Maagzuur...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Oemmi, Oct 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Oemmi

Oemmi Lid

Oct 28, 2008
    24
    0
    0
    Hoi allemaal,,

Ik ben nu 7e maand zwangerschap en heb heel veel last van maagzuur. Mijn arts zegt dat het heel gewoon is en dat het komt doordat baby tegen me maag aandrukt. Mijn vraag is of er leden zijn die er ook erg last van hebben, en wat er tegen helpt?
    Ik gebruik er namelijk ook geen middel tegen..
    Maar het is echt heel erg, vooral savonds :rolleyes: dan lijkt het wel alsof heel me maag brand...

Ik hoop gauw op reacties

2. wolly

wolly Niet meer actief

Heel herkenbaar, ik heb er zelf ook heel veel last van.

Je hebt verschillende middeltjes tegen maagzuur.

Ik zou even langs de apotheek gaan of drogist en het daar vragen wat je het beste kunt gebruiken.

Ik heb zelf Maalox (tablet) maar die werken al niet zo goed meer omdat ik ze al te lang gebruikt heb en heb nu Regla PH ook tabletvorm.

Liefs wolly

3. Oemmi

Oemmi Lid

Oct 28, 2008
    24
    0
    0
    dankje voor je reactie.

ik ben eigenlijk geen voorstander van alle ´medicijn middeltjes´.
    het liefst zou ik iets plantaardigs willen of een huishoud middeltje dat helpt.

een glas melk heb ik dan ook geprobeerd, :rolleyes: maar dat gaf averechts effect..

4. Sahara

Sahara Niet meer actief

hoihoi,

misschien vla?
    maagzuur het is lastig het kan ook met je eetpatroon te maken hebben he als ik jou was zal ik gewoon wat info inwinnen over maagzuur en wat beter wel en wat beter niet te eten en kijk hoe je lichaam erop reageerd
    (en weet ook niet elk lichaam reageerd hetzelfde op bepaalde voeding)

succes!

liefss

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Plantaardige middelen kunnen net zo goed schadelijk zijn voor je kindje. Maar als je perse iets plantaardigs wilt, kun je gastronol van dr Vogel misschien proberen. Dit is homeopatisch en volgens de bijsluiter mag je t gebruiken in de zwangerschap.

Rennie (of andere antacida) worden heel veel gebruikt door zwangere vrouwen en zijn goed onderzocht. De werkzame stof is een 'gewoon' mineraal; een magnesium-, aluminium- of calciumzout (afhankelijk van welk middel je neemt), die jouw maagzuur bindt. Het grootste gedeelte wordt ook niet opgenomen in je bloed.
    Alleen als je t in grote hoeveelheden neemt, kan t schadelijk zijn, maar dat is met alles.

Lijkt me persoonlijk daarom veel veiliger dan experimenteren met kruiden...

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    ik vind graviscon vloeibaar erg goed helpen, ik neem dit alleen maar in als ik ga slapen...

Overdag doe ik het met vla, en anijsmelk... wel rekening mee houden dat dit pas na 10 min en sms pas na een 2e glas help en heel belangijk: Ga niet liggen!

7. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Regla PH vloeibaar werkt perfect

De pillen vind ik waardeloos....van elk merk...de vloeibare vorm gaat direct je maag in en werkt dus perfect!

8. Oemmi

Oemmi Lid

Oct 28, 2008
    24
    0
    0
    bedankt voor alle reacties.

ik heb me man vanochtend dan ook gelijk naar de apotheek gestuurd, en verteld over alle midellen die er zijn, en ze hebben m rennies mee gegeven, en erbij gezegd dat die het meest geschikt zijn voor zwangeren.

vla! jammie. ik ga het eens uitproberen..
    hoeveel neem je dan als je last hebt van zuur?

9. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    ik had antagel van de apotheek en dat heeft ook een tijdje goed gewerkt. Op het laatst niet meer, maar toen had niks meer geholpen.

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Graviscon vloeibaar! Die heb ik ook na een tip van iemand hier, tis echt fantastisch spul :) Juist te gebruiken tijdens de zwangerschap staat er op. Suc6!

11. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    Hoi hoi,

ik heb ook heel erg lang gewacht met medicijnen voor mn maagzuur...totdat ik er steeds in de nacht wakker van lag eerst antagal geprobeerd..bleeh...erg vies vond ikd at en nu rennies, heb vannacht heerlijk geslapen!

voor de rest melk en wat ook schijnt te helpen, een stukje gember laten trekken in heet water en dan opdrinken, het kalmeert je maag.

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Een klein bakje vanillevla ;)

Ik vind het ook beter werken dan rennies, daarin zit trouwens ook een andere werkzame stof... en ik moet er altijd meer dan 1 innemen voordat het helpt. Graviscon is verschrikkelijk vies (doet mij altijd aan wat anders denken :oops:) maar met 15/20 ml heb ik nergens meer last van!

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

haha het ziet er wel ranzig uit ja :D Ik heb met anijssmaak, het spul is knalroze, maar het smaakt wel echt naar anijs. Ik zat ook de hele dag rennies te eten, maar nu neem ik alleen voor het slapen gaan en na het avondeten 15 ml graviscon, en ik heb nergens meer last van. Heerlijk!

14. Niet meer actief

Hier helpt Graviscon niet :( Rennies daar in tegen wel.. maar idd moet je er dan wel een paar van nemen!

Verder kan vanille vla helpen, maar hier ook niet :( dan helpt een glas cola bij mij nog meer!

15. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Dan moet ik ook maar anijs nemen denk ik.... heb nu pepermunt en ziet eruit als sperma :) :oops: :) hahaha

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

hahaha dat dacht ik al :D

17. youme

youme Lid

Nov 19, 2007
    96
    0
    0
    Hier ook een bakje blanke vla als ik last heb van maagzuur, verder niet te veel in 1x eten, liever in 2 keer met een uurtje ertussen. Pepermuntje wil ook wel eens helpen en volgens mijn verloskundige helpt bij sommigen kwark oid (dus juist zure zuivel) ook erg goed. En als het echt niet wil, neem ik een rennie

18. fatiha

fatiha Actief lid

Een stukje appel eten helpt ook tegen maagzuur
    Ik heb naast mijn bed een bakje met volkoren koekjes die helpen ook heel goed
    maar je moet daarna niets eten .
    Ik eet het altijd voordat ik naar bed ga

Groetjes Fatiha

19. Oemmi

Oemmi Lid

Oct 28, 2008
    24
    0
    0
    nou die rennies helpen niet bepaald :rolleyes:

ze werken wel gelijk na +/- 10 minuutjes, dan voel je al n verkoeling in je maag.. maar het is niet echt langdurig :( op z´n hoogst 2 uurtjes en dan begint t weer......

ik ga de andere methodes ook s uitproberen... hopelijk zijn die van langdurige werking

20. Pindarotsje

Oct 29, 2008
    66
    0
    0
    Het is geen wondermiddel, ook niet iets wat te vaak mag. Maar ik vind af en toe een zwart witje (vooral de witte) heel goed helpen.

Share This Page