Niet afzwemmen door de borstcrawl

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Angel1980, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Maar hebben ze dit letterlijk zo gezegd eigenlijk? Ik bedoel, zonder aan te geven hoe hij dit kan verbeteren of wat jij evt zou kunnen doen (en wat zij eraan doen)..

Hier is het proef-afzwemmoment sowieso 2 weken voor de afzwemdatum..
    Ik heb vandaag nog even gepolst hoe het er nu voor staat en of ze bij de volgende ronde mag afzwemmen. Kreeg een heerlijk vaag antwoord. 'Ze maakt een goede kans'. Wat kan ze nog verbeteren dan? 'Niets'. Dus ze kan afzwemmen? 'Daar mag ik geen antwoord op geven, dat wordt bepaald met proefafzwemmen. Maar ik maak me er niet druk om dat ze dat haalt' (nee, jij hoeft t niet te betalen ;)).
    Er zijn in het verleden kennelijk wel eens toezeggingen gedaan over kinderen die dan toch alsnog niet mochten afzwemmen, omdat het niet goed ging met proefzwemmen.
    Tsss. Wat een poppenkast zeg!

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Blijft altijd rot, maar als je kind het nu goed doet, maar het komende weken ineens niet laat zien - tja... conclusie is waarschijnlijk: Als je kindje blijft zwemmen zoals nu, zwemt het af.
    Maar je weet het nooit met kinderen...

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Maar zo klinkt t al een stuk beter ;).

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

logisch dat ze hier geen toezegging over doen. Als iedereen die vraag gaat stellen....
    Maar ik zou me er in jouw geval niet zo druk over maken. Als ze het nu goed doet, doet ze dat over 2 weken ook en zit dat echt wel in het hoofd van de badjuf.

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nou ja, t afzwemmen is pas over 1,5 maand en ik heb bij ons zwembad wel gehoord en ook gemerkt dat je er goed bovenop moet zitten ;)
    Over een kleine maand ga ik nog wel een gesprekje aan :)

6. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ja, tegen mijn man. Moet eerlijk bekennen dat bij ook niet het typ is dat doorvraagt en het neemt zoals het is. Maar eenmaal thuis had ik een boel vragen waar hij geen antwoordt op kon geven. Dus zelf besloten om maar te gaan zwemmen om te oefenen en op internet mijn antwoorden te zoeken ( of in dit geval jullie om tips/adviezen te vragen ;))
    Vandaag komt de badmeester niet zo makkelijk van me af, dan wil ook inderdaad weten wat hun kunnen doen en wat ik nog meer kan doen. Uiteindelijk is het ook een stukje acceptatie. Als het nu niet is, dan niet, en dan komt het ook wel goed. Maar deze (toch wel een beetje) controlefreak zal niet eerder stoppen totdat ze alles heeft gedaan :p

p.s. hier doen ze niet aan proefzwemmen

7. Angel1980

Heel goed, blijf in gesprek. Duimen dat ze mag afzwemmen over 1,5 maanden!

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Haha, Angel :p
    Ik ga er nu wel vanuit dat ze mag afzwemmen, omdat ze er de vorige ronde al tegenaan zat. Toen was t vooraf namelijk geen volmondige 'nee' en ben ik een maand van te voren wat vaker tussendoor met haar gaan oefenen. Dus vandaar dat ik nu zoiets heb dat ze er niet nog een keer met een of ander smoesje onderuit komen!
    Toen was t verhaal namelijk dat ze niet genoeg kracht had. En 2 weken later ging t 'opeens' stukken beter.
    Bovendoen gaan we ws van de zomer verhuizen en zal ze dus volgend schooljaar in een ander zwembad verder gaan. Dan is het ook voor de wachtlijsten denk ik wel handig om in te stromen bij B.

9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Hier is er een wachtlijst voor B ;) Ik wist niet wat ik hoorde.

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Waaaaaat?! :p
    Nou, helemaal een reden om het papiertje dan maar vast op zak te hebben!

11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Haha, ja joh, en het was landelijk zeiden ze ;) Het valt verder wel mee (vind ik). Mijn zoon mag waarschijnlijk eind juni afzwemmen en de verwachting is dat hij na de zomervakantie kan straten voor zijn B.

12. Angel1980

Ik heb woensdag de meester gevraagd wat wij kunnen doen.

Conclusie: niet veel. Ja, extra zwemmen om te oefenen, maar meer ook niet. Ik baalde, want (uiteraard) pas in de auto bedacht ik me dat ik vind dat zij de verantwoordelijkheid moeten nemen en niet wij! Ik bedoel, ik wil best met hem gaan zwemmen, maar ik betaal bijna €75,- per vier weken voor zijn zwemlessen en een middag zwemmen kost minimaal €15,- met z'n drieën ( en als mijn man mee zou gaan dus €20,-)..

Dus... niks mee opgeschoten. Wel gevraagd of hij die 5 meter ook geen adem zou mogen halen, maar dat wordt niet geadviseerd omdat ze het voor hun B wel moeten doen. Daar kan ik helemaal inkomen, ik heb ook liever dat hij het nu goed leert, want anders komt hij zichzelf ergens tegen.

