Bijna 6 weken zwanger.. nu al bekkeninstabiliteit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muisje14, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Ik ben woensdag pas 6 weken zwanger maar de afgelopen dagen heb ik 's avonds last van mijn onderrug en dat trekt door naar mijn bil. Pfff baal er wel van als ik nu al last van bekkeninstabiliteit ga krijgen. Had er heus wel rekening mee gehouden. Bij de eerste vanaf week 24 en bij tweede vanaf week 12. Dussss logisch dat deze nu eerder zou beginnen. Maar als het dan echt zo is dan is het wel balen hoor.

Gelukkig heb ik er overdag nog niet zo'n last van, alleen 's avonds, als ik op de bank zit er weer overeind moet komen, daarna kan ik bijna niet lopen.

Wie heeft er ook al zo vroeg last van bekkeninstabiliteit gehad?

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Is dat geen ischeas? Of hoe je het ook spelt ;)

3. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Ik denk eerder aan bekkenpijn al bekkeninstabiliteit hoor moet ik zeggen, maar ischias weet ik niet. BIj mij begint het altijd zo en dan straalt het door naar het bekken

4. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier ook al met 6 weken en toch BI. Zou je adviseren om een goede fysio op te zoeken. Ik ga zelf naar een fysio die werkt met de methode van Cecile Röst. Lees er maar eens over, ik heb natuurlijk nog niet echt ervaring, maar heb er wel alle vertrouwen in!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik merken als eerste aan mijn bekken dat ik zwanger was. Begon hormonen aan te maken, en meteen sloeg de B bekkeninstabiliteit I weer toe.
    Met behulp van een goede therapeut is het in de hand te houden.

7. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    hoi meiden ik heb vanmorgen de verloskundige gebeld omdat de pijn bij mijn stuitje met de dag erger word en naarmate ik dingen doe (lopen zitten, bukken, tillen etc) ik kan volgende week dinsdag naar de fysio...heb vandaag weer zooooon pijn, lig nu op de bank kan weinig. Ik ben etaleuse dus ik heb geen zittende baan....hoe moet ik dit in godsnaam volhouden?? iemand tips?? Alles is welkom, ik ben pas 12,3 weken!
    Owja ik heb toen ik net geboren was heupdysplasie gehad (zo'n sprijdbroek voor mijn heupen), kan dit er mee te maken hebben?

8. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Ja hoor ik ken de pijnen!! Heb ze al sinds 4,5 weken zwangerschap!!! pijn pijn pijn niet normaal!! maar ze komt met vlagen sommige dagen heb ik er last van en andere dagen voel ik er totaal nix van!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

10. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    tnx voor de tip!!!;)

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    is echt een goed boek!!! had ik dat maar gelezen toen ik zwanger was.

had zowel bij de eerste als bij de tweede meteen klachten. ( ook voor de zwangerschap al problemen in bekkengebied trouwens)

Nu bijna 3 jaar na mijn laatste bevalling ben ik sinds kort bij cecil rost zelf onder behandeling ( ze heeft een praktijk in leiden)
    en vind haar methode heel effectief.
    zo zag zij dat mijn bekken nogal verwrongen was terwijl iedereen dacht dat het nog een kwestie van overbelasting was.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Volgens mijn therapeut heeft dit er niks mee te maken (heb zelf ook in een spreidbroek gelegen).
    Veel paardrijden en zwemmen schijnen wel invloed te hebben, maar verder is het gewoon pure pech.

Deel Deze Pagina