Relatie zwangerschap en nek en schouderklachten?

Discussion in 'Gezondheid' started by Maart2013, Sep 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maart2013

Maart2013 Actief lid

Aug 25, 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nek en schouderklachten met hoofdpijn.
    Ik heb er al langer af en aan last van maar met de zwangerschap is het veel heviger terug gekomen. Kan dit te maken hebben met de zwangerschap?

2. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Goeie vraag
    Ik had toen ik 5 weken was een heftige migraine aanval
    En sindsdien 10 weken niet! Nu heb ik elke week wel weer hoofdpijn en zitten m'n nek en schouders altijd wel vast maar paar dg per week in die mate dat t bijna niet te doen is.
    Heb me aangemeld voor fysio
    Nog maar paar x geweest maar hoop dat t gaat helpen
    Ik was voor m'n zwangerschap al bekend met deze klachten weet niet hoe t bij jou zit?
    Sterkte iig! Is echt vervelend hè!

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik heb voordat ik zwanger werd een ongeluk gehad en wiplashachtige klachten overgehouden ook nek en schouderklachten.. En veel hoofdpijn (schouder / nek klachten gaan vaak gepaard met hoofdpijn)
    Bij mij ging het in de zwangerschap op en af en aan het eind zijn de klachten alleen maar heviger geworden (en nu nog steeds flink last van ondanks dat ik al 2 maanden terug bevalleb ben)
    Volgens mn fysio kunnen hormonen de pijn verergeren maar soms ook onderdrukken...
    Ik zou als ik jou was dus even langs een fysio gaan..

4. Maart2013

Maart2013 Actief lid

Aug 25, 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja heel herkenbaar!
    Ik heb deze klachten al 3 jaar maar niet zo hevig en vaak.
    Voor de zwangerschap maanden geen last van gehad.
    Snel nadat ik wist dat ik zwanger was begon het weer op te komen.
    Toen was het een paar weken rustig. Toen een keer een hele hevige hoofdpijnaanval gehad rond de 11 weken en sindsdien is het heviger dan ooit. De pijn is bijna niet uit te houden en paracetamol en warmtecremes doen bijna niets. Ik ben een paar keer bij fysio geweest maar ik merk geen verbetering Ik zit er echt behoorlijk doorheen om eerlijk te zijn. Ik ben nog maar 16 weken en als dit zo door gaat, laat staan erger wordt dan zie ik het somber in.
    Kan jij nog wel functioneren? Ook veel sterkte gewenst!

5. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Dankje wel.. Ja nou eerlijk gezegd zit ik er ook laatste tijd ook echt wel vaak doorheen.. Als ik weer pijnvrij ben dan heb k weer hoop dat t beter gaat.. Maar als t dan ook maar weer even op speelt dan stort k helemaal in
    Gewoon omdat ik er zo klaar mee ben na 10 jaar..
    Ik heb vandaag ook de fysio weer af moeten zeggen dus morgen echt even bellen en hopen dat k snel terecht kan maar of ik er baat bij heb kan k nog nie zeggen
    Nog maar twee x geweest..
    Merk dat t ook langer kliert voor t doorzet en ook dan als t uiteindelijk door zet t snel weer terug komt..
    Heb medicatie voor m'n migraine aanvallen die ik van m'n neuroloog ook mag gebruiken als t echt nie meer gaat
    Maar dat probeer ik wel zo veel mogelijk te beperken natuurlijk
    T is alleen zo moeilijk omdat ik al is de pijn maar heel licht ik t niet meer trek
    Ik ga t wel bespreken weer met m'n therapeut..
    Want alle spanningen emoties ed slaan zich op in m'n nek/schouders

Jij ook veel sterkte
    Hoop dat we Miss iets voor elkaar kunnen betekenen
    Soms denk k dat t bij mij die 10 wk zo goed ging door die hormoonstijging
    Na 16 weken blijft t stabiel of neemt t af?
    Denk dat t wel invloed heeft..

Liefs,
    D

6. Rekel

Rekel Lid

Jun 26, 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, hier ook last van nek- en hoofdpijn. Ik heb al bijna 25 jaar klachten, maar het is inderdaad toegenomen sinds ik zwanger ben. Ik denk dat hormoonveranderingen bij mij de grootste boosdoeners zijn.

7. Maart2013

Maart2013 Actief lid

Aug 25, 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde zeggen 'fijn dat ik niet de enige ben'
    Maar eigenlijk is dat dus helemaal niet fijn want dit gun ik niemand.

Ik begin ook sterk het vermoeden te krijgen dat het door de hormonen ineens zo erg is geworden. Ik zal eens vragen of mijn verloskundige hier ook bekend mee is.

8. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

May 17, 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb normaal maar 1-2x per jaar een migraineaannval (komt bij mij vanuit mijn nek en schouders), nu in de eerste 12 weken van de zwangerschap 3x. Ook had ik in het verleden last van tension headaches (alsof er een band om je hoofd zit die steeds iets strakker gaat) en dat speelde weer op de laatste weken van mijn eerste zwangerschap toen ik gestopt was met sporten.

Wat bij mij geholpen heeft: Mensendiecktherapie (de therapeute heeft me geleerd bewust mijn nek en schouders te ontspannen) en blijven sporten. Als ik minstens 1x in de week mijn schouders/nek train heb ik er veel minder last van. Het lijkt anders gewoon vast te gaan zitten.

9. Maart2013

Maart2013 Actief lid

Aug 25, 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand ervaring met acupunctuur?

Share This Page