Dat is een goede tip, dank je! Verder goed nieuws, er is 50% kans dat hij woensdag (laatste mogelijkheid) zijn afzwemkaart krijgt om de 18de af te mogen zwemmen! Manlief kreeg te horen dat het vandaag een aantal keer goed ging. Het ging ook momenten niet goed, vandaar dat hij het vandaag niet kreeg. En toen manlief geroepen werd moest Dean laten zien waar het 'knelpunt' zat, maar je raad het al, toen deed hij het goed De meester gaat woensdag extra oefenen met hem en verzoek aan ons om ook te gaan oefenen. Ik ben blij dat ze nu heel actief met hem bezig zijn, al had dit eigenlijk in een eerder stadium moeten gebeuren. Maar goed, dat is napraten, we gaan ons richten op komende week. Ben heel benieuwd!!!
Hier hebben ze vanmorgen afgezwommen. Dochter helemaal trots! Er was extra controle dus ik kneep hem wel even. IK heb een hoop kinderen zien stunten met de borstcrawl. Volgens deze man zaten er een hoop kindjes bij die super hebben gezwommen maar ook een aantal een stuk minder. Maar iedereen binnen de norm dus geslaagd. Wonder boven wonder deed dochter het super netjes ze kan het dus wel.
Ja ben echt blij maar zo te zien gaat het van de week bij jou ook lukken! Bedoelde met mijn berichtje eigenlijk te zeggen dat ze wel streng zijn maar er dus ook marges zijn. Deze marges zijn echt heel ruim want ik heb kinderen de borstcrawl zien doen waarbij ik dacht..... hmmm waarbij de inspecteur ging overleggen maar toch door mochten. Komt vast goed, ik ga voor jullie duimen!
Dat klopt, maar hij moet in ieder geval laten zien dat hij kan blijven flipperen tijdens het ademhalen. En dat het er niet mooi uitziet, dat schijnt niet belangrijk te zijn bij A. Dus straks maar oefen in het zwembad
De inspecteur is er vooral ook om te zorgen dat het zwembad de norm hoog houd, en de eisen van het diploma (BREZ) naleeft. Ze houden ook wel rekening met spanning bij de kindjes. Zwembaden waar structureel slecht afgezwommen wordt door de kindjes, mogen uiteindelijk het diploma niet meer uitgeven. Hier gaan heel wat waarschuwingen aan vooraf uiteraard. Maar fijn dat je kindje haar diploma gehaald heeft! Gefeliciteerd!
Dit kon ik er niet helemaal uit opmaken. Aan het eind liep hij naar het hoofd en werd er nog een leraar bijgehaald die ook bekijkt of ze af mogen zwemmen en aardig in discussie. Hij had er ook een paar kindjes uitgepikt die opnieuw iets moesten doen.
Ik heb het idee dat het ineens zo verandert is qua norm voor afzwemmen want toen mijn zoontje voor zijn A ging keken ze niet zo nauw heb ik het idee maar nu een paar maanden later is het naar mijn idee een stuk strenger. Maar nu is het zwembad ook overgenomen dus misschien komt het daardoor. Vind het soms gewoon niet eerlijk want een vriendje van mijn zoontje is al een tijdje voor zijn B bezig en mocht afgelopen zaterdag weer niet afzwemmen omdat hij de borstcrawl niet goed deed maar nu was zijn vaste juf er ook niet en was er dus een invaller die heeft dus beoordeeld dat hij niet mocht afzwemmen terwijl hij het andere keren wel goed doet. Ik ga er vanuit dat mijn zoontje er over 6/8 weken bij zit voor zijn B en zo niet ga ik toch wel even verhaal halen want ben steeds minder tevreden over het zwembad.
Ik denk dat we het over hetzelfde zwembad hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat de regels idd heel veel strenger zijn geworden. Ik zie duidelijk verschil met de oudste twee en de jongste. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel begrijp, het niveau was vroeger echt een stuk lager en als ik nu mijn jongste zie zwemmen doet ze het echt heel goed. Maar ik hoor idd een hoop klachten over nu. Het personeel is zelf ook niet zo blij met de veranderingen. Zelf ben ik nog steeds erg over het personeel te spreken dus niet ontevreden. In principe staan er nog steeds 12 weken voor B, ben benieuwd.
