Hoe vaak gaat jouw baby in bad?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Firstbaby, 1 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Iemand vertelde mij dat je je baby niet dagelijks in bad hoeft te doen. De baby helemaal wassen met een nat washandje zou ook erg goed zijn ivm het tere babyhuidje.

Ik zie dat mijn zoontje een droge huid heeft en een beetje schilfers. Komt dit doordat ik hem elke dag in bad doe? Ik gebruik alleen water en geen schuim, omdat ze in het ziekenhuis hebben gezegd dat ik dat zo min mogelijk moet gebruiken. 1 keer per week max.

2. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik doe alvanaf het begin noa om de dag in bad en dat gaat goed. baby's krijgen inderdaad een droge huid als ze elke dag in bad gaan. je hebt ook heerlijke badmelk voor een droge huid.

3. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Oke bedankt voor de tip. Ik was hem vandaag alleen met een nat washandje.

4. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Nova gaat wel iedere avond in bad, wel heel kort. Het hoort bij haar slaapritueel op dit moment. Gelukkig geen problemen met haar huidje, wel doen we er een scheutje olie in, Balneum geloof ik. Maar met die van de Hema ging het ook prima. Ligt denk ik ook aan het huidje van je kindje, de één is gevoeliger dan de ander.

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Wij doen hem om de dag in bad. Soms zit er wel eens twee dagen tussen.

6. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    2 keer per week als ze zo klein zijn, nu hij ouder is 3 keer, maar vaker echt niet, zo slecht voor het huidje!
    Na het badderen even insmeren met een massageolie.

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Je kan eventueel Balneum extra vettend kopen voor in het badje. Dit is hele fijne olie. Let wel op als je andere olie`s koopt, want niet iedere olie mag in bad.
    Je kunt het gewoon kopen bij de kruidvat etos enz

8. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Naomi gaat helemaal niet in bad.
    Vind ze verschrikkelijk, is echt gillen dan.
    Wij douchen met haar om de dag en als het zoals nu erg warm is dan elke dag even afspoelen.

Liefs Lydia

9. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    2x, hooguit 3x per week, meer dan genoeg, zo vies maakt ze zichzelf toch nog niet.

10. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Hier ook 2 a 3 keer per week (tenzij hij zich ondergepoept heeft of op andere wijze heel vies is geworden)

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik doe Rosalie iedere dag in bad voor het slapen gaan. En daarna smeer ik dr helemaal in met olie..

12. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Wij doen Hannah op maandag, woensdag en vrijdag avond in bad.
    We gebruiken geen zwitsal of wat dan ook maar tarwezemelen. Dit is verkrijgbaar bij gezond&wel winkels etc. We doen 3 eetlepels in een theefilter en laten dat 24 uur trekken in gekookt water.
    Dan bij het badwater gooien.

Dit is zeer goed voor de tere babyhuid. Af en toe doe ik er wel eens een zakje rooibosthee bij omdat ze schilfers heeft op haar wang. Rooibosthee werkt goed bij allergieën ed. dus vandaar.

Hannah had na het eerste badje in het ziekenhuis (per ongelijk met zwitsal door onoplettende zuster...) droge handjes, polsen, voetjes en enkels. Ze had zelfs scheurtjes in haar huid. Na 2 weken om de dag tarwezemelen bad was het over. Nu nog maar 3 keer in de week in bad.
    Het is niet per sé nodig maar ze vind het heerlijk.

13. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    (Bijna) iedere dag in de tummytub. Zo'n vijf tot tien minuten met Etos goedenacht erin. Vindt ie heerlijk en geen last van een droge huid. Daarna beetje insmeren en lekker tukken.

14. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Justin gaat ook 2 a 3 keer per week in bad.

In het begin had ie een heeeel droog huidje, maar elk badje lekker insmeren met babyolie (die met advocado van zwitzal) en dat is mooi hersteld....

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

1 á 2x per week. Elke avond even een washandje om het gezicht en de handjes.

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    sinds kort elke avond. Anders krijgen we haar niet in slaap. Ben er niet zo heel blij mee, maar slapen is ook belangrijk ;)
    Ze gaat maar 1 keer met zeep en shampoo

17. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier ook 2 a 3x per week. En dagelijks met een nat washandje de handjes en het gezichtje. Tenzij er natuurlijk ongelukjes zijn gebeurt met ontlasting ed.

18. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Sinds 1 weekje nu iedere avond mee onder de douche en 1x per week wordt hij gewassen met zeep en gaat hij in zijn badje. Dat vindt hij alleen niet zo lekker als het douchen. Het helpt op dit moment om in slaap te vallen s'avonds. Smeer hem geregeld in met olie van zwitsel, hier geen gevoelig huidje.

19. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Eerst deed ik mijn zoontje om de dag in bad, toen hij echt nog baby was.

Nu kruipt hij rond en zit overal aan en in, dus nu gaat hij elke avond voor het slapen gaan in bad.

20. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    in het begin ging aidan elke 2-3 dagen in bad. toen hij ging kruipen elke dag tot nu toe. hij wordt nu zo snel vies. ook nu hij loopt. hij zit overal aan en zweet veel meer. dus nu gaat hij elke dag ff lekker in bad of onder de douche.

je hebt trouwens wel speciale spullen voor in bad als je kind droge huis heeft. ik smeer aidan ook meestal in met zwitsal olie ipv creme. dat helpt ook.

Deel Deze Pagina