Hoi dames Ik ben gisteren in allerijl opgenomen in het ziekenhuis met regelmatige weeen. Ze kwamen echt uit het niets en ook direct om de 2 minuten. Ben nu 33 weken dus lig nu aan het infuus met weeenremmers. Ze hopen het te kunnen uitstellen tot zeker 36/37 weken. Na 48 uur krijg ik tabletten. Zijn er meer ervaringen met voorweeen die afgeremd moesten worden?
Mijn vriendin kreeg rond dezelfde termijn flinke rugweeen en daarom ook direct longrijping en weeenremmers. Bij haar hielp het niet veel en na bijna 48 uur is zij bevallen van een mooi gezond mannetje! Alles is goed nu. Wel erg heftig geweest allemaal... Toen bleek dat ondanks de remming toch >5cm ontsluiting was ontstaan kreeg ze zelfs opwekkende middelen... Ik hoop dat jouw kleintje nog wat langer blijft zitten en wens je veel succes!
Dank jullie wel! Na een rustige nacht geen wee meer ervaren, dat is een goed teken! Straks naar de gyn die zal kijken of er al iets is van ontsluiting.
Ik heb anderhalve week geleden toevallig nog zes dagen in het ziekenhuis gelegen met weeën! Ik was toen ruim 28 weken zwanger. Eerst aan de tabletten maar deze hielpen niet en toen aan het infuus, gelukkig sloeg dit wel aan. Ook heb ik longrijpings spuiten gekregen. Na de 48 uur nog drie dagen in het ziekenhuis gelegen omdat m'n harde buiken met regelmaat weer terug kwamen. Maar op een gegeven moment werd mijn buik vrij rustig in mocht ik naar huis, daar de eerste dagen nog wel ziek geweest door alle medicijnen. Nu ben ik ruim anderhalve week thuis met twee keer in de week controle van de gynaecoloog omdat mijn baarmoedermond erg verkort is door alle harde buiken en weeën, en het vertrouwen in mijn lichaam begint langzaamaan weer een beetje terug te komen. Nu is het afwachten, het kan weer terug komen maar ik kan ook de hele zwangerschap gewoon nog voldragen. Dat vind ik het lastige, niemand kan dat voorspellen. Ik wil je heel veel sterkte wensen, het kan nog alle kanten op maar ik lees ook een heleboel verhalen van vrouwen die gewoon na ong 40 weken bevallen.
Heftig Nescio! Ik heb ook geen ervaring, maar ik hoop ook mee dat de baby nog even bij je blijft zitten!
Mijn nichtje had het volgens mij met 30/31 weken, aan het infuus en de longrijping, met 40+een beetje bevallen. Veel succes in ieder geval!
Ik heb helaas ervaring. Mijn zwangerschap is alles behalve leuk. Bloedverlies, overgeven, misselijk, lage rugpijn, bekkenpijn (ook oefen therapie voor gevolgd), lage bloeddruk, urine verlies, harde buiken, lekkende borsten, lage buikpijn, ontstoken talgkliertjes (pukkeltjes op de binnenkant van m'n benen), weeën, nierpijn , opgezwollen voeten en ga zo maar door. Bijna alle kwaaltjes die je kunt krijgen tijdens een zwangerschap, heb ik of heb ik gehad. Heb al 3x in het ziekenhuis gelegen. 1e keer was bij 8weken, 3 nachten ziekenhuis wegens het niet binnen houden van eten en drinken. Ook aan infuus gelegen. En daarna thuis primparan siroop gebruikt, waar ik nu eindelijk zonder kan. 2e keer was bij 27weken, 3 nachten ziekenhuis wegens lage bloeddruk, weeën en harde buiken. Ook aan infuus gelegen met weeën remmers en daarna overgestapt op weeën remmer tabletjes. 3e keer was bij 33weken, 5 nachten ziekenhuis wegens weeën en nierpijn. Ook aan infuus gelegen met weeën remmers en pijnstilling voor m'n nieren. Nu thuis nog steeds aan de weeën remmer tabletjes. Zit nu al sinds 22weken volledig in de ziektewet. De gync. raadt me zelfs sterk af dat ik me nog buitens huis begeef. Mag niet meer werken tot na m'n bevalling. Eigenlijk mag/kan ik niks meer. Heb volledige rust... Alles zit nog goed dicht gelukkig. Nog geen ontsluiting, maar baarmoederhals is wel korter aan het worden. We streven nu naar de 34weken, want vanaf dan mag ik in ons eigen ziekenhuis bevallen. Als we dat behaald hebben, streven we naar de 36weken, vanaf dan mag het kindje echt geboren worden en mogen ze het zelfs halen zonder medische indicatie. Want ook al heb ik zoveel 'obstakels', het kindje doet het nog altijd perfect, dus er is geen medische indicatie om het kindje te halen. Hoop echt dat ik die 36weken haal! Het liefste 40weken, maar de gync. is overtuigd dat ik dat niet ga redden. Aan de andere kant. Ik leef dag en nacht met heel veel pijn... Dus ben het goed beu! Ik wou dat ik je iets positievers kon vertellen, sorry. Maar...... M'n kindje zit altijd nog op de plek waar de beste zorg voor het kindje is; in m'n buik! Kop op hoor, alles komt goed.
