Niet 1, niet 2, maar 3 wondertjes!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Natasjee, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Haha ik zie het nu pas... Stomme telefoon

Maar dan is het nog meer een wonder 3 ukkies !

2. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    #242 Key, 4 mei 2014
    Laatst bewerkt: 4 mei 2014
    Mooie foto's!!
    Een eeneiige drieling daar is de kans heeeel klein op toch? Dat een eitje zich twee keer splitst. Kan natuurlijk wel! Had laatst iets gelezen over dat ze op een gegeven moment kunnen zien of de placenta gedeeld is of niet. Dus als er drie placenta's zijn zijn ze drieeiig, twee placenta's betekent dan één eeneiige tweeling en een 'losse'
    Weet alleen niet vanaf wanneer dat te zien is.
    Maar echt prachtig!!

3. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Een 1 eiige drieling is geloof ik wel heel bijzonder idd. Ze hebben allemaal een eigen placenta, maar de echoscopiste en de gynaecoloog zeiden allebei dat het echt niet te zeggen is nog. Dus denk dan dat het niks met de placenta te maken heeft. Leek mij ook wel logisch hoor en vooral, omdat dat ons bij de eerste echo wel verteld is. Ach, over 2 weken weten we in ieder geval wat de geslachten zijn (hopelijk) en als het verschillende geslachten zijn dan weten we in ieder geval dat het niet 1 eiig is. Dan kunnen we nog steeds 2 kanten op 2 eiig of 3 eiig.

4. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Heb even gegoogled en daar staat ook dat het meer eiig is als ze een eigen placenta hebben. Snap er niks meer van! Staat ook bij dat ze dat vaak bij de 16 weken echo kunnen zien aan de vliesjes tussen de kindjes.
    Ik snap niet waarom ze in het ziekenhuis dan wat anders zeggen, neem aan dat zij er verstand van hebben. :p

5. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Wauw wat bijzonder zeg een 3-ling!! Gefeliciteerd!!! 3 dubbel genieten! :) je buik groeit al goed zie ik..zie je niet vaak een 3-ling. .k blijf je zeker volgen ben heel benieuwd hoor :)

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wauw was het topic even kwijt nu toch goed nieuws !
    Ik kan me voorstellen dat je als je dit had geweten wel even getwijfeld zou hebben maar dat als je het meemaakt zo bijzonder is !
    Ik ga je ook volgen en je bent al op de helft ! :D

7. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Nou, nog niet helemaal op de helft hoor! :p Zit nu op de helft van 28 weken, dan begint mijn verlof. Met 16 weken zit ik wel op de helft, tenzij ik gewoon lekker doorloop tot 34 weken, wat ik wel hoop! Nog 6 weken en dan mag ik nog maar halve dagen werken. Pff, gaat wel hard hoor!

Nu lekker 2 weken vakantie samen met vriendlief en we gaan volop genieten. Onze laatste vakantie samen en daarna zullen het hele drukke vakanties worden, hihi. Helaas niet op vakantie, maar wat we er nu voor terug krijgen is dan ook veeeeeel meer waard!

8. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    #248 Natasjee, 5 mei 2014
    Laatst bewerkt: 5 mei 2014
    Buikfoto 14.1

9. Humava

Humava Niet meer actief

Geniet van jullie laatste vakantie met zn tweetjes! Straks zullen het zeker drukke tijden worden. En mooi buikje heb je al! Je groeit goed:)

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Fijne laatste vakantie met zijn 2en.
    Mooie foto weer ;)

11. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    mooie buik

12. MamEllen

MamEllen Actief lid

18 sep 2013
    148
    0
    0
    Oh! Wauw! Gefeliciteerd!! Wat een mooi geschenk! Geniet ervan! EN al een prachtige buik!

13. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Dank jullie wel!! :)

14. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    mooi buikje heb je al hoor!

15. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Prachtig! Geniet ervan

16. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Fijne vakantie!

En idd apart dat ze twee evrschillende dingen zeggen. Msischien konden ze in het ziekenhuis gewoon niet goed zien of de placenta's gedeeld zijn of niet.
    Volgende keer nog even goed navragen misschien.
    Maarja feit vlijft dat het er drie zijn hihi:) maakt eigenlijk ook niet uit toch maar snap dat je nieuwsgierig bent:):)

17. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Bij mij is eergister bevestigd dat het echt tweeeïg is. Misschien dat ze het bij een tweeling dan duidelijker kunnen zien dan bij een drieling? Heb er zoooo geen verstand van haha.

18. soeza

soeza Niet meer actief

Super leuk dat je ons elke keer een update geeft over hoe het met je gaat! Ik vind het leuk om je te "volgen" en ben ook echt benieuwd naar het verdere verloop van je zwangerschap :)

Fijne vakantie!

19. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Bedankt allemaal weer!!

Ik vind het ook maar apart dat ze allemaal wat anders zeggen. Al vanaf de eerste echo konden ze zien dat ze allemaal een eigen placenta hebben. Ik vraag het bij de volgende echo gewoon weer! :D Heb toch steeds iemand anders die de echo doet.

En Kiekies, ik heb er ook de ballen verstand van, haha. Ik vertrouw op wat hun zeggen, maar dan moeten ze niet allemaal iets anders zeggen. :p

20. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Gefeliciteerd met deze bijzondere zwangerschap!
    Ik hoorde bij de eerste echo van mijn tweeling ook dat het 2-eiig zou zijn vanwege de dikke tussenwand. Later begreep ik dat het helemaal niet zeker is. Inderdaad zijn er wel wat tekenen die kunnen duiden op 2-eiig of 1-eiig (placenta's, tussenschotten, verschillende geslachten etc) Maar zelfs na de geboorte is het niet altijd duidelijk en laten sommige ouders een DNA test doen om zekerheid te krijgen. Het ligt dus allemaal iets minder eenvoudig dan dat het soms lijkt. Mijn tweeling bleek met 16 weken een j/m tweeling dus toen was het toch wel overduidelijk maar ik ken ook verhalen van ouders waarbij gezegd werd: 2-eiig en dat ze toch aardig begonnen te twijfelen omdat hun kindjes ontzettend op elkaar leken.

Een hele goede zwangerschap gewenst en dat ze maar zo lang mogelijk in jouw buik mogen blijven!

Deel Deze Pagina