Mijn dochter is nu bijna 4 weken en heeft in het begin heel goed alleen in haar wiegje geslapen maar na ongeveer 2weken, wil ze nauwlijks meer in haar wiegje slapen! Ze slaapt daarom nu vaak op mijn buik om ze zelf wat nachtrust te geven. Maar dit is niet de oplossing, en het kan best gevaarlijk zijn, ik wil hier dus vanaf! Ze blijft langdurig huilen en stopt pas als wij haar eruit halen. Ze ligt nooit langer dan een uur in haar bedje te slapen want dan wordt ze wakker en is niet meer te houden. Wakker in haar bedje leggen heeft al helemaal geen zin.. Wie heeft een tip voor mij! De fopspeen hebben we al geprobeerd maar die wil ze nog niet! Ze krijgt trouwens borstvoeding en dit gaat perfect.
Heeft je dochter misschien last van krampjes? Dat ze na een uurtje wakker wordt van de krampjes? Merel heeft dit ook gehad. Ze wilde echt niet slapen, huilde zo'n 10 uur op een dag en sliep nooit langer dan een uurtje. Wij wisten dat ze heel erg last van kwampjes had en zijn toen overgestapt op andere voeding. (tijdens borstvoeding nog geprobeerd alle melkproducten te laten staan) Dat zou bij jou kindje ook zo kunnen zijn misschien? Wij hebben Merel zoveel mogelijk bij ons gedragen. Als ze huilde, uit bed gehaald en bij ons gedragen. Ze viel dan vaak op mijn arm in slaap. Dan legde we haar in bedje waar ze dan een uurtje sliep. Het is natuurlijk niet niks zo'n grote wereld om je heen, alles nieuw, vreemd enkoud. Lekker bij mama is dan dé oplossing. Bij Merel is het niet willen slapen in haar bedje over gegaan. Na een week of 8 sliep ze heerlijk in bed. Wat we ook vaak deden is haar in de reiswieg in de kamer laten slapen. Zo hoorde ze ons en dat gaf haar een veilig gevoel toen.
Dit hadden wij ook na 5 weken. Wij hebben Marleen uit de wieg gehaald en in een ledikantje gelegd. Het was toen over. Zij vond die wieg blijkbaar te krap worden en wilde ook wat meer zien.
Ik denk dat je het beste eens met VBN of LLL kunt bellen. In een gesprek van moeder tot moeder is het vaak veel gemakkelijker om je de info te geven die in jouw situatie het meeste zin heeft. Er zijn ook veiliger manieren om met je kind in je nabijheid te slapen dan met je kind op je buik (dat is leuk voor een paar nachten, maar daarna niet meer), zoals bijvoorbeeld een cosleeper.
Misschien een shirtje met jouw geur in haar bedje leggen? Of een lekker warm kruikje erbij? Misschien mist ze gewoon je lichaams warmte?
bedankt zover voor jullie reacties! Ik Heb dat al geprobeert met dat t-shirt maar dat werkt niet. Het Wiegje staat al op onze slaapkamer naast ons bed! Het zijn geen krampjes, want zodra wij haar huilend uit bed halen is ze gelijk stil, en soms slaapt ze bijna gelijk in in onze armen! Wij gaan nu de tip proberen van het ledikant, mischien werkt dit ook bij ons! ik hoop het. Als iemand nog een tip heeft, is die van harte welkom! gr destiny
bedankt zover voor jullie reacties! Ik Heb dat al geprobeert met dat t-shirt maar dat werkt niet. Het Wiegje staat al op onze slaapkamer naast ons bed! Het zijn geen krampjes, want zodra wij haar huilend uit bed halen is ze gelijk stil, en soms slaapt ze bijna gelijk in in onze armen! Wij gaan nu de tip proberen van het ledikant, mischien werkt dit ook bij ons! ik hoop het. Als iemand nog een tip heeft, is die van harte welkom! gr destiny
Rond deze leeftijd hebben ze ook meer mamahonger, dus behoefte aan lichamelijk contact. gaat ook weer over hoor.
Bij ons wou ze de eerste weken ook niet in haar bedje slapen overdag. Dan legde ik haar meestal in de wandelwagen in de woonkamer. Volgens mij vond ze dat wat fijner dan dat ze zo verloren in een groot bed lag. In ieder geval is het weer helemaal goedgekomen hoor. Maar sterkte!
hallo destiny100 Ik heb precies hetzelfde probleem als jou en ik ben er nu nog steeds niet vanaf ik heb ook al alles uit de kast gehaald van t-shirt tot kruik alle adviezen geprobeerd maar helaas ze slaapt alleen maar bij dr mama. In het ledikant,wieg of de kinderwagenbak niets helpt bij haar. Bij het consultatiebureau zeiden ze tegen mij dat ik haar wakeer in het bedje moet leggen zodat ze bewust is dat ze in haar eigen bed moet slapen en als ze langer als 20 min huilt even eruit halen troosten en dan weer terug leggen dat ben ik nu al meer als een week aan het proberen en het heeft nog geen winst gemaakt alleen een overstuur kind dus ik weet het eigenlijk ook niet echt meer. dus ik lees even met je mee en kijken wat voor tips er nog meer komen. Groetjes
Hallo Destiny100, Wij hadden ook dat probleem met Nikolaj hij wou niet slapen hier in zijn wiegje beneden (overdag) 'snachts slaapt ie als een roosje in de draagmand die staat in het bedje omdat dit nog te groot is. Ik wikkel hem lekker in een lodger (dekentje en dan slaapt ie mooi in) Overdag kregen we dus het probleem (rond de leeftijd van 5 weken) dat ie in zijn wieg overdag absoluut niet wou slapen. Er was niets aan te doen. Als we hem oppakten was het uiteraard gedaan. Wij hebben het wiegje weggedaan en zijn park (box) in de plaats gezet. je raad het nooit. Hij slaapt of rust overdag mooi in de box. Soms na het eten zetten we hem in zijn sittertje daar is ie ook rustig. Weet je wat het probleem was? Hij begon zich te vervelen want meneer begon scherp te zien. In de wieg zag ie helemaal niets (behalve witte omranding dan) nu kan hij mij zien rondlopen, mijn man en de hond. Soms ligt hij gewoon te kijken naar ons maar hij is wel stil en huilt niet meer. Groetjes Edelweisje
Wow, ben ik blij met dit topic! Wij hebben precies hetzelfde probleem met onze Esmay! Ben blij te lezen dat de meeste van jullie ze toch ergens leggen waar ze wel goed slapen en zich niets aantrekken van het rust en regelmaat verhaal van het CB... Pfoeh hee, ga maar eens kijken of het werkt om gewoon toe te geven aan de wens van mevrouw om niet in haar bedje te slapen overdag... @Sylvia; Deze tip kreeg ik vorige week ook op het CB van de assistente toen ik op het weeguurtje ben geweest, maar heeft ook hier totaal net geholpen! Ze lag gewoon constant te krijsen, eruit halen, troosten, terug leggen en het luchtalarm ging weer af! Gisteren ben ik voor het eerst bij de arts geweest en die gaf aan dat ze ook best slapend in haar bedje gelegd mag worden als dat voor haar (en ons) beter werkt! Hierbij gaf ze wel aan dat het belangrijk is dat je kindje niet schrikt als hij/zij wakker wordt in haar bedje terwijl ze niet wist dat ze daar is weggelegd... Blijf hier ook even meelezen, vind dit wel erg interessant!
Hallo, Hier nog iemand met zo een soort probleem.. De eerste 2 weken ging het prima, Noah lag heerlijk in zijn kinderwagen bak naast ons bed te slapen s'nachts hij werd alleen wakker om de 3 en een half uur om te eten. Maar de laatste week wil hij echt alleen nog maar bij mij liggen, in bed bij ons is niet eens goed genoeg hij wil echt in mijn armen of op mij liggen. Dit vind ik veel te gevaarlijk dus dat doe ik niet ---> gevolg ben dood moe! slaap ongeveer 4 uur per nacht. Overdag begint hij ook steeds meer aandacht te vragen dus wil hij ook in slaap vallen in mijn armen... leg ik hem in zijn box gaat dat goed tot hij wakker word en merkt dat hij daar alleen ligt (bedje zelfde verhaal) Heel heel soms wil het wel eens helpen als ik hem 's nachts een extra flesje afgekolfd melk geef, hij valt dan in slaap bij mij dan leg ik hem stiekem in zijn wandelwagen en hij word dan pas weer van de honger wakker (3 en een half uur later) Dus ik blijf ook echt meelezen voor DE gouden tip! Soms wordt je dol van alle verhalen CB zegt het één terwijl boeken en kraamverpleegster iets anders zeiden. . . . .