Wanneer de omgeving vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door salmiakje, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. salmiakje

salmiakje Lid

11 dec 2011
    66
    0
    0
    #1 salmiakje, 11 dec 2011
    Laatst bewerkt: 11 dec 2011
    Toch nog even snel een berichtje voordat ik naar bed ga (mannetje wacht al)...
    Jeuj na meer dan 2 jaar zijn we eindelijk zwanger van de tweede!

Het is nu nog pril en onwerkelijk voor mezelf. Daarnaast heb ik 2 maanden geleden een miskraam gehad waardoor ik het nog een beetje spannend vind. Overigens heb ik voor het verwekken van mijn eerste dochter ook een miskraam gehad.

Wanneer hebben jullie familie en vrienden ingelicht over de zwangerschap. Op dit moment weten 3 van mijn beste vrienden het, mijn schoonouders en schoonzus (de band met mijn ouders is na een aantal gebeurtinissen helaas niet zo denderend).

Wanneer hebben jullie het blije nieuwe eruitgegooid?

2. bloem19

bloem19 Actief lid

3 nov 2007
    215
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Hallo Salmiakje,
    Wat ontzettend fijn dat je in verwachting bent. Kan mij voorstellen dat je het heel spannend vind, nadat het een paar keer mis is gegaan.
    Wij weten sinds gisteren dat wij een kindje krijgen. Eind deze week willen we het aan onze ouders en beste vriend(inn)en vertellen. Met 11/12 weken gaan we het van de daken schreeuwen ;). Maar miss ook eerder. Ligt er even aan hoe gauw het buikje zichtbaar wordt.

3. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Hoi.

Ik kan het me helemaal voorstellen dat je het zsm wil vertellen.
    Zeker als je al eerdere teleurstellingen hebt gehad.

Waarschijnlijk gaan wij het met Kerst of Oud & Nieuw vertellen.
    Dan gaan wij er toch al heen en hoeven we geen speciale afspraak te maken,waardoor ze al iets kunnen gaan vermoeden..
    Ook de achterliggende gedachte erachter is dat ik in Januari j.l. ben bevallen van onze jongste. Had het zelf totaal niet verwacht,zo snel alweer.Maar we zijn er reuze blij mee.
    Ik denk als je langer moet wachten,je het sneller gaat vertellen,niet?

4. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    wij zijn nu bijna 8 weken, maar we hebben het mijn ouders en schoonouders + zussen en schoonzus wel verteld.. we vertellen het pas aan de buitenwereld als wij de eerste echo hebben gehad..

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Gefeliciteerd!

Ik heb het rond de 7 weken verteld aan ouders en broers/schoonzussen. Dat was een week na de eerste positieve test.
    Met 8w5d hadden we de eerste echo en die was goed! Toch hebben we tot 11 weken gewacht met vertellen. Vriendje wilde graag tot 12 weken wachten en ik wilde het eerder vertellen. Rond de 11 weken zwangerschap hadden we een gezellige avond met vrienden dus was het compromis dat we het dan zouden zeggen!
    Veel plezier!

6. salmiakje

salmiakje Lid

11 dec 2011
    66
    0
    0
    Ja ik denk dat iedereen inderdaad hetzelfde heeft. Pfff op tijden kan ik ontzettend ontspannen zijn, maar op tijden ook weer zo onzeker en bang MAARRR stress is niet goed dus weer goed in en uit ademen en denken aan happy thoughts :)

7. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ja hoor, dat is voor iedereen hetzelfde denk ik. Je bent toch gespannen, zeker als je een miskraam (of meerdere) hebt meegemaakt. Zelf heb ik dat ook. Daarom vertellen wij het onze directe omgeving, ouders, broer en heel goede vrienden direct. Mocht het dan misgaan, dan heb je daar ook steun aan (dat heb ik iig als heel fijn ervaren). De buitenwereld vertellen wij het pas met 12 weken, als we een goede echo achter de rug hebben.

8. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Zelf had ik hier ook al een topic over geopend.. het is inderdaad zo moeilijk om je mond te houden als je blij bent... bij ons weten al heel wat mensen het... volgende week woensdag de eerste echo.. en als die goed is vertel ik het gewoon aan iedereen :)

9. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Hoi hoi

Als eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap :)
    Ik merk dat het per vrouw erg verschilt wanneer dat ze het gaan vertellen.
    Mijn vriend en ik willen wachten tot een week of 12 (als er dan nog niks te zien is) om het te vertellen aan onze moeders, broers en zus.
    Wij hebben niet eens verteld dat ik in feb. gestopt ben met de pil :D, laat staan dat ze weten dat ik zwanger ben hihihihihi.
    2 vriendinnen van mij weten het wel, en 3 collega's omdat die het gister vanuit het niets ineens rade :$.
    Maar goed wij wachten dus nog even :)

Succes met het voor je houden ;)

10. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Gefeliciteerd!
    Wij hebben het zo rond de 7 weken aan ouders en beste vrienden verteld. Zo rond de 12 weken aan de rest van de familie/vrienden.

11. silkeoudeg

10 dec 2011
    49
    0
    0
    Zelfstandig medewerker bediening en net afgestudee
    Almelo
    Mijn (schooon)ouders en zus hebben we het dezelfde dag verteld. Dit eigenlijk alleen omdat we twee maanden geleden een miskraam hebben gehad en wij veel steun aan hun hebben gehad. De rest willen we het pas vertellen als de eerste echo (10 januari) heeft plaatsgevonden.
    Als jij het fijn vind om erover te praten (en alleen het hier praten, niet voldoende voldoening geeft) zal ik toch iemand van dit mooie nieuws op de hoogte brengen. En als het dan toch zal gaan dan kun je ook lekker uithuilen bij die persoon.
    Succes met je beslissing en je zwangerschap!!

Deel Deze Pagina