Wat doet een osteopaat ? Een osteopaat bekijkt het hele lichaam in zijn totaliteit (holistische visie) Hij gaat spanningen in een lichaam detecteren en behandelen. Hiervoor maakt hij gebruik van een groot aantal technieken. Osteopatische behandelingen zijn nu reeds goed gekend voor de behandeling van pijnen in het lichaam. Maar osteopathie gaat veel verder en kan helpen in heel wat gevallen. Een osteopaat is het best gekend als iemand die traditionele manipulatieve technieken toepast, het zogenaamde 'kraken'. Dit is een misvatting, want heel veel resultaten worden bereikt met andere technieken. Bij baby's worden er nooit harde manipulaties (kraken) uitgevoerd.
ik schrik wel van je verhaal zeg...bah heb wel goed onderzoek gedaan bij welke osteopaat ik terecht wilde en deze man is echt een hele goede met heel veel ervaring. ik kan helaas het filmpje niet openen. Ik heb verder ook geen idee wat die man doet omdat het er gewoon uitziet of dat hij met zijn handen op zijn buik ligt.haha. mmm aardbijtjes die dingen zijn verrekte duur in de winkel nou!!
Luna aha is me dus een stuk duidelijker geworden ik wist van het kraken dus wel het een en ander. wat je ook in het filmpje word uitgelegt dat de baby met de handjes voorzich op zijn zij lag en hoofdje gebogen naar voren en knietjes opgetrokken naar het buikje. en dat het toen lag te huilen en krijsen en dat toen opeens leek alsof het kindje sliep en toen opeens niet meer ademde. die man had nog gemeld aan de ouders van meestal gaan de ouders even op de gang staan omdat ze het huilen niet kunnen verdragen van het kindje. maar die man zei toen hij is dood. in het filmpje in het begin zie je een moeder die op de rug leg kindje bovenop de buik en dat het hoofdje dan gekraakt word.. is niet lekker gezicht zo zielig. zie je dat hoofdje zo heen en weer. gruwelijk als je het mij vraagt. ben zo geschrokken. was toen ook een topic over geopend hier op zp. over de aardbeitjes. ik heb hier een groentenboer / turkse supermarkt zitten. dus een turkse groentenboer hihi. en daar zijn de aardbeitjes 2,99 euro per 2 bakjes van 500 gram. neem daar ook altijd navelsinasappels mee en die zijn zooooooooooooooo lekker he niet normaal !!! loopt het water van in je mond als je die ziet. iedere zaterdag ga ik standaart daarheen voor groenten en fruit en neem vaak dan ook nog amandelen en kruiden mee. of iets anders lekkers. ze hadden afgelopen week ook mango's voor 60 cent. DIE WAREN SUPERRRRRRRRRRRR! ben echt een fruit mens. altijd al geweest.
@ Luna: Nee bij ons organiseren ze dat niet maar ik las daarover op dit forum. Je kan het altijd even navragen bij het consultatiebureau! En wat sneu voor je zoontje, zo huilen!:S Lijkt me ook heel erg moeilijk om daar als ouder bij te staan.. Maar wel goed dat hij doorgeslapen heeft. En succes met werken deze week, heb je er wel weer zin in? @denicepino: Ik snap dat het lastig vind om wat te kiezen, had ik ook! Zelfs nu denk ik af en toe: wil ik dit wel. Maar volgens mij ben je wel heel breed geïnteresseerd dus dat scheelt alweer Wat balen zeg dat je niet bij de marine kon door je enkel, hoezo is dat dan zo belangrijk? En jeetje je hebt wel wat tegenslagen gehad zeg met je opleidingen. Ja, de opvang is zeker goed geregeld en ik ben ook superblij dat mijn moeder dit doet! Ze werkt zelf ook nog best veel en heeft speciaal voor het oppassen en vaste dag vrij Maar ik moet zeggen dat de gastouder mij ook erg goed beviel, dus misschien vind je dat wel wat? Als je in de horeca gaat werken is het inderdaad wel jammer dat je ook met feestdagen moet, maar goed je verdiend dan wel in 1 x meer. En je bent ook veel bij je kindjes dan Ik wist trouwens helemaal niet waar Kerkrade lag, maar daar dus Vandaar dat je vriend met een dialect praat.
mama linny vind alle opleidingen wel iets hahaha . maar ken ze moeilijk allemaal gaan doen ben ik nog wel even bezig. me enkels waren te zwak zeiden ze. geen idee waarvoor dat nodig was aangezien je tot je kuit in kistjes ( hoge schoene ) zit. en je enkels totaal niet ken buigen daardoor. dat geeft dan extra stevigheid. zat zelfs bij zo club voor toekomstige marine personeel. dus veel open dagen ( vlootdagen en leuke uitjes ) die je maakt enzo. maar ja 1 droom die naar de maan ging dus. 2e droom was de politie. en 3e droom was niet met kids te combineren en aangezien mijn droom voor kindjes wel erg sterk is. heb ik voor de kids gekozen. ik moet me maar eens gaan verdiepen in het gastouder opvang misschien is dat wel een oplossing voor ons hier ook. hoor er positieve dingen over. hahaha ja veel mensen weten niet waar kerkrade legt. en toch hebben we hier ook wel leuke dingen in de buurt. gaiapark ( dierentuin), wmc ( is 1 keer in de 4 jaar mensen over heel de wereld komen hier muziek maken enzo is het MEGA druk hier) in de buurt hebben we mondo verde ( mooie tuinen, vogels enzo ) in landgraaf, snowworld binnenkort komt er een waterworld bij ( ook landgraaf ) pinkpop zit hier ook in landgraaf. landgraaf is tegen kerkrade op je rijd zo van een straat in kerkrade kruising over en je zit in landgraaf. dus eigenlijk veel leuke dingen. kerkrade zit ook nog continium ( museum industrie en samenleving kan je leuke dingen doen) en de miljoenen lijn ( ouderwetse stoomtrein die nog altijd rijd) totaal dus niet saai in kerkrade hahaha.
trouwens dat dialect snap ik na 6 jaar nog de ballen van hahaha. is zo moeilijk en gaat dan zoooooo snel.. ongelooflijk !!
Meiden ik voel me een klein beetje down. Mannetje is naar voetbal en ik verveel me. Morgen moet ik weer werken en ik heb er helemaal geen zin in!! Ik ga het nooit volhouden de hele dag want als ik nu een stuk ga wandelen dan heb ik al erg last van mijn buik (keizersnede) Zo dat lucht op!! Voel me gelijk beter.
Luna sorry was niet aanwezig gisteravond anders hadden we kunnen kletsen tot niemand het meer bij kon houden hahaha. blegh voetbal ! heb zo hekel aan voetbal he. niet normaal. hihi mijn zus zit ook steeds met een vriend die naar voetbal gaat zit ze steeds alleen vind het niet leuk voor haar. ze heeft altijd gezegt hoe haar vriend moet zijn ( toen ze nog geen vriend had ) -Niet roken ( i.v.m. haar astma ) -Niet voetballen ( ze heeft er een pest hekel in) -GEEEN limburger ( ze vond ze altijd zo homo achtig praten met die zachte G) nou het is haar niet gelukt alle 3 "eisen" waaