Wanneer kindje in bad?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door nancy1981, 29 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Hoe vaak per dag gaat je baby in bad?

En doe je dit 's morgens of 's avonds?

Haha :) ja wordt allemaal nieuw hé!

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hoi,
    ons zoontje gaat 1x per 3 dagen. Hij had een beetje een droog huidje en door het badje droogt het nog meer uit. Wij doen het altijd 's morgens, maar er zijn er genoeg die het 's avonds doen.
    Gewoon wat je zelf het fijnste vind.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ook 1 keer per 3 dagen ongeveer. Soms om de dag. Meestal bij ons onder de douche. Soms in de tummy. Vaak 's avonds maar ook wel 's ochtends, net wat ons past.

4. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Dacht zelf dat het misschien wel fijn zou zijn om s,ochtends de washandjes van zwitsal te gebruiken zodat het kindje tog gewassen is en lekker ruikt en dan savonds een badje ?

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wat je zelf wilt. Ik vind dat een beetje veel. De washandjes ruiken heel sterk. Ik gebruik ze vooral onderweg of als ik geen tijd heb en weg moet. Even snel opfrissen. Op de dagen dat Jarissa niet in bad gaat of gaat douchen, pak ik liever even een washandje met warm water. Dan is ze ook weer fris.

Als je iedere morgen zo'n washandje gebruikt en iedere avond baddert, heb je kans dat het huidje erg uitdroogt of overgevoelig reageert.

6. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Toen ons mannetje net geboren was hebben we hem eerst dagelijks in bad gedaan vlak voor de laatste avondvoeding, maar op den duur bleek hij een droge huid te hebben en nu gaat hij (bijna 2) al tijden 2 keer per week in bad, dat is genoeg, het dagelijks badderen was wel erg goed om hem in zijn ritme te krijgen, hij was dan zo moe en verzadigd na bad en borst dat hij na 5 weken al heerlijk doorsliep :D

7. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Fabian gaat elke avond in bad. Na het bad mag hij nog een half uurtje spelen, dan krijgt hij zijn fles en hop hop naar bed.

8. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier deden we het ook eerst elke dag toen mijn eerste nog een baby was maar hij kreeg daar ook een erg droge huid van

toen zijn we overgegaan op 2x per week en verder elke dag wassen met warm water en een wasgel

9. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Joey is 2 augustus geboren en ging 4 augustus voor het eerst in bad. Ik deed en doe het niet elke dag. Toen hij nog een klein beebje was deed ik het 's morgens, maar na een tijdje 's avonds om hem een beetje rozig te krijgen voor het slapen. Nu gaat hij de laatste weken wel elke avond voor het slapen in bad. Hij heeft dat moment van rust echt nodig om zonder gemopper te gaan slapen. Elke avond hetzelfde, dat werkt bij Joey het beste. Als hij naar boven gaat om in bad te gaan, komt hij daarna niet meer beneden, anders gaat ie niet slapen ;)

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier voorheen elke dag maar ik vind dat onzin. S morgens gaat er n washandje over zn gezicht, handjes, billetjes en piemeltje. En de andere dag tummy tubben.

11. Liene gaat ook twee per week mee in bad. Dan maken we er een extra lang badje van, gezellig samen met allemaal eendjes :).

12. Niet meer actief

twee keer per week hier, in het begin elke dag maar zie er het nut niet van in, bovendien droogde zn hele huid ervan uit.

13. Eylem25

Eylem25 Lid

1 jun 2007
    13
    0
    0
    Mijn dochtertje ging de eerste maanden om de dag in bad, ook vanwege haar tere huidje.
    Nu gaat ze iedere dag.

14. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Hier ook zo'n twee keer in de week, de tijd wanneer is verschillend. 's ochtends, 's middags, 's avonds. Wel elke dag wassen. Of als hij zich ondergepoept heeft gaat hij zowiezo in bad.

Na het badderen geef ik de borst want hij is dan meestal wel overstuur. Aankleden vindt hij echt heel vervelend en uit bad gaan ook. Van de voeding wordt hij dan weer lekker rustig.

15. Niet meer actief

elke avond om zo een ritme te krijgen. na het badje de fles en dan op bed. maar ik was haar niet elke dag met zeep.

16. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman gaat om de andere dag behalve als ze echt heel smerig is.
    Ze gaat eigenlijk altijd 's avonds.

17. sharon

sharon Actief lid

17 jan 2007
    323
    0
    0
    dylan gaat ook iedere avond in badje.
    als ik het soms niet haal dan was ik hem met een washandje maar normaal gesproken gaat hij iedere dag lekker in bad voor het slapen gaan.

Deel Deze Pagina