Ik ben maandagmiddag naar de huisarts gegaan omdat ik een abces heb. Het begon vorige week met een pijnlijke plek in de liesstreek en het breidde zich daarna uit naar het been. Heeeeeeeel pijnlijk met zitten/lopen en de huisarts heeft antibiotica gegeven: flucloxacilline. Sinds maandag is het echter nog iets groter geworden en de AB lijkt dus niet echt te helpen. Maar het abces wordt ook niet echt "rijp" want ik heb al meerdere malen geprobeerd om een opening te vinden. Heb nu nog voor 2 dagen AB maar mss kan ik het beste terug gaan naar de huisarts? Zou de AB dan helemaal niet helpen? Abces wordt gelukkig ook niet meer groter en er komt nu een soort harde schijf omheen met dus een hele pijnlijke bult in het midden... Hebben jullie ooit eens een flink abces gehad wat toch is weg gegaan met alleen AB?
Ik zou zeker teruggaan naar de huisarts. Mijn man heeft vorige week iets soortgelijks gehad, maar naast antibiotica kreeg hij ook het advies van nat verband,wat de buil heeft laten knappen en zo kon het vuil eruit. Hij is er nu vanaf. Beterschap!
lijkt me dat de troep er nog wel uit moet, misschien kan de huisarts een sneetje maken. Zeker terug gaan.
Bedankt voor jullie reacties. Ik kom net van de nightcare vandaan en ze hebben het open gemaakt. Was een fors abces vlgs de arts en moet nu een aantal dagen terugkomen om het te laten spoelen + tamponeren en nog een AB kuur. Pfffffffff............maar ben blij dat die druk eraf is zeg!!
Gelukkig! Het is bij mij chronisch. Heb het eens in de 60 dagen (op mijn stuit) en AB werkt helaas ook niet. Dus om de 60 dagen of naar de HA/EHBO om het open te snijden .. of ik doe het zelf (helemaal steriel). Zolang die druk er maar af is. Het is zo pijnlijk. Hopelijk komt het niet meer terug bij je!
Fijn dat ze hem open hebben gemaakt! Alhoewel fijn Ik kan me nog herinneren hoe het voelt. De AB hielp dus ook niet bij mij. Hou het nog wel in de gaten, nadat ze mijn abces hadden weggesneden bleef ik wat koortsig en na een aantal onderzoeken bleek dat het naar binnen was geslagen en een fistel was geworden. Dat hebben ze op de OK helemaal open moeten leggen dus dan ben je nog verder van huis. Dus zelfs als je geen abces meer hebt, blijf het wel even in de gaten houden.
Ik heb dit met de kerst gehad maar hij zat al een hele lange tijd onderhuids in mijn bil. Toen zeiden ze dat het niks was en met kerst had ik een hele pijnlijke bult heb toen ook antibiotica gekregen voor 8 dagen en het ging na 2 dagen al gelijk beter en werd steeds minder, ik zou dus nogmaals terug gaan. Want als de antibiotica niet helpt ( omdat die te licht is of iets anders dan moeten ze naar een andere oplossing zoeken )
Ik heb vaker een ontsteking op mn stuit. Zodra ik het op voel komem meteen AB en dan gaat het weer weg. Ga me er nooit aan laten opereren want dat is super pijnlijk en t komt bijna altijd gewoon weer terug. Ik hoop bij jou niet!
ik heb nu hezelfde, zit nu aan de 4e week antibiotica. Bult is denk ik 4 cm breed, als hij heel klein is, halen ze hem weg, was nu te groot om weg te snijden.heel erg vervelend!