klink vast als een onervaren mama maar Amy-lynn heeft nooooooit 1 vorm van luieruitslag gehad als baby niet als peuter niet dus nooit iets gesmeerd. nu is ze al even zindelijk en slaapt vanaf aug zonder luier gaat heel goed... alleen vanacht heeft ze ongelukje gehad en vanmorgen kwam ze beteuterd aan lopen mama ik ben helemaal nat heb haar in bad gedaan gewassen aangekleed en we zijn naar kdv gegaan vanavond kleedde ik haar uit echt heeeeeel haar kontje is knalrood en ruw ik denk echt van de urine die vanacht lekker in haar huidje is getrokken. wat kan ik hier in godsnaam opsmeren??? sudo lijkt me niet echt handig smeert niet zo lekker uit iemand ervaring/tips?
Vaselinne-lanette (verkrijgbaar bij de apotheek) Bepoederen met maizena Lekker laten luchten door haar in de blote poepert te laten lopen Sudocreme erop deppen/tamponeren ipv te smeren. Groetjes anita
lanetta creme heb ik n huis en de blote billen laten lopen was vandaag natuurlijk geen optie op het kdv trouwens het rood zag ik pas in badje daarna is ze in pyama haar bedje in gegaan nou morgen maar ff goed insmeren weer en kijken of het beetje snel hersteld ze is ook niet wakker geworden van haar plasje dus mischien wel heel lang nat geweest..... ahhhh vind t gewoon zielig
Dan ook gelijk mijn vraag, heb al een eigen topic ooit geopend maar weinig reacties. Heb miconazol gehad met hormoon, daar ben ik mee gestopt gezien huidverkleuring. Nu de gewone miconazol zonder hormoon maar heb nog niet het idee dat het werkt, maar is ook nog te kort (nu 2 dagen dat ik dat gebruik). Iemand nog tips en wat ik evt fout doe? Hij heeft rode plekjes in zijn liezen en op zijn billetjes (tussen zijn billetjes dus niet veel).
Miconazolnitraat + zinkoxide bij open billen, blaasjes, korstjes. Bij alleen rode billen gewoon vaseline, nivea, oid, iets dat zacht smeert iig.
zinkzalf erop (is bij mijn dochter de volgende dag weg) Wat ik ook wel eens gelezen heb is eiwit, dat legt een beschermlaagje aan dat de billetjes beschermt...als je er zin in hebt...(kijk ook eens bij Omaweetraad - Oma Weet Raad ! allemaal huis-tuin-en-keuken-middeltjes)
sommige dingen kan ik me voorstellen dat je smeert als er nog een luier om is zinkzalf lekker dikke laag met luier erover begrijp ik wel maar haar insmeren met zinkzalf en daarna aankleden lijkt mij beetje smeerboel dus ik kies voor de lanetta creme te smeren
Is toch alleen maar gunstig dat ze ze niet meer draagt, komen die billen ook niet meer de hele tijd in aanraking met de urine.
Waarom geen sudocreme? Daarin zit ook zinkzalf en is ook goed toch? Hier hebben we een schimmel, rode vlekken maar geen open/kapotte huid. Is sudocreme naast miconazol dan niet goed? Mirell, hopelijk is het snel weer goed.