Niet alleen ik wil zo graag.....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Quinnygirl, 4 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quinnygirl

    Quinnygirl Actief lid

    21 jan 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Ik werk 38 uur per week en zit 2 avonden per week op school. We zijn vorig jaar mei getrouwd en hebben nu sinds een paar weken een eengezinswoning gekocht.
    We hebben in eerste instantie besloten om pas te stoppen met de pil als ik klaar zou zijn met school (juni 2006 is het klaar!!! :)).

    Mijn man stelde half december voor om nu alvast te stoppen met de pil. Ik helemaal blij natuurlijk!!! Ik vind het fantastisch!
    We hebben samen ook besloten om het voorlopig nog aan niemand te vertellen dat we 'bezig zijn' :( .

    Nu krijg ik dus steeds van mensen die dicht bij ons staan de vraag of ik al zwanger ben! Ik vroeg aan een vriendin haar adres, en ze vroeg meteen waarom? Nou zei ik: dat zie je morgen wel. Ze vroeg of ze mocht raden. Ze dacht dus dat wij haar op die manier wilden vertellen dat er over 8 maanden wat aan zat te komen!!! Ik wilde haar alleen maar een kaartje sturen om te bedanken voor de hulp tijdens de verhuizing :( .

    Mijn schoonmoeder gister ook al! Die wilde ik een nieuwtje vertellen en ze zegt: Ow je bent zwanger!!!

    Sjonge, ik wilde het rustig aan doen! Ik heb 1 voordeel: iedereen weet dat we stoppen met de pil als mijn school klaar is, dus hoef ik nog maar 5 maanden op m'n tong te bijten!

    Hebben jullie dit ook?
     
  2. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ja heel herkenbaar!
    ik heb woensdag de laatste pil ingenomen en ik moet morgenn de :evil: krijgen en dan....gaan we proberen natuurlijk!!!
    sommige mensen weten al dat ik ga stoppen met de pil maar ik vertel het niet tegen iedereen want dan krijg je dat gezeur van en en?
    ik vind het ontzettend spannend en ik mag morgen een nieuwe banner aanmaken en dan is het voor het echie!
    wij zouden eigenlijk in juni stoppen want dan gaan we trouwen maar ik kon niet meer wachten en wat maken die paar maanden nog uit! ;)
     
  3. ah78

    ah78 Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Hoi !

    Inderdaad heel erg herkenbaar. Wij zijn vorig jaar mei getrouwd en hebben sinds kort een eengezinswoning gekocht.
    Wij krijgen ook vaak vragen over eventueel zwanger zijn. Ik voel me dan erg ongemakkelijk.... Op mijn zusje na weet niemand dat ik met de pil gestopt ben, zij is er per ongeluk achter gekomen (zag foliumzuur staan)

    Liefs, An :)
     
  4. Kara23

    Kara23 Actief lid

    29 dec 2005
    195
    0
    0
    Bij mij weet eigenlijk niemand dat ik met de pil gestopt ben!
    Ben wel benieuwd hoe ze gaan reageren als ik ze vertel dat ik zwanger ben!(ben het nu nog niet hoor)
    Mijn nichtje van 4 is eigenlijk de enige die ooit gevraagd heeft wanneer ik een baby krijg! HIHI!

    Ik zit nu ook best in een lastige positie: Mijn zus is ernstig ziek en ik voel me best wel egoistisch om nu zo met dat zwanger worden bezig te zijn! :oops: (het is wel een soort "afleiding")
    Ik denk dat ik het ook niet gelijk aan mijn ouders ga vertellen, als ik snel zwanger zou worden! Ik weet het niet! Het is erg moeilijk allemaal!

    LIEFS MIR
     
  5. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ook bij mij weet niemand dat ik met de pil gestopt ben :)
    Alleen bij ons weet niemand het omdat wij al 2 kinderen hebben .
    Heb ooit eens gezegd dat wij nog een derde wilde en toen ging de familie zowat uit hun dak ( op een negatieve manier ) .
    Kreeg opmerkingen als : zou je dat wel doen , 2 is al druk genoeg ( of ik dat niet zelf kan uit maken ) . Of : Drie kinderen kosten veel te veel geld ( als we dat niet hadden , hadden we er niet eens aan begonnen ) en we kregen ook nog te horen : Jullie zijn stapel gek om er nog een derde bij te willen , waar en hoe wil je dat gaan doen , als jullie maar niet denken dat wij dan nog gaan oppassen .
    Etc Etc .
    Als ik straks zwanger ben zeg ik gewoon dat het door de pil heen is gebeurd .
    Gebeurd tegenwoordig heel veel en dan is er ook geen haan die er naar kraaid .
    Want als het dan gebeurd dan vinden ze weer wel dat we het kind moeten houden , abortus vinden ze moord ( ben ik trouwens gedeeltelijk mee eens ) .
    Ik weet wel dat het niet erg eerlijk is , maar dat zijn zij ook niet .
    Slechts 2 mensen weten dat we bezig zijn en die vinden het wel helemaal geweldig .

