Ik ben super blij we zwanger zijn van ons 3de kindje.. Vele gesprekken zijn er voor de tijd geweest over de zolder verbouwen tot kamer en in de loop van volgend jaar een grotere auto (pas wanneer de kleine er is meeste doen we op de fiets) financieel totaal geen problemen Maar sinds een aantal dagen zijn er opeens twijfels bij mij. Niet in de zin wel of niet blij met het kindje , totaal niet hou dr nu al van en kan nii wachten tot ze zich meld of hij natuurlijk.. Maar de zaken erom heen. Krijgen we de zolder op tijd af (this nu echt een een rotzooi zolder met vlizotrap). Het word allemaal volledig uitbesteed dus waarom ik me dr druk om maak? Hoe krijg ik inhemels naam MN dochter om half 9 op school en MN zoon op de peuterspeelzaal met een baby. Komen er boze gezichten als we niet meer zo vaak heen en weer rijden naar schoonfamilie (wonen 3 uur van ons af en komen eigenlijk nooit hier). Het zijn allemaal twijfels waar we allang voor we uberhoud zwanger waren de antwoorden al oop hadden Herkent iemand dit? Enigste waar ik me totaal namelijk niet druk om maak is het heen en weer vliegen tussen de kinderen of ze wel genoeg aandacht krijgen enz. Dag komt vast allemaal in orde
Hoi! Ik ben zwanger van mijn eerste... na een jaar MMM zou je er klaar voor moeten zijn, veel bewuster bezig zijn met zwanger zijn is er denk ik niet. Ik heb gejankt, haha. Ik twijfelde niet of ik dit kindje wel wilde, maar hoe dan, kon ik t wel aan, hoe ging ik alles regelen, hoe moest dat met werk/opvang etc?? En nu, nu soms nog. Alleen is het een feit dat die kleine komt en ja, dat heeft heeel veel gevolgen. Gelukkig bijna allemaal heel leuk Dusja, ik herken het en vind t niet gek. Geef er lekker aan toe, het is toch logisch dat je soms even een paniek momentje hebt? Zolang je het in je hart maar wilt, komt de rest vanzelf goed!
Ik ben nu zwanger van de tweede en heb het soms ook hoor. Maar als er iets is dat ik echt heb geleerd de laatste jaren, ook op mijn werk bijvoorbeeld, is dat er altijd een oplossing komt. Want tja, dat moet wel! Soms is de oplossing niet wat je het liefst zou willen, maar je gaat met de "flow" mee, want zeker als ouder heb je soms gewoon niets te willen. Uiteindelijk komt het goed, probeer daar aan vast te houden! En vooral in oplossingen denken, niet in problemen. Hoe cliché ook, het is wel waar. Want in problemen denken brengt alleen maar frustraties met zich mee, terwijl als je je focust op de oplossingen, je hoop en perspectief krijgt.