Hallo Dames, Wij gaan over 2 weken 2 nachtjes naar mijn ouders toe. Lilly is dan 7 weekjes oud. Mijn ouders hebben geen wiegje, kan het kwaad om haar die twee dagen en nachten in de bak van de bugaboo te laten slapen? Mijn ouders hebben wel een camping bedje, maar dat lijkt me zo groot voor haar, ze slaapt thuis in een wiegje. Of hebben jullie misschien andere oplossingen, ik hoor het graag! Groet Snoozie
nou onze kleine heeft de eerste 3 maanden alleen maar in de bugaboo wieg gelegen en heeft er niks aan overgehouden, kan gerust hoor! Veel plezier
Kan volgens mij ook allebei, maar wat onze dochter deed (al heel snel) was met haar gezichtje tegen de zijkant van de wagen aan gaan liggen, en dat ademt natuurlijk niet. Daarom heb ik haar nooit 'n seconde alleen in de wagen laten liggen, vind 't eng ! Campingbedje kan makkelijk hoor, daar slaapt mijn dochter ook in bij m'n ouders, weliswaar overdag maar toch.
Nova heeft de eerste zes weken ook bij ons op de kamer gelegen in een kinderwagenbak. Lijkt me niets mis mee hoor! Veel plezier bij je ouders alvast.
Bedankt voor alle antwoorden, gelukkig veel goede ervaringen! Ik zal daar even aankijken wat ik prettiger vind, het bedje of de wagenbak. Bedankt, Groet Snoozie
Wij zijn toen onze dochter 4 weken oud was ook een paar nachten naar mijn ouders gegaan. Anouk wilde niet in het Campingbedje slapen, bleef maar huilen en huilen. Toen ik haar in de kinderwagenbak had gelegd was het prima en heeft ze heerlijk geslapen. Gewoon doen lekker veilig in haar eigen bakkie.
Ana-Lucia had haar eigen ledikantje van in het begin, maar soms wou ze echt niet slapen daarin, dan legde ik haar in de kinderwagenbak en sliep ze heerlijk. Ik sliep dan wel bijna niet omdat ze idd wel snel dichtbij de rand lag en ik bang was dat ze niet zou kunnen ademen.
dice heeft de eerste 8 weken in de kinderwagen bak geslapen nu heeft hij vanacht bij mijn zus geslapen ook in de kinderwagen bak helaas kan hij dat niet lang meer hij heeft nog 10 cm ruimte
ik vind het persoonlijk heel zielig in zo'n harde kinderwagen bak laten slapen en zou eerder wat anders zoeken (niet perse voor die 2 nachten) maar 8 weken? agossie dat zou ik echt nooit doen, ik heb ze nog NOOIT langer als 2 uur daar in laten liggen, lekker in bedje is zoiezo veel beter voor hun eigen ritme e.d.
Grappig dat je zo reageert. Zeker omdat onze kraamhulp juist NIET onze dochter in haar eigen bedje wilde laten slapen de eerste paar dagen. Door de kleinere afmetingen zou het kindje zich meer geborgen voelen en ik weet niet hoe het met jouw kinderwagen zit maar de buggaboo heeft een matrasje in de bak. Welliswaar niet zo dik als in een bedje maar omdat een baby nu eenmaal niet zoveel weegt, nog steeds zacht genoeg.
Mijn zoontje van 13 weken slaapt nog steeds in zijn wieg. De 1e keer dat hij in een campingbedje lag, heeft hij weinig geslapen. De keren daarna hebben we hem in zijn reiswieg ( ook Bugaboo) laten slapen, maar wel met zijn wiegmatrasje erin. Wij vinden het wiegmatrasje van de Bugaboo ook wat "dun" om echt wat langer in te slapen, maar aan de andere kant baby's hebben ook nog niet een heel dik matras nodig gezien hun gewicht.
mijn jongetje heeft de eerste 6 maanden in zijn wiegje gelegen en als ik naar mijn ouders ging (ook geen wiegje of ledikantje) dan sliep de kleine naast mij in het tweepersoonsbed...hij had wel zijn eigen kleine dekentje maar verder naast mij hoor, lekker knus alleen was ik meer alert dan dat ik daarwerkelijk sliep ik vindt het zo'n armoedig gezicht zo'n kleintje in een wagen bak,
Daar moet ik je gelijk in geven..... maargoed voor die paar dagen vond ik het zonde een wieg aan te schaffen. Nu slaapt ze lekker in haar ledikantje.
Voor een nachtje kan het best wel.... Nou ben ik zelf iemand die vind dat een kind in z`n eigen bedje op z`n eigen kamertje hoor, en niet in de wandel wagenbak op de slaapkamer van papa en mama, maar ieder voor zich hoor. Op tv viel het me laatst ook op, het was het programma de verloskundige of zo iets. Maar overal zag je dat de kinderwagen op de slaapkamer van paps en mams geparkeerd stond, ik bedoel als je dan echt wil dat je ukkie bij ou op de kamer slaapt koop dan op z`n minst een goed wiegje.
De meningen zijn daar dus verdeeld over. Nova heeft een week of zes bij ons op de slaapkamer geslapen, in de wagenbak. Ik vond het gewoon zonde om een wiegje te kopen, zo was het ook prima. En volgens de kraamhulp kon ze best een tijdje in die bak blijven liggen, inderdaad, ze wegen nog niet zoveel in het begin. En bij een tweede zou ik het precies zo doen. Maar ja, iedereen is anders !
youame heeft ook de eerste 8 weken bij ons op de kamer naast de kinderwagen bak geslapen de verloskundige en de kraam hulp vondt het onzin om een wiegje aan te schaffen voor die paar weken en aangezien ik bij de eerste een KS had gehad en de 2e zware bevalling hoefde ik me niet te bukken om de kleine uit het wiegje te tillen in het begin wegen ze niet zo zwaar en het matrasje was ook niet te dun dus het kan makkelijk mijn dochter en zoontje hebben er niks aan overgehouden ik vondt die wiegjes best nog prijzig op markplaats
wij zijn laatst een weekendje weg geweest en toen heben we de kleine man ook in de wagenbak laten slapen! Campingbedje vonden wij achteraf toch ook niets...... niets mis mee in mijn opinie!
in de wagenbak is helemaal geen probleem. alyssa heeft bij ons de eerste 2weken in de wagen op onze kamer geslapen. van te voren hadden we al besloten dat we geen wiegje wilden en dat alyssa maar even bij ons zou slapen. daarom hebben we dus gekozen voor de wagen. wat je op tv ziet dat de wagen naast het bed staat is vaak maar voor een paar dagen/weken. wij hadden een dekentje onder het matrasje gelegt zodat het wat zachter was en er kwam minder tocht doorheen. eerst hadden we dat niet en dat koelde alyssa snel af, met de deken onder het matrasje hield ze haar temp wel goed vast. liefs doris