Hier ook helaas ervaring met weeënremming. Bij mijn 2de zwangerschap opgenomen op net geen 24 weken met pijnloze contracties en 3cm ontsluiting (ik heb cervixinsufficiëntie). Vervolgens kreeg ik 48u suppo's met weeënremming (ik meen Tractocile, maar ben niet zeker) en een noodcerclage. Daarna heb ik 9 weken 24/7 een infuus Prepar gehad, tot de bevalling net voor de 33 weken inzette (dwars door alle weeënremming en cerclage heen). Al die tijd lag ik in het ziekenhuis, in Trendelenburg houding, de eerste 5 weken kwam ik niet 1 keer uit bed, daarna wel voor douche en toilet. Ik kreeg Celestone (longrijping) op 25 weken en 30 weken. Mijn dochter is kerngezond geboren en was op amper 3 weken thuis. Bij mijn 3de zwangerschap kreeg ik Adalat als weeënremming (oraal, 1 tablet per etmaal volstond). En op 28 weken Celestone, maar bleek onnodig want dochter kwam pas op 37 weken. Deze zwangerschap vreemd genoeg nog geen weeënremming nodig gehad. Hier dus al bij al (gezien de omstandigheden) goeie ervaringen met diverse weeënremmers. De suppo's waren wel heftig, daar was ik ziek van. En de Prepar gaf enorme hartkloppingen en ik trilde er helemaal van, maar na enkele weken werd ik hieraan gewoon. Adalat gaf mij geen bijwerkingen (behalve een iets lagere bloeddruk, maar dat stoorde verder niet). Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. Verder wens ik je veel sterkte en hopelijk kom je tot 37 weken.
Ohja. Ik heb trouwens ook 2 longrijpings prikken gehad bij 27weken. De 1e en daarna de 2e na 24uur. Ik loop dus al sinds 27weken met weeën en ze zullen helaas ook niet meer weg gaan. Qua tabletjes heb ik inderdaad ook adalat/nifedipine.
Jeetje beebj en MamaMaya, wat heftig voor jullie! Het lijkt me echt niet niks, zo'n zwangerschap mee te moeten maken. Gelukkig zijn jullie kindjes gezond en wel, dat is toch wel het belangrijkste... maar om zelf 24 uur per dag pijn te hebben is wel heel erg. Hier gaat tot nu alles goed. De weeenremmers slaan aan want ik heb tot nu geen enkele wee meer gehad, alleen normale harde buiken. Na onderzoek bij gyn blijkt dat ik nog een lange baarmoederhals heb en geen cm ontsluiting. Ook heel positief. Morgen mag ik van het infuus af en dan zullen ze me tabletjes geven, maar ze denken dat het niet lang nodig gaat zijn. Verder mag ik gerust bewegen maar geen zware inspanningen meer doen, zoals lang lopen, fietsen... en het natuurlijk goed in de gaten houden. Ik heb dus weer wat hoop en ik put veel uit jullie reacties, ook fijn dat jullie me zoveel verschillende ervaringen vertellen. Ik wist tot nu helemaal niks van weeenremmers en voorweeen, bij mijn dochter alleen wat harde buiken tot ik op 40 weken beviel na een bevalling van in totaal 12 uur. Dit is een heel ander verhaal. Baby'tje groeit goed, ze is nu 2100 gram en heel beweeglijk. Ik krijg straks mijn tweede spuit voor longrijping (cortizone) en dan is dat ook gedaan.
Als ik het zo lees, ziet het er heel positief voor je uit Nescio. Fijn zeg! Hoe ver ben je nu precies? Mijn laatste controle was afgelopen vrijdag. Was toen 33weken en 2dagen, kindje woog toen 2347gram.
Klinkt positief, Nescio. Longrijping heeft maar 24u nodig om zijn werk te doen. Mijn dochter woog net 2kg toen ze werd geboren, klein maar dapper. De longrijping heeft haar echt een voorsprong gegeven. Daardoor konden we ons concentreren op voeding en gewicht. Maar als ik het zo lees, denk ik dat de kans groot is dat je nog wel een aantal weken vol kan houden. Succes nog!
Bedankt lieve meiden! Ik ben ook zeker geruster door de longrijping en ook dat ze hier zeiden dat ze met 34 weken eigenlijk niets meer doen om t tegen te houden omdat het bij een verder gezond kindje weinig problemen zou opleveren. Ik ben nu 33 weken en 1 dag... Dus mocht dit meisje toch besluiten te willen komen ben ik er ook wel iets geruster op. Mijn moeder zei nog dat prematuren tot 2500 gr in de couveuse liggen, daarna mogen ze er, mits er geen problemen zijn, al uit. Babytje groeit goed, is nu 2100 gr.
Dat was vroeger zo, nu fixeert men niet meer zo op gewicht maar meer op andere factoren (zichzelf goed op temperatuur houden, geen ademhalingsmoeilijkheden, geen alarmen / apneus hebben...). Mijn dochtertje mocht na dik een week al uit de couveuse en woog toen maar 1,9kg (ze was tot iets onder 1,8kg afgevallen). Ze heeft dan nog een week in een open bedje gelegen dat verwarmd kon worden (maar was niet nodig, ze hield zichzelf al vrij goed warm), en dan nog enkele dagen in een gewoon bedje zoals op materniteit. Vanaf dat open bedje kon ik ook al bij haar op een rooming-in kamer verblijven en de verzorging grotendeels zelf doen. Ze was net geen 2,3kg als ze al naar huis mocht, volledig aan de borst. Een gezonde prematuur van 33-34-35w met longrijping en rond de 2kg of meer is totaal niet te vergelijken met een prematuur van minder dan 32w, minder dan 2kg en met problemen (longen, darmen, temperatuur...). Dus inderdaad niet teveel zorgen maken.
Goed nieuws Nescio!! Heel veel sterkte nog de komende tijd en hopelijk blijft de kleine nog zo lang mogelijk veilig in je buik.