Hallo allemaal, Ik heb al een paar dagen heel veel last met lopen het is niet normaal meer.! Nu ben ik vandaag naar 't ziekenhuis geweest voor de pijn maar ook hun kunnen er niet veel aan doen, het hoort er allemaal bij. Maar ik kreeg wel een tip ''om een band te halen die steun moet geven tijdens het lopen'' alleen ben ik nu de naam kwijt. Je kant het volgens de dokters bij thuiszorgwinkels halen. Weten jullie misschien waar ik zo'n band kan halen om steun te geven met lopen.? (of hoe de echte naam van z''n band heet) Groetjes
Jij had toch ook bekkenpijn.? Mag ik misschien vragen waar jij echt de pijn voelt.? Ik voel het al als ik van de woonkamer naar de keuken loop in me buik iets naast me navel.
hallo, ik heb ook een bekkenband en die heb ik bij de livera gekocht, maar bij de prenatal of een andere baby speciaalzaak verkopen ze het ook. bij mij helpt het wel het geeft mij extra steun. ik heb last van mijn bekken ter hoogte van mijn liezen en schaambeen. dat je last hebt naast je navel is vast omdat die kleine er raar tegenaan ligt,had ik nl ook bij de eerste rond mijn navel had ik een beurs gevoel. ik hoop dat je hier wat aan hebt. sterkte!
Ik heb er heel wat aan Was die bekkenband erg duur.? Het komt niet door mijn kleintje het zijn echt de spieren in me buik want ik heb het alleen tijdens het lopen, en ik ben vandaag helemaal nagekeken het heeft allemaal te maken met de groei van me buik. Het is niet echt bij me navel, iets van me zij af. Net als je hard heb gerent krijg je toch ook een steek in je zij nou dat voel ik ook als ik maar ff heb gelopen. groetjes
Heb ook zo'n band gekocht bij de prenatal en heb er erg veel plezier van! Had al snel een behoorlijk zware buik en ging nog op de brommer naar m'n werk en elk heuveltje voelde ik pijn in m'n buik. Met die band had ik daar echt geen last meer van! Doe hem nu ook zelfs om als ik aan het huishouden bezig ben, er zit klittenband op zodat je hem zo strak kan zetten als je zelf wilt, erg fijn hoor! Was volgens mij zo'n 35 euro, maar absoluut geen miskoop. En de pijn die jij beschrijft Lieverdjuh, is erg herkenbaar en zijn absoluut je banden hoor, heb er zelf ook last van.
Ik heb ook zon band, maar het helpt geen zier. Heb last van mn schaambeen, liezen en mn bil en straalt uit naar mn bovenbeen.. Lopen? 10 min is toch wel het langst
Silvie, als je last van je schaambeen hebt is dat dan niet eerder een bekkenprobleem dan een probleem met je banden? Ben geen expert maar dacht dat dat te maken kon hebben met de verweking van je bekken namelijk. Moet ook zeggen dat ik er niet zoveel last van hebt als jij zegt, kan best nog wel een stukje lopen ook al doet het zeer.
Ik denk dat je 2 dingen niet door elkaar moet halen: 1) buikband. Deze draag je als je last heb van je steeds zwaarder wordende buik. Zo'n band geeft je buik ondersteuning. 2) bekkenband. Deze draag je bij bekkenklachten (al helpt hij niet bij iedereen). Ik heb b.i. en kan zonder bekkenband de deur niet uit. Zelf met band kan ik moeilijk lopen (loopt soms ook al met krukken). Maar zonder lukt helemaal niet. groetjes sandra
Hou ziet zo'n bekkenband eruit dan Sandra? Ik heb zo'n band met een stevige band voor onder je buik en daarboven stretch (microfiber geloof ik) met in die stevige band twee balleinen en klittenband aan de zijkant. Heb hem op advies van m'n verloskundige gekocht tegen bandenpijn.
Ik heb van de fysio vandaag een bekkenband gekregen, en die is puur bedoeld om het bekken 'bij elkaar' te houden. Het is echt niet bedoeld om weer vrolijk aan het werk te kunnen ofzo wat ik eerst had gehoopt, want hij zegt dat ik die band alleen heb om me in huis fatsoenlijk te kunnen voortbewegen. En daarbij, zelfs met band zou ik niet eens normaal kunnen functioneren. Het helpt wel, maar de pijn is er niet mee weg. De pijn zit bij mij echt in het bot en de bandjes van het bekken, en dan met name rechtsachter.
hier nog een, mijn zus had nog zo'n band en ben hem op advies van mijn therapeu gaan gebruiken. Ze zegt wel dat ik hem in ieder geval minimaal 2 uur niet moet dragen. omdat dan je spieren zelf ook nog werken anders schijnt het te slap te worden. ik draag de band ook alleen als ik een lange dag werk of als ik naar de stad ga. dan nog doet lopen pijnn, maar al veel minder als zonder band.
Ik lees dat heel veel mensen nog gewoon werken met bi? Ik mag van mijn fysio niet eens meer terug aan het werk. Ik mag alleen nog maar wat lichte dingen in huis doen, en me in huis voortbewegen. Het lopen moet ik zoveel mogelijk beperken, omdat het dan alleen maar erger kan worden. Zo erg zelfs, dat ik misschien helemaal niet meer kan lopen. Ligt het dan gewoon aan jezelf, dus in hoeverre je klachten hebt, of je weer mag werken, of vind de ene fysio dat je wel mag werken en de andere niet?
Ik heb het nog eens nagezocht, maar je mag zo'n band alleen op aanraden van een deskundige gebruiken. Dat zei mijn fysio vanmiddag ook nog, omdat je eerst voorgedaan krijgt hoe je hem moet dragen.
Nou je mag hem altijd gebruiken, want je bepaald zelf wat je aandoet zeker als het vrij verkrijgbaar is. maar wat je zegt klopt. Er wordt aangeraden dit wel met een therapeut te bespreken omdat veel vrouwen zo'n band verkeerd gebruiken.