nierstuwingen

Discussion in 'Zwangerschap' started by paars, Dec 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    hai meiden!!

Wie heeft er ook nierstuwingen gehad tijdens de zwangerschap?

Bij mijn zoontje kreeg ik dit toen ik precies 20 weken zwanger was.. tsjonge jonge wat heb ik een pijn gehad.

Ik ben nu zwanger van de 2e maar ben zoooo bang om dit weer te gaan krijgen.

wie heeft dit ook gehad en bij hoeveel weken is dit begonnen?
    en wie heeft dit bij een eerste gehad maar toen ook bij een 2e of 3e? of had je het maar bij 1 zwangerschap??

Nou wat een vragen zeg
    Bedankt alvast

2. hailey1826

hailey1826 Actief lid

Jan 27, 2010
    388
    0
    0
    horeca vakantiecentum
    belgium aan zee
    ik heb het .
    Al van 17 weken , ben erdoor heel de zwangerschap thuis.
    Vanaf ik pijn voel moet ik een pilleke nemen , en tis zo over!
    hoop dat jet niet krijgt :) groetjes

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

ja bij de eerste 3 keer in het ziekenhuis gelegen.
    en 3 keer op eigen risico naar huis gegaan.
    bij deze ook al weer 2 keer in het ziekenhuis gelegen.
    maar de eerste keer bleek mijn galblaas ook nog eens vol stenen te zitten en ben ik in de 19e week geopereerd.
    heb totaal 9 dagen gelegen daarvan.

met 26 weken weer naar het ziekenhuis weer nierstuwing waardoor de bm geirriteerd raakte wat over kon in weeen,
    dus een baarmoeder ontspanner gekregen en een nacht aan het buscopan infuus.

nu heb ik wel last maar nog zo dat ik het thuis uit kan houden.
    dus het is een kwestie van hoelang ik het nog uithou.
    met 38 weken word ik om deze reden wel weer ingeleid.
    bij de eerste ook.

paar tips mocht je er weer last van krijgen.
    een poos op je linkerzij liggen.
    NIET teveel drinken (ik dacht dus juist dat het wel goed was maar is niet zo)
    als je last van maagzuur hebt,absoluut geen rennies,gaviscon en dat soort spul nemen.
    dat werkt op de nieren.
    dan kun je de gyn/vk beter om omeprazol vragen.

ik heb trouwens gehoord dat als je het van je eerste hebt dat de kans relatief groot is dat je het weer krijgt.

hoop voor jou dat het je bespaard blijft.

4. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    bij de eerste heb ik met 36 weken een week in het ziekenhuis gelegen en een hoop onderzoeken en heeeel veeeel zware pijnstillers gehad..
    bij de 2de bijna geen last gehad.. zodra ik maar iets voelde heel veel gaan drinken en op mijn linker zij gaan liggen.. dat hielp..
    uiteindelijk pas kortgeleden er achter gekomen wat het nou werkelijk was.. (in het ziekenhuis hebben ze me toendertijd niet kunnen vertellen wat het was.. pas na verhalen van een vriendin waarin ik alles herkende, zelf de conclusie getrokken..)

overmorgen gaat hier de mirena eruit en hopen we op een 3de wondertje.. maar ook hier de angst voor herhaling... vond nl de bevalling van 26 uur een peuleschil in vergelijking met de lijn van de nierstuwing

5. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    bedankt voor jullie reacties.

ik had idd gehoord dat de kans groot is dat je het weer krijgt.
    ik heb toen 5 dagen in het ziekenhuis gelegen ook aan infuus met buscopan enzo. de rest van de zwangerschap heb ik niets meer kunnen doen.

dat lijkt me nu dus helemaal niks he kheb nu een peuter omlopen dus ja liever niet naar het ziekenhuis.

dus het is gewoon afwachten nu en ik hoop idd dat het me deze keer bespaard blijft.

6. T84

T84 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    2,575
    0
    0
    Zuid Holland
    Dit is mijn eerste zwangerschap en ik heb het helaas ook, ik heb het nu zo ongeveer 3 a 4 weken.
    Ik heb er medicijnen voor gekregen, buscopan.Die slik ik elke dag, waardoor ik thuis kan blijven. En dat helpt wel, de pijn wordt verlicht. Ik kan nu gewoon weer slapen snachts, en dat is wel heel fijn.

Share This Page