Verder moet hij vooral blijven flipperen als hij naar adem hapt. Op naar 4 juli, dat is het laatste afzwemmoment. Misschien qua timing niet helemaal fijn ( we gaan 's middags op vakantie), maar het moet lukken ;) Of hij ziet het licht en gaat komende week ineens wel flipperen tijdens het luchthappen, maar daar ga ik niet vanuit.

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Gelukkig is er in juli ook nog een afzwemmoment, dat scheelt!

75 euro per 4 weken is wel heel duur, en dat is voor 1x per week 45min?! 20 euro per les???
    Maar waarom perse met zijn 3en zwemmen?

14. Angel1980

Er wordt 2 keer per week gezwommen (anders had ik voor dat geld op z'n minst verwacht dat er in gesmolten goud zouden worden gezwommen :D)

En mijn dochter zou dan ook mee moeten ( en heel willen). Of ik zou in het weekend kunnen gaan als mijn man vrij is. Maar dan nog, elke week extra geld uitgeven terwijl hij 1 1/2 uur per week de tijd heeft om te oefenen vind ik eigenlijk een beetje de omgekeerde wereld.

Wat ik zie is dat ze van begin tot eind alle "afzwemeisen" oefenen. In de praktijk betekend dat hij max 3 keer per les oefent met de borstcrawl ( water in springen, borstcrawlen, eruit en weer opnieuw erin springen en dat 3 keer ongeveer). Omgerekend in tijd is dat max. 5 minuten.

Je zou ook kunnen bedenken dat je hem een paar keer extra laat oefenen, de rest kan hij en doet hij goed. Het zijn nu hele dure lessen

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn dochter heeft al 2 datums afzwemmen gemist omdat ze niet goed door de hoepel onder water door zwemt . Ze is een keer blijven hangen en heeft nu paniek. Jammer dat er elke keer weer 4 lessen tussen zitten voor nieuwe diploma datum en door feestdagen afgelopen maand nog meer weken. Nu begint nieuwe periode van 4 wk. 2 x extra les , daarna diplomatraining en week erop diploma zwemmen. Extra les krijgen ze vanaf dat ze klaar zijn voor diplom en als dit goed gaat mogen ze proefzwemmen en week erop diploma zwemmen. Tot nu toe komt ze dus niet verder dan extra les. Dat zou betekenen dat ze 31 mei aan de beurt is tenzij ze nog niet goed door ring of hoepel wil zwemmen. Ik oefen naast 2 standaard zwemlessen per maand nog extra op onder water zwemmen 1x per week. Meer kan ik niet doen. Verder ook niet pouchen ofzo. Komt vanzelf en aanmoedigen en zeggen dat ik in haar geloof

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Jeetje, maar dan heeft hij echt wel veel lessen gehad, sinds maart vorig jaar!
    Of je zou ipv een maand 2x per week gewoon lessen een aantal privelessen kunnen overwegen? Misschien dat dat qua kosten dan niet eens zoveel scheelt..?
    Hier doen ze wel extra lessen (gratis) als een kind echt qua techniek op 1 onderdeel blijft hangen. Al is dat dan geloof ik ook geen priveles, gewoon extra meedoen met het groepje op een ander tijdstip.

@lovewinnie, nou iedere maand afzwemmen vind ik dan weer heel luxe! Mijn dochter kon in mrt net niet meedoen en moet nu 3 maanden wachten.

17. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Herkenbaar... Kan hij niet (desnoods samen met een andere groep) extra crawl gaan oefenen? 1 keer per week eigen les en 1 keer per week extra aandacht voor zijn crawl?

18. Angel1980

Dat heeft hij ook! Het heeft lang geduurd voordat hij de schoolslag goed door had, maar ook de kikkervoeten. En misschien toch te vroeg begonnen met zwemmen ( hij was 4 jaar en 4 maanden). Concentratie en motoriek waren rond zijn verjaardag 'ineens' aanzienlijk verbeterd, dus daarna ging het steeds (sneller) beter.

Mijn dochter had b.v. binnen een jaar haar A & B, maar ze zeggen ook dat jongens er vaak langer over doen. Vinden we op zich ook niet erg ( en al zouden we het wel vinden, je kan het toch niet beïnvloeden).

Hier doen ze zover ik weet geen ook geen extra lessen als je blijft hangen op een onderdeel. Maar ik wil de coördinator wel gaan mailen en vragen of die optie mogelijk kan worden gecreëerd. En betreft de privélessen, misschien een beetje raar, maar ik vind dat zij voor een oplossing moeten zoeken. Ik bedoel, hij zwemt ander half uur per week, genoeg tijd om alleen de borstcrawl te oefenen zou je denken. En dan moeten wij meer betalen... Ik vrees dat we dat niet gaan doen ;)

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Zou ik zeker doen, succes!

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als het écht alleen die borstcrawl is - dan zou ik dus echt eerst richten nu op 5 meter zonder ademen. Anders is het precies zoals je zegt: 10 minuten per week zinvol les.
    Als hij nu op deze manier zijn A haalt en door gaat voor B - dan oefent hij straks wel weer de volle les effectief.

Over oefenen: Soms zijn er goedkopere bedragen bij zwembaden als je bv op bepaalde tijden komt. Voor een uurtje aan het einde van de dag ofzo. Misschien eens kijken in de omgeving?

Deel Deze Pagina