Hihi, wij hebben iets in het kerstpakket van mn vriend gekregen en we weten niet wat het is. Er staat op: Alaska Seelachs Schnitzel. - uber Buchen-holz gerauchert. in feinem speiseol. En voordat mensen gaan zeggen: oooooo, dat zijn schnitzels: nee, want het is een klein potje met oranje-achtig spul erin
Haha leuk raadsel..hmmm... Ik heb ooit met mijn diploma-uitreiking een boek gewonnen van de duitse ambassade ofzo omdat ik hoogste punt had van ehm brabant of zuid-nederland ofzoiets (echt waar, wil niet opscheppen, maar vond het zo grappig..kreeg een megadik boek met belangrijke duitse vrouwen door de eeuwen heen..is echt iets wat je wil lezen als je 17 bent haha!) Maar het is iets wat gerookt is..veel verder kom ik niet...ziet het er zo onherkenbaar uit? Kun je er niet aan ruiken?
Dat betekent: Koolvis krullen in olie. Seelach is normaal gesproken Koolvis, maar soms gebruiken ze deze naam ook voor andere vis.
jak! oke.... enneh.. misschien dan nog iemand een idee wat je daarmee doet? Moet dat op toast ofzo? @juut: haha, leuk boek En ik heb er niet aan geroken omdat ik het potje eerst nog maar even dicht wil laten (lijkt me anders niet zo lang meer houdbaar, en ziet er niet erg aantrekkelijk uit om het meteen maar helemaal op te eten)
Haha, wij voeren al die pateetjes/ragoutjes en dingen die we niet lusten uit het kerstpakket altijd aan bezoek op. Aardig hè? Maar wie weet is het best lekker.
Ok, thanks. Zal het met oud/nieuw wel op tafel zetten bij de hapjes.. Ben benieuwd of iemand het aandurft.... en dan afwachten watvoor vieze gezichten er worden getrokken
Jij ook al? Ik dacht dat ik de enige ''slechte gastvrouw'' van de Benelux was, maar niet dus... Opzich is koolvis niet vies, het zit vaak in kibbeling, het is een witvis. Maar ja, uit blik of potje kan het wel erg smerig gemaakt worden natuurlijk. Bon apetit in ieder geval.. Of succes ermee... Flientje
Seelachssnitsel is inderdaad koolvis. (een witvis) , maar deze is al klaar om te eten ze hebben dit gerookt en gezouten! Ik vind het persoonlijk veeeeel te zout , maar duitsers zijn hier voornamelijk gek op. Ik heb bij een grenswinkel gewerkt op een visafdeling.Hier verkochten wij broodjes met seelachssnitsel en ze gingen als warme broodjes over de toonbank
hm,.. heb idd wel een kat... Maar die is ook erg kieskeurig Dus zal toch maar de visite eraan moeten geloven.. Ik laat volgend jaar nog wel even weten hoe de reacties waren
Dus als de kat het niet lust mag de visite het hebben? Zeg dat er maar even niet bij als je het op tafel zet!