baby slaapt niet/minder bij oppas (schoonouders)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 31 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Deze week hebben mijn schouders 2 dagen opgepast van 11 tot 17.00. Normaal slaapt onze kleine altijd wel s'middags maar nu is hij beide middagen de hele dag wakker geweest op een slaapje van een klein half uurtje in de kinderwagen na. Ik vind het zo raar dat hij bij ons altijd zo goed slaapt en bij hun niet. Zouden ze iets verkeerd doen? Bij de keren dat ik thuis kwam kon ik hem binnen een half uur naar bed brengen omdat hij heel moe is terwijl hij normaal nooit slaapt tussen 18 uur en 20 uur.

Ik hoor graag jullie mening

gr vruchtje

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

laten ze hem wel op bed liggen? of halen ze hem eruit met elk kikje omdat ze het zo gezellig vinden?
    als dat niet zo is dan moet hij waarschijnlijk even wennen voordat hij daar goed kan slapen.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    ik vrees dat ze hem gewoon niet op bed leggen als ze zien dat hij moe is. Weet ook niet waarom ze hem dan niet in bed leggen. Ook zo moeilijk om daar over te hebben met ze want wil ze niet aanvallen.

Of als hij eigenlijk zou moeten slapen gaan ze wandelen buiten. Dan slaapt hij moeilijk omdat hij natuurlijk van alles hoort en ziet. Maar omdat ZIJ willen wandelen gaan ze toch en ik weet niet of hij daar dan onder lijdt?

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja ik denk wel dat hij daar last van heeft, maar ik denk ook dat je er wel wat van moet zeggen, het is namelijk niet goed voor zijn ontwikkeling als hij niet kan slapen als hij moe is en dan wakker wordt gehouden, daar kan je het ook op gooien, dus niet persoonlijk worden maar zeggen dat hij het echt nodig heeft (alle babies) om zo goed te blijven ontwikkelen en groeien, elk CB en KA zal dat beamen ;)
    ik zou het zeggen hoor, zeker als ze frequent oppassen!

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Mijn zoontje slaapt ook veel minder als hij ergens anders is hoor! Het is natuurlijk ook heel anders dan dat je het zelf doet. Ze vermaken je kindje en het kan best veel prikkels geven, maar ze kunnen het ook niet precies hetzelfde doen als jij, want die kleintjes hebben de kleinste dingen in je routine al door.

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hoe moeilijk het ook is; zou t er wel over hebben. Ze kunnen natuurlijk niet precies alles doen zoals jij, maar het is wel belangrijk dat ze zich aan zijn ritme houden. En pech voor ze; moeten ze maar later gaan wandelen. Ik vind t wel belangrijk dat Iris bij een ander gewoon haar slaapjes kan doen, zeker omdat t al erg vermoeiend is in een nieuwe / andere situatie.

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Mijn schoonouders hebben er ook nog wel eens een handje van om niet te luisteren naar de moeheids singnalen van Esmee omdat ze het oh zo gezellig vinden.

Na een goed gesprek over het belang van Esmee.. Als jullie Esmee lekker laten slapen. En dat hoeft echt niet zo lang als ze thuis doet want we snappen dat jullie het gezellig vinden als ze er is. Esmee is lekker uitgerust. Is vrolijk om lekker te kunnen spelen, eten etc. Zitten wij niet met een kindje wat s'avonds dood moe en vervelend is en is iedereen gelukkig en te vreden.

Het heeft hier wel geholpen. Leg het niet te zwaar er boven op en breng het luchtig..

Meestal willen opa's en oma's alleen maar zien wat ze willen zien! ;)

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik ga het er even met mijn man over hebben en gaan het dan toch maar voorzichtig zeggen. Het gaat om het beste voor de kleine en dan gaan ze inderdaad maar later wandelen als hij weer wakker is bijvoorbeeld. Hij was echt zo moe toen ik thuis kwam heeft 2 uur geslapen of tijden dat hij nooit slaapt. En zo ben ik ook bang dat hij s avonds niet meer op tijd naar bed wilt.

9. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier slaapt ze bij de gastouder ook veel minder, soms gaat het wel goed hoor. Maar een keer, toen was ze net zo oud als jou kindje ongeveer was ze wakker van 13.00 toen ik haar om 17.00 ging halen. Normaal sliep ze toen nog van 15.30 - 16.30. Heeft ook niet meer geslapen tot ze 's avonds naar bed ging en dat was om 18.30 ipv 19.30.

Wat ik wel deed was haar wel alsnog een dutje laten doen, maar dan na een uurtje of wat wakker maken. Dan nog even gezellig en dan kon ze meestal op de gewone tijd weer naar bed.

En ritueeltjes zijn o zo belangrijk ook. Ik moet het er bij onze gastouder ook inrammen": muziekje hoort bij het slapen gaan, net als de slaapzak (zonder slaapzak gaat ze keten). Maar ik zou het er wel over hebben. Hij zal uiteindelijk (als ze lang genoeg wandelen) wel in slaap vallen, maar ieder kindje heeft recht op z'n slaap. Dat hebben ze gewoon echt nodig. Ik zou het niet zeggen in de trant van: dat is fout, maar het is nodig omdat etc. Succes!

Deel Deze Pagina