Zelf de vordering in de gaten houden...

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Melrose, Feb 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Hoi,

Ik vroeg me af of er een manier is om zelf te "testen" of je al ontsluiting hebt. Mijn vk doet dit niet, bij iedere controle checkt ze wel m'n bloeddruk, de ligging van de beeb en de hartslag. En die zijn gelukkig altijd prima.

Maar het is de afgelopen dagen zo enorm aan het rommelen in die toeter van mij, dat ik me afvraag of er echt iets gebeurt of dat het steeds loos alarm is. Dit wordt mijn 1e bevalling dus ik heb geen flauw idee hoe het voelt wanneer het daadwerkelijk op gang komt.
    Ik hoor ook verschillende verhalen in m'n omgeving. Bij de 1 zijn er al weeën vanaf 1 cm, en mijn collega bijv zat al op 5 cm toen ze er toevallig achterkwamen, ze had niets gevoeld.

Is er een manier om tussendoor zelf even te kijken / voelen / meten of er al iets gebeurt?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het is heel lastig bij jezelf te voelen en bovendien heeft het geen voorspellende waarde. Je kunt weken lang met een paar cm ontsluiting lopen zonder dat er verder iets gebeurt. Ik zou het dus niet gaan proberen te voelen. Wacht maar gewoon af.

Mirjam

Share This Page