Niet 1, niet 2, maar 3 wondertjes!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Natasjee, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    @elisabethbas, ik doe het even zonder quote, want als.ik dat met mijn mobiel doe dan gaat ie ergens midden in jouw tekst typen, heel irritant.

De zwangerschappen zijn natuurlijk ook niet met elkaar te vergelijken die van 1, 2 of 3 baby's. En dat doe ik ook zeker niet (zou ook helemaal niet weten hoe het met 1 of 2 baby's is hihi).

Had jij al vroeg last van je bekken of kwam dat wat later in de zwangerschap pas? En bleef je doorwerken, terwijl je eigenlijk al niet meer kon? Ik ben ook heel blij dat ik me nog zo goed voel, want ik weet wel dat dat bij veel vrouwen (zeker met meerlingen) anders is en wat dat betreft mag ik van geluk spreken. Ik moet zeggen dat ik nu 2 dagen achter elkaar gewerkt heb en gisteren wel behoorlijk moe was en dat heb ik nog niet echt gehad na een werkdag. Ik denk dus dat het niet lang meer gaat duren voor ook mijn lichaam er toch wel 'last' van gaat ondervinden. Nog 2 weken en dan werk ik nog maar 3 halve dagen per week. En als dat al teveel wordt, dan is het gewoon klaar.

ik wil in huis sowieso alles helemaal gereed hebben en dat zeker over een paar weken al (babykamer komt hopelijk eind juni), want ik wil dat allemaal zelf gewoon doen. En voor het geval de beebs eerder komen of dat ik misschien wel in het ziekenhuis beland, wil ik dat het klaar is.

Wel weer een fijne financiƫle tegenvaller gehad, de koelkast is stuk gegaan! :( Kunnen we er ook wel bij hebben! Dat soort dingen komen echt altijd op de verkeerde momenten.

2. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Haha, ja opscheppen kunnen we allemaal! :p

3. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Zal je idd altijd zien dat dan net je koelkast stuk gaat.
    Ik vroeg mij af, hoe gaan jullie dat doen in huis met 3 ukkies? Hebben jullie daar ruimte voor? Liggen ze bij elkaar op de kamer?

4. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ineens doet ie het weer, gelukkig! Alleen voor hoelang..

Ze slapen idd de eerste tijd sowieso op 1 kamer. We hebben boven heel veel ruimte, alleen het is er onpraktisch ingedeeld. We kunnen van 1 slaapkamer 2 slaapkamers maken en van de overloop eventueel nog een slaapkamer maken. Ze slapen nu met ledikant in de kleinste slaapkamer en ze gaan daarna in de grote slaapkamer als ze een groter bedje krijgen, of we moeten even wat verbouwen (alleen het is een huurhuis). Ik heb begrepen van andere drielingmoeders dat hun kindjes jaren bij elkaar op 1 kamer slapen en dat vinden ze prima. We wilden eigenlijk verhuizen, maar de wachtlijst voor een fatsoenlijke eengezinswoning is gewoon 10 jaar en ik sta zelf pas 5 jaar ingeschreven. Alleen wat zal ik mijn woonkamer dan verschrikkelijk missen (10 meter lang), want de huurhuizen zijn wat dat betreft allemaal redelijk klein beneden qua oppervlak. Het enige probleem waar ik tegenaan ga lopen is de kinderwagen in de gang. We wonen namelijk in een bovenwoning dus de gang is vrij klein en ik moet dat dus 3x de trap op en af om een baby beneden te krijgen, haha. Maar ik denk dat ik er vanzelf mijn handigheid wel in krijg!! Qua ruimte maak ik me in ieder geval niet druk. Heb ook een vrij ruim dakterras dus de kleintjes kunnen ook gewoon in de 'tuin' spelen straks.

5. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Je hebt er zo te horen al goed over nagedacht. Komt vast goed dan..;)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik weet niet of je eraan gedacht hebt, maar dragen in een draagdoek of een goed ondersteunende ergonomische draagzak, kan mogelijk heel veel uitkomst bieden bij een drieling. Je kunt er twee tegelijk dragen, (op de facebook-groep draagpraat kun je een hoop tips krijgen), en dat scheelt mogelijk enorm :)

Gefeliciteerd en voor straks ook sterkte, want de eerste tijd zal ook best heftig worden. Pak idd alle hulp aan die je kunt krijgen en geniet er ook van, want het zal vanzelf ook wel weer rustiger worden :)

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant

Ik had haar gezicht wel willen zien :p

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Jee wel balen dat de koelkast nu kapot is..
    Die dingen komen altijd verkeerd he.

9. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    @Rozemarijke; thnx voor de tip! Ik wil sowieso een draagdoek voor 1 hebben. 2 zou idd ook kunnen, maar lijkt me wel heel lastig om om te doen als ik alleen met ze ben.
    En dank je wel! Het zal zeker even pittig worden, maar weet zeker dat dat helemaal goed gaat komen.

@Caruli; hij deed het gisteren weer, maar vandaag is ie er weer mee gestopt. :( Echt heeeeel erg balen!!

10. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Ben je met een 3ling geen urgent geval?

11. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Kunnen idd urgentie krijgen, maar dan komen we in een flatje terecht. :( En dat zijn dan niet de mooie nieuwe flatjes, maar een flatje ergens in Schalkwijk.

12. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Foto net ook in het topic met buikfoto's geplaatst, maar hier ook even plaatsen. :D

13. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Je groeit super mooi!

Over je thuissituatie heb je goed nagedacht. Hoe ik net lees is het ook allemaal erg netjes. Wat een grote woonkamer, jaloers :D

Wij krijgen helaas geen urgentie. Staat een wachtlijst voor 2jr en particulier is hier niet op te brengen, hebben maar 1 slaapkamer... Dus met een tweeling met zn allen op 1 slaapkamer haha. Totaal alles maar 45m2.

14. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Dat is wel balen zeg! Past het wel in jullie slaapkamer? Dan is 2 jaar misschien nog wel te overbruggen! Particulier is hier ook belachelijk duur. Ik heb super veel geluk gehsd met dit huis. Ik woon boven mijn werk midden in een winkelstraat en we huren voor de Haarlemse begrippen voor een prikkie van mijn baas!

Ons huis is in totaal 120m2, de woonkamer is ongeveer 35m2. Qua ruimte hoor je me dus niet klagen! Als wij nu via de woningbouw een huisje zouden krijgen, zouden we zeker de helft kleiner gaan wonen, ongeveer. Ons dakterras is ongeveer 20m2. Bovenverdieping durf ik zo niet te zeggen. Die is ruim, maar niet logisch ingedeeld dat vind ik wel erg jammer.

Jouw buikje groeit ook lekker he zag ik! :D

15. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Dan woon je harstikke mooi.. Het wordt wel passen en meten maar zit niks anders op helaas.

16. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Je buik groeit echt goed :) en woningruimte is soms moeilijk te vinden :( wij zijn ook aan het kijken voor een andere woning waar we straks met 4 kids kunnen wonen.

17. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    We wonen super, maar het probleem was de kinderwagen in de gang. Dat past niet. De gang is heel klein en er zit gelijk een trap omhoog, maar daar vinden we ook wel een oplossing voor!

En Bianca, ik heb zo het idee dat jouw buik 3x zo dik is als de mijne op dit termijj! :D Want jeetje, wat een buik heb jij nu al! Woonruimte vinden is zeker lastig en zeker met meerdere kids.

18. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Mooie buik weer meid ;)

19. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Misschien mag je de wagen van de baas in het magazijn zetten? En in de avond in de auto laten?

Wij laten straks de wagen ook in de auto staan.

20. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    In het magazijn kan helaas niet, we werken met alarmcodes en je mag niet zomaar de winkel in. Overdag zou het misschien een optie zijn. Auto hebben we idd ook aan gedacht. Jammere is alleen dat mijn vriend 5 dagen in de week tot 21.00/22.00 werkt. Maargoed, we komen er vast en zeker wel uit hoe we het gaan doen! :) Scheelt wel dat de wagen vrij klein gemaakt kan worden.

Deel Deze Pagina