baby en mexicaanse griep

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Gentle, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hallo,

Volgende week gaan wij een weekend logeren bij mijn schoonouders met onze (dan) bijna 6 weken oude dochter. Mijn schoonzusje, die daar ook woont, heeft sinds afgelopen maandag griep. De huisarts heeft bevestigd dat het waarschijnlijk de mexicaanse griep is.

Is het nu verstandig om volgende week toch naar hen toe te gaan? Ik heb gelezen dat de besmetting alleen kan plaatsvinden in de eerste 5 dagen van de ziekte, maar wat als bijvoorbeeld mijn schoonouders besmet zijn door haar, of iemand anders in de buurt? Die zijn dan misschien nog wel besmettelijk! Is dit gevaarlijk, of kunnen we met voorzichtigheid en afstand houden toch gaan? Eventueel zouden we namelijk ook bij mijn ouders kunnen logeren, die daar ook in de buurt wonen. De reis is verder al geboekt (we wonen in Duitsland).

Weet u wat in dit geval het beste is om te doen?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik weet niet of je al geweest bent, maar ik zou dan zeggen kies het zekere voor het onzekere en ga niet.

Ilja

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Bedankt! We hebben inderdaad maar besloten om ergens anders te overnachten. Dan zitten we zelf ook niet in de stress!

Deel Deze Pagina