Uitslag semenonderzoek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mika90, 28 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mika90

Mika90 Actief lid

1 feb 2016
    124
    48
    28
    Vrouw
    Hallo dames,

Gisteren hebben mijn vriend en ik de uitslag van het semenonderzoek terug gekregen via de huisarts.
    Ze heeft het onderzoekscentrum nog gebeld voor een uitleg van de uitslag en zij zeiden dat het er goed uitziet. Super fijn om te horen natuurlijk en ook geruststellend.

Alleen nu ga ik dus wat dingen opzoeken op internet en het lijkt alsof hij toch met bepaalde dingen onder het gemiddelde zit..?:(
    Zouden jullie even mee willen kijken? (Sorry ik krijg de foto niet gedraaid)

Super bedankt alvast!

Liefs Mika

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

De VCM moet ten minste 20 zijn. Daar zitten jullie net boven. Dat is fijn maar het houdt dus niet over...

Rookt, drinkt etc. je vriend? Daar zou hij mee kunnen stoppen om de kwaliteit te verbeteren ;).

3. Mika90

Mika90 Actief lid

1 feb 2016
    124
    48
    28
    Vrouw
    Ja hij rookt inderdaad en ik krijg hem daar helaas niet af.
    Zeker niet nu de huisarts heeft gezegd dat de uitslag bovengemiddeld is..
    Ik zit er nu wel sterk aan te denken sowieso die verwijzing van mijn huisarts naar de gynacoloog aan te vragen dan word er sowieso verder gekeken.

4. manaolana

MJammer dat je vriend daar niet toe bereid is... ik zou het gesprek toch nog eens aangaan met je vriend. Zwanger worden doe je tenslotte samen.

En hoe je huisarts erbij komt dat een VCM van 20,5 bovengemiddeld is vraag ik mij echt af :$:(. Ik was afgelopen maandag nog bij de gyn en die benadrukte nog dat 20 de ondergrens is. Mijn vriend zat op 98 en dat was inderdaad gewoon echt goed zei ze.

Als je een doorverwijzing kunt krijgen zou ik dat zeker doen en bespreek dan ook met name deze uitslag en wat je vriend zou kunnen doen met de gyn. Ik verwacht dat ze het dan zeker zullen hebben over het roken.

5. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Manaolana de beweeglijkheid van het zaad is goed.

Zoals je ziet in haar lijst dat icm met de hoeveel heid is gewoon goed kijk mij.

Zou in ieder geval blij zijn als de uitslag zo zou zijn ;) hier een VCM van 16 en maar ,3% goed bewegelijk zaad. Dit is bij jullie 56%!!

6. manaolana

Ja klopt Maan. Maar de beweeglijkheid wordt gebruikt om de VCM te berekenen dus je kunt het een eigenlijk niet los zien van het ander. En het is goed maar als er dingen zijn die je kunt doen om het beter te maken (zoals stoppen met roken) zou ik dat doen!

VCM is volume x concentratie x %beweeglijkheid A+B.

7. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Volgens gyn is in eerste instantie de VCM belangerijk maar uit eindelijk maken ze een berekening hoe veel kans iemand op een spontane zwangerschap heeft. Hier in is bewegelijk heid juist belangerijk en word de VCM niet gebruikt. Hier in kijken ze naar de leeftijd evt afwijkingen bij de vrouw bewegelijkheid en of het stel al een kindje heeft. Dit samen geeft een score die ze gebruiken of iemand wel of geen behandelingen krijg ;) heel krom allemaal.

8. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Trouwens allemaal lastige berekeningen vind ik ;) en manaolana heeft ook gelijk het is allemaal net op het randje ik zou zegen aande vitamines en die stoomstokjes weg. Hebben we hier ook gedaan alles voor zo goed mogelijk zaad.

9. Mika90

Mika90 Actief lid

1 feb 2016
    124
    48
    28
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties dames!
    Dus wat ik van jullie begrijp is opzich de kwaliteit wel oke op dit moment?

Ja ik heb al ontelbaar veel gesprekken met hem erover gehad, ik blijf proberen. Begrijp me niet verkeerd verder gaat hij er voor de volle 100% voor en is hij echt mijn steun en toeverlaat maar op 1 of andere manier kandie maar niet stoppen met roken..

Welke vitamines raden jullie aan? Want die kan ik hem sowieso wel laten slikken.

10. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik zie onderaan de uitslagen staan "semen uitslag volgens de NHG standaard subfertiliteit". Is dat de hele zin? Want anders heb je je uitslag toch?

11. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Multivitamines met exstra selenium als zo goed spel want dit zou goed moeten. Zijn voor het beweeglijkheid. Zijn jullie al verwezen naar de gyneacoloog? Jullie hebben nog geen kindje toch zo te zien? Dan heb je wel eerder recht op hulp en zijn ze sneller geneigd te helpen ;)

12. Mika90

Mika90 Actief lid

1 feb 2016
    124
    48
    28
    Vrouw
    Ja Maan, wat ik begreep van mijn huisarts was dat wanneer het bloed en semenonderzoek was gedaan we een verwijzing zouden krijgen voor de gynacoloog dus daar ga ik maandag maar voor bellen.
    We hebben inderdaad nog geen kinderen.

Nee Jenneke er staat helaas geen conclusie in die zin dus alleen volgens welke norm ze beoordeeld zijn.

Er was toch zo'n vitamine: senior elke dag waar alles in zat? Of vergis ik mij nou?

Deel Deze Pagina