ik zei tegen een collega dat ik een vroege, geslachtsbepalingsecho wilde doen. zij vertelde mij dat die straling niet goed is voor de baby... klopt dit ook? kan iemand mij dat vertellen...
Lijkt me niet hoor, waarom heeft de gyn. dan bij mij een echo gemaakt met 4 weken, 7 weken, 12 weken, 14 weken, 18 weken?? En daarbij werkt een echo niet met straling, maar met geluidsgolven. Is een echo maken veilig Het maken van een echo is 100% veilig. U en Uw baby zullen in geen geval last hebben van de behandeling. Anders dan röntgen, die schadelijke straling bevat, zijn de geluidsgolven van een echoapparaat geheel veilig. Onze apparatuur wordt daarnaast gecontroleerd en de praktijk voldoet aan de hoogste medische eisen. Gr. Carlien
Ik heb zelfs vanaf week 5 t/m 10 iedere week een echo gehad en inmiddels al zo'n 21 stuks dus zo kwalijk zal het niet zijn
ik heb ook al veel echo's gehad en mijn kleine meid is nog lekker vrolijk aan het spelen in me buik dus lijkt me niet dat ze zoveel echo's doen als het niet veilig is...
Zover ik weet is het gewoon veilig. Anders maken ze niet zoveel echo's. Trek je er niet teveel van aan. Vooral de a.s. overgrootouders bij ons vinden al die echo's maar eng, want stel dat.. Ik maak me er niet zo druk om en vertrouw daarin op de vk. Lekker de geslachtbepaling laten maken meid en er lekker van genieten!
Onzin hoor. Ik heb tijdens elke zwangerschap ongeveer 30 echo's gehad (bij de gyn) en heb twee prachtige en gezonde kinderen. Bij een echo komt geen straling aan te pas, een echo wordt gemaakt dmv geluidsgolven (het geluid wordt als het ware teruggekaast en dat zorgt ervoor dat er beeld ontstaat). Dus gewoon lekker een geslachtsbepaling laten doen. Veel plezier!