ff googlen? Ik kwam uit op manders eindhoven. Mijn vk hebben in mijn vorige zwangerschap geen fysiotherapeut aangeraden. Heb er een paar gehad voor ik er baat bij had.
Bedankt dames! Bij tss zeggen voel ik volgens mij mijn bekkenbodemspier, kan dat? Goede tip in elk geval: dat ga ik vast doen. Ik kwam met googlen ook op Manders en zag dat die een samenwerking hebben met het ziekenhuis waar ik onder controle sta (vanwege eerdere vroeggeboortes) Heb daar vanmiddag een afspraak dus duim dat het gaat helpen. Anders inderdaad eens informeren naar Mensendieck