    Groetjes Joyce
     
  6. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Hoi JoyceD :) ,

    Ik vind het heel erg rot om te horen dat er zoveel mensen op tegen zijn... Lijkt me heel erg vervelend.
    Je bent volwassen en het lijkt mij dat je je uiterste best doet om je kinderen alles te geven en goed voor ze te zorgen. Ik begrijp wel waarom je zou willen vertellen dat het door de pil heen is gegaan, maar leven met een leugen en het idee dat je hebt verteld dat het een "ongelukje" was, lijkt mij dan weer een vervelender gevoel... Ik zou toch proberen als het zover is, de waarheid te vertellen. Het is jullie leven.
    toch? ;)
    sorry voor m'n bemoeienissen, maar ik bedoel het goed :oops:
    Groetjes Andrea
     
  7. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi Andrea .
    Je bemoeienis kan ik wel hebben hoor :)
    Maar evengoed vertel ik niet dat we echt aan het klussen zijn geweest .
    Als mijn familie ergens tegen is , dan zijn ze er ook meteen goed tegen .
    Dat betekend dat als ik daarna vertel dat het geen "ongelukje" was er geheid ruzie van komt .
    En niet zo zuinig ook pf .
    Maar ik probeer om helemaal niets te hoeven vertellen .
    Ze weten allemaal dat ik aan de pil was en heb ze niet verteld dat ik gestopt ben .
    Waarschijnlijk zullen ze er zelf al vanuit gaan dat het zo gegaan is .
    Mijn familie , dat zijn pas bemoeials , maar dan in de zin dat ze hun levenswijze op ons willen overbrengen .
    Alles wat zij doen is goed , wat wij doen niet .
    Maar we zien wel hoe het loopt , misschien vertel ik het uiteindelijk toch wel .
    Laat ik nu eerst maar eens zwanger worden :D

    Groetjes Joyce
     
  8. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ja heel herkenbaar hoor wij krijgen ook wel af en toe de vraag alleen mijn moeder weet het en ik kan je dit vertellen wou dat ik het niet gezegd had!! want iedere maand vraagt ze wel aan me wanneer ik ongesteld moet worden pfff wel vervelend..!! maarjaa het hoort erbij zeggen we maar hahahah
     
  9. safian78

    safian78 Actief lid

    26 jan 2006
    428
    0
    0
    Inderdaad, allemaal heeel herkenbaar, op het werk zijn 4 zwanger en iedereen denkt dat ik de volgende wel zal zijn. Kunnen ze ruiken dat ik dat graag wil ofzo? Ik heb het er nooit over en zeg dan ook gewoon dat ik het zo gezellig vind met ons tweeen, maar of ze dat geloven.........
     
  10. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja hoor zeker heel herkenbaar.
    Ook op mijn werk. OP een moment ging al een roddel de ronde dat ik zwanger zou zijn... Fijn hoor. Opmerkingen van familie en schoonouders..
    Ben een half jaar geleden getrouwd, met een assessment toegelaten tot een studie van vier jaar en je krijgt gewoon die opmerkingen.
    Is en blijft vervelend. Aan de ene kant wil je het wel vertellen maar dan ook gewoon echt weer niet. Wij krijgen nu opmerkingen van oh maar eerst de studie, terwijl we voordat ik ben begonnen met de studie lang gesproken hebben over de grote waarschijnlijkheid dat een baby zou komen terwijl ik nog bezig zou zijn met de studie...
    Zucht....
    Ik zou ook gewoon niets zeggen hoor! Het is bovendien toch ook gewoon heel leuk zo'n geheimpje met zijn twee dat je bent gestopt met de pil! Ik zou zeggen geniet daar maar gewoon lekker van.
    groetjes Linda
     
  11. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    kheb er ook spijt van dat ik het juist verteld heb tegen iedereen dat ik ben gestopt met de pil. want elke maand krijg je nu dezelfde vraag van en ben je al zwanger enz enz niet altijd leuk :(
     
  12. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    ik denk ook dat je het beter niet kunt vertellen, zeker omdat het erg lang kan duren om zwanger te worden en blijven. Ik heb het 1 goede vriendin vertelt, verder weet niemand het. Maar jaaa...dat zeg ik nu! Kan best zijn dat ik het er toch eens uitflap. En heb geen idee hoelang ik het voor me kan houden als het eenmaal raak is :)
     
  13. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    vind het toch vervelend om voor me te moeten houden hoor :)

    inmiddels weten alleen 2 collega's het...

    de ene gelukkige moeder van 2 kids kwam er zelf mee toen ik zei dat ik al 2 weken om de haverklap misselijk was...
    en nr. 2 heeft nu ongeveer een jaar geleden een kindje gekregen dat vlak na de geboorte is overleden
    en had ik het dus al helemaal niet willen vertellen eigenlijk
    vond het al moeilijk genoeg voor haar zonder te horen dat ik de pil was vergeten.. en al paar weken liep te knoeien met testen deie toch steeds negatief aangaven

    uiteindelijk.. was het er toch uit
    resultaat: hoop leuke tips en opmerkingen.. en bovenal wat praktijkervaring erbij :)

    beide zijn gelukkig vooral erg blij met het feit dat ik nu dan nog wel geen nieuws kan geven over daadwerkelijk zwanger of niet.. maar dat ik wel maar definitief gestopt ben met de pil nu :)
    en blij voor mij en job.. en gewoon practisch zegmaar
    niet te veel zeuren.. maar wel advies als ik even een dipje heb of echt even niet weet wat ik het beste zou kunnen doen

    familie weet nog van niets
    maar volgede week verjaardag van mn vader.. en dan moet ik dus gaanverkopen dat ik niet drink :)
    en mn moeder klaagt al jaren dat ik (ze dus) te jong is voor (klein)kinderen

    toch wel blij dat ze het weten dus
    maar liefst zou ik het verder gewoon van de daken schreeuwen
    alleen.. dat doen we dus maar niet
    ook iets met een aankomende nieuwe baan.. lijkt me dat minder practisch :)
    nu zou ik alleen graag nog een positieve test zien eigenlijk
    testen roepen nee... maar ongesteld worden gebeurd ook niet
    en het misselijk zijn is me dus ook niet geheel onbekend
    en job klaagt al 3 weken dat ik een humeur heb dat nog erger is dan het hollandse weer
    dus.... *wacht*
     
  14. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Fijn dat je collega's zo leuk reageren!
    Wat voor smoes ga je verzinnen voor je 'niet drinken'? Ik heb hetzelfde probleem en kan niet blijven volhouden dat het griep is. Probeer ook een beetje op mijn voeding te letten maar dat is lastig want ik heb om de haverklap etentjes en dan zetten ze dingen voor mijn neus die ik normaal heel graag eet maar die tijdens een (eventuele?? kan nog niet testen) zwangerschap juist niet zo goed zijn.
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja job zegt.. dat ik gewoon moet zggen dat ik medicijnen slik.. en daarom niet mag drinken

    en ik moet bekennen.. ik heb nog geen beter excuus gevonden
     
  16. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Bij ons was juist het grappige dat iedereen ons vroeg wanneer we nou gingen trouwen...Dus toen wij met nieuws kwamen dacht iedereen dat dat het was, niemand had verwacht dat ik zwanger was. Maar gelukkig vond iedereen het helemaal geweldig en was de verrassing dus des te groter! :D
     
  17. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Dit is ook bij mij heel herkenbaar...

    Toen ik samen was met ex werdt er nooit een opmerking over geplaats (maar da's ook loogisch, liep met wallen rond, niet normaal)
    En nu....ioedereen roept "toevallig" zoites rond, en zeker nu ik vandaag en gisteren wat misselijk ben geweest, ze zagen me naar de wc rennen en nu heeft iedereen die opmerkingen, zucht!
     
  18. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    denk dat mensen toch redelijk zien vanaf een afstand.. hoe het zit met je relatie
    zeker als die overduidelijk niet zo is dat je er ultiem gelukkig van word

    ik heb er ook nooit mensen over geohord
    maar sinds ik job ken.. hoor ik continu "wanneer gaan jullie samenwonen?", "gaan jullie al trouwen?", "nou ze is vast zwanger voor het einde van het jaar!"

    en toen laatst al de opmerking viel dat job graag een 5-deurs auto wilde...
    was het hek natuurlijk helemaal van de dam :)

    wel lief op zich

    en toen ik dus begin januari net als jij continu misselijk was sochtends.. waren de conclusies al snel getrokken

    nou zou ik het graag zelf nog even zeker willen weten
    dat de wereld het zeker weet.. is prettig (scheelt weer vertellen/uitleggen) maar officiele zekerheid in de vorm van een positieve test ontbreekt helaas nog :)
     
  19. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ben jij inmiddels al ongesteld saskia?
     
  20. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    niets......

    ik weet alleen niet of ik daar nou een :( of een :) bij moet zetten eigenlijk
     

Deel Deze Pagina