Ik hoor echt alleen maar klachten en tot op heden ben ik tevreden maar als mijn zoontje er niet bijzit volgende keer (hij heeft zijn A-diploma vanaf 8 februari) dan zou ik pas na de zomervakantie weer verder kunnen en denk eerlijk gezegd dat ik dat niet zie zitten. Ze moeten duidelijk zijn wat de kinderen niet goed doen en ook daar op oefenen maar dat gebeurt niet, kinderen krijgen niet even de persoonlijke aandacht die ze misschien nodig hebben om het wel te halen. Het is gewoon dat moment voor het diplomazwemmen dat ze het goed moeten doen en als ze het dan toevallig niet goed doen hebben ze pech. Dat moet anders vind ik! Mijn zoontje doet het de ene week ook beter dan de andere week maar hij kan het wel. Vind het allemaal zo dubbel en een lastig iets.
Dat vind ik ook heel raar. Je kan zwemmen of niet. Met kinderen is dat toch altijd lastig, of ze er zin in hebben, goed opletten, even niet doorzwemmen oid. Maar ja.
Dit ben ik niet met je eens. Mijn dochter had heel veel moeite met het gat. De juf die ze had (een waar iedereen over moppert dat ze streng is) heeft heel veel energie in haar gestoken. Ik ben na de zoveelste huiluitbarsting naar binnen gegaan om met haar te overleggen. Ook gevraagd hoe we eventueel zouden kunnen oefenen en of dat zin zou hebben. Een heel positief gesprek gehad. Daarnaast krijgen ze nu een volgsystem zodat je kan volgen hoe ze het doen. Als ouder zit je achter glas en zie je niet hoe je kindje echt zwemt. Soms lijkt het heel goed te gaan maar is dit niet zo. Dit hebben ze nu al 6 weken op papier (wij hebben al 2 keer zon formulier gehad) waarop staat of ze voldoende scoren en op welke punten dat dan is. Het is dus geen momentopname. Maar je bouwt nu echt "punten" op. Sinds het optisport is is het strenger, ook de badjuffen en meesters hebben hier last van. Dingen die vroeger konden, kan nu niet meer en de lat ligt hoger.
Hier is ook een volgsysteem. Alleen is pas alles omgegooid en nu werkt t systeem alweer een paar weken niet. Daarbij zie ik andere smilies dan de badjuf/meester ingeeft (in mijn systeem is hij iets vrolijker, waardoor t beter lijkt dan t is). Iig al een jaar in gebruik en niet erg functioneel.. Daarbij blijft het proefafzwemmen een momentopname die kennelijk doorslaggevend is en kun je dus in theorie niets met je 'bewijsjes' uit het volgsysteem (als t goed zou werken ).
Maar dat is toch eigenlijk logisch. Proefzwemmen is er voor je diploma. Het diplomazwemmen zelf is meer een formaliteit. Je moet het echt bont maken om je diploma niet te krijgen na het afzwemmen. Het proefzwemmen is dus het officiële meetpunt. Maar een kindje wat alle lessen goed zwemt zullen ze anders beoordelen als het tijdens het proefzwemmen minder gaat. Dit is nu het derde kindje waarmee ik naar zwemles ga en er wordt altijd vreselijk afgegeven op de badmeesters en badjuffen en dat vind ik jammer. Ik vind dat ouders niet altijd eerlijk naar hun eigen kindje kijken. De schuld wordt vaak bij een badmeester of juf gelegd maar je weet niet wat ze allemaal doen en of je kindje die instructies goed opvolgt. Sommige kindjes hebben het nu eenmaal moeilijker met dingen goed onder de knie te krijgen.
Ik vind de badmeesters en juffen prima, maar het orgaan dat daarboven hangt (incl winstoogmerk) heb ik mijn bedenkingen bij.
Dat formulier heeft mijn zoontje nog niet gehad want dat is pas in het laatste badje en daar zal hij vandaag naartoe gaan. Maar hoe ik het zie vind ik niet dat ze blijven oefenen op de punten die niet goed gaan. Met zoveel kinderen in een badje kunnen ze niet goed hun aandacht vestigen op de mindere dingen van een kind. Maar dat je niet goed kan zien of ze het echt goed doen klopt wel omdat je achter glas zit wat ik wel een nadeel vind want zo ligt de drempel ook hoger om te overleggen met een juf omdat je minder snel in contact komt met een juf en merk dat een hoop ouders het maar laten gaan maar wel klagen ik hou het deze weken in de gaten en anders ga ik gewoon vragen hoe of wat want wil weten waar ik aan toe ben en hoop eerlijk gezegd een keer klaar te zijn met dat zwemmen.
Maar ja, dat is natuurlijk ook het nadeel van groepsles. Als je wilt dat er meer persoonlijke aandacht is, dan moet je (een paar) privelessen nemen..
Ja dat is misschien ook wel zo. Gelukkig heb ik altijd goed contact met de meesters/juffen gehad incl. "het hoofd". Misschien is dat nu in mijn voordeel (ik weet het niet hoor). Maar ze weten allemaal dat zei zusje van is en toen ik met "het hoofd" sprak gaf ze aan dat haar broer en zus.... en dan kwam er een heel verhaal. Ik vind ze dus wel echt heel persoonlijk en ze gaf ook aan dat het voor hun ook niet prettig is zoals de overgang is verlopen. Zij moeten ook hun draai vinden en doen hun best. Maar vanaf nu gaan ze het digitaal bijhouden en kun je ook in andere badjes je kindje volgen. Of je geen briefje hebt gehad maakt niet zoveel uit als je het hebt over momentopnames. Als je kindje tijdens het proefzwemmen fouten maakt maar doorgaans goed zwemt is er niks aan de hand. De badjes zijn altijd zo groot geweest ik heb dit echt nooit als vervelend ervaren. Onze oudste twee zijn motorish niet zo sterk maar hebben altijd de aandacht gekregen die ze nodig hadden en netjes meegegaan naar volgende badjes. Volgens mij zijn de badjes ook niet extreem groot. Ze is nu voor haar B begonnen en ouders begonnen al weer te klagen an achter het glas over de grootte. Ik denk dat er 10 kindjes waren, net zo veel als bij de start van A. Het is ook altijd zo dat er een paar gaan afvallen, eerder doorschuiven en elke les is er wel 1 kindje afwezig. In de praktijk valt het dus wel mee. Hier met 10 kinderen ging het goed. Ik had niet het idee dat er geen overzicht was. Wat ik merk is dat er veel ouders klagen, vaak over kleine dingen en elkaar blijven voeden dit vind ik echt jammer. Veel ouders klagen en maar staan niet open voor het "gebrek" van een hun kind en lopen niet even langs voor een gesprrek. Het is geen schande wat langer te doen over een diploma wanneer dit nodig is. Door de overgang naar de andere organisatie is het veranderd dat je extre hulp krijgt als je niet door gaat naar het volgende badje en je dan alsnog meteen overgaat. Ze nemen nu meer de manier van andere zwembaden over. Ik denk dat ouders die omslag nog even moeten maken. Maargoed, we gaan nu heel offtopic en dat is neit de bedoeling.
Nee het is zeker geen schande om wat langer over het diploma te doen hoor want als ze het echt nog niet goed doen dan snap ik dat ze niet mogen afzwemmen. Maar ik vind het soms juist niet ideaal met zoveel kinderen in 1 badje maar hij is nu in het laatste badje voor zijn diploma dus hopelijk zijn de laatste paar weken aangebroken en dan heeft hij zijn B. En ben gister geweest en moet zeggen dat het me opvalt dat een hoop kinderen het gewoon nog niet goed doen. Van de 10 kinderen in het badje gingen er maar 3 door het gat en de rest lukte het niet. Als ik zie hoe de kinderen duiken of borstcrawl doen dan denk ik hoe hebben ze hun A kunnen halen Nu is het niet dat mijn zoontje het zo foutloos doet maar die stak er wel bovenuit want die gaat dus wel altijd door het gat en duiken doet hij ook netjes. En dan is hij 1 van de kleinste want er zijn aardig wat kinderen die al zeker ouder dan 6 zijn. Dus ik ben best wel trots op mijn zoontje want hij doet het best goed (voor het geen wat ik van achter het glas kan zien). En moet toegeven dat ze dus gister wel echt ging oefenen met de kinderen om het duiken onder de knie te krijgen omdat dus de meeste kinderen niet door het gat gaan en ja dat komt omdat ze al verkeerd in het water terecht komen. Maar gister was dus een les waar ik heel positief over was omdat ze echt aandacht had voor de dingen die fout gingen en was natuurlijk fijn om te zien dat mijn zoontje het gewoon goed deed. (wat volgende week zo weer anders kan zijn hoor) Maar idd even geheel offtopic
Dan ga ik maar even weer "ontoppic" Ik ga zo richting zwembad, laatste kans om zijn afzwemkaart te ontvangen. Spannendddddd...... Ik laat jullie weten of het gelukt is met borstcrawl