nog steeds zoogcompressen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Madelon84, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

goedemorgen dames,
    ik las net deze column op bv.com:
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Columns - Het leed dat zoogkompres heet

ik heb die rotdingen nog steeds nodig! Wie van jullie nog meer? (na 6 maanden)
    tussendoor lek ik niet meer, maar bij de toeschietreflex komen er nog heel wat druppels uit de andere borst.
    de eerste maanden redde ik het ook niet met een zoogcompres, toen had ik een lekschaal. daar zat gemiddeld 30 - 40 cc aan lekmelk in:$
    dat is natuurlijk wel stukken minder geworden en sinds ik denk 4, 5 maanden heb ik die lekschaal niet meer nodig.
    ben er ondertussen wel aan gewend hoor, maar ik wist dus niet dat de meesten (volgens de column) na een aantal maanden ze niet meer nodig hebben.
    hoe zit dat bij jullie?

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb denk ik zo'n stuk of 6 zoogkompressen gebruikt, verder was het niet nodig. Ik heb dus erg veel geluk gehad met mijn 'zindelijke' dames.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik geloof ik tot een maand of 9...

4. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Ik weet niet hoelang ik ze nog nodig heb, maar op dit moment nog wel en niet te zuinig ook.

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Alleen bij de nachtvoeding. Ik geef haar 1 borst en de andere "lekt".
    Verder niet meer, ik geloof vanaf ong. 10/12 weken. Ze is nu 6 maanden!

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb tot een maand of 18 een hydrofiele luier over m'n andere borst heen gehouden, omdat het anders zo erg lekte. Nu lek ik soms nog steeds aan de andere kant als ik aan 't voeden ben.
    Gewoon tussen de voedingen door heb ik nauwelijks gelekt (Milan kwam ook heel vaak, dat scheelt waarschijnlijk wel), dus zoogcompressen heb ik niet zo lang gebruikt.

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Ik voed mijn dochter nu ruim 9,5 maand en gebruik ook nog steeds zoogcompressen. Ben toen dochter twee weken was, wel overgestapt op wasbare zoogcompressen in plaats van wegwerp - en dat heeft me enorm veel geld gescheeld.
    Tussendoor lek ik meestal niet meer, nouja, soms als dochter niet wil drinken of niet genoeg drinkt, maar tijdens de voeding wordt het compres aan de kant waar ze op dat moment niet drinkt drijfnat.

8. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik voed nu achttien maanden en ik gebruik ze nog steeds.

9. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik gebruik het niet meer, als ik ga voeden stop ik in mijn andere borst een monddoekje, die vangt alles op als het gaat lekken.

10. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik gebruik ze ook nog steeds. Heb wel weg werp gekocht maar die vind ik veel te lomp. En die lilypads is ook niet fijn want die moeten eerst goed droog zijn voordat je ze weer op kunt plakken.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.345
    36.200
    113
    Hmm, ik heb ze maar 6 weken gebruikt en ik lek nooit, ook niet uit de andere borst als de kleine drinkt. Maar ja, ben een beetje een apart geval denk ik zo te lezen haha. Ik heb ook eigenlijk nooit stuwing.

12. Madelon84

heel verschillend dus..
    ik heb ze altijd van de Hema, zijn echt heel fijn en zacht maar toch, 2 euro per pak. de eerste 6 maanden moest ik ze meerdere malen per dag verschonen maar daarna gewoon een paar nieuwe sochtends.
    de volgende ochtend voelden ze dan ook platter en harder, waardoor ik wist dat er toch echt wel melk in zat.
    stom dat ik geen wasbare heb gekocht toen.;)

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik gebruik ze ook nog steeds. 1 tot 3 paar per dag. Maar ik heb er geen last van.

14. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik had me niet eens gerealiseerd dat je ze ook NIET nodig hoeft te hebben bij bv? Ik heb vreselijk niet-zindelijke borsten! Ik heb de eerste 2,5 maand vreselijke hyperlactatie gehad, dus dat hielp niet.

Maar nu nogsteeds:

* ik lek sowieso uit de andere borst bij het voeden en kolven
    * ik lek af en toe druppeltjes spontaan
    * ik heb minstens 1 keer per dag gewoon spontane toeschietreflex, dan is dat ding doorweekt en zie je soms natte plekken op mijn kleding. Vaak is dit na het douchen, maar ook wel op mijn werk of zomaar bij het winkelen.

Ik dacht dat dit normaal was. :(
    :)

De Hema heeft een goede klant aan mij. Ik vind hun compressen het fijnst/meest natuurlijk, maar ik verslind echt pakken! ;)

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    (en het ergste is dat mijn borsten ook 'aan' gaan als er iets anders mee wordt gedaan dan drinken... ze weten het verschil tussen Renske's mond en mijn man's handen nog niet!). Pfrt.

Hoop dat dit idd over gaat met de maanden. Zal toch wel?

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Bij mijn oudste zo'n 8 weken gehad, dan vooral snachts.

Met de 2de was ik binnen een paar dagen zindelijk hahahahah

17. Madelon84

haha herkenbaar.
    dat gaat zeker over hoor!
    de eerste maanden moest ik ook voeden met spuuglapjes tussen mijn bh gepropt, anders was mijn hele bh nat als hij even losliet.
    ik had ook heel vaak natte kleren en een nat bed.
    als ik de toeschietreflex kreeg en hij liet even los, spoot het in een straal van 10 cm uit mijn borst, echt niet overdreven!

tussendoor zonder reden een toeschietreflex krijgen heb ik nooit mee gemaakt (gelukkig:D)

18. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Ik draag ze ook nog dagelijks. Soms komt er spontaan wat melk uit overdag en 's avonds en 's nachts heb ik ze echt nodig tijdens het voeden. Ik gebruik nu twee paar per dag.
    Wasbare zoogcompressen had ik al in de zwangerschap gekocht, maar het gebruik viel me erg tegen, dus ik koop gewoon wegwerpzoogcompressen bij AH.

19. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Heeeeel lang gehad.
    En dan steeds weer verbaasd als ik aan de niet-drink-kant een natte plek in mn kleding heb ineens.

Nu geen last meer van, maar ja, uk is nu 21mnd, dan mag dat zo langzamerhand ook wel zeg... ;)

Ik had het lange tijd ook als mn dochtertje gewoon iets anders at of dronk, en ik erbij zat. Nutteloze toeschietreflex natuurlijk, hahaha.

Heb overigens zoveel mogelijk zonder compressen gedaan, toen het niet meer heeeeel erg was (vanaf ruim 6mnd denk ik). Zo'n vies gebroei vind ik het... blugh...

Eerst vooral wegwerp gebruikt, na een maand of 2 overgegaan op wasbaar: veel dunner, maar kunnen minder aan. Toch bevielen die laatste me beter, het voelt minder broeierig.

Deel Deze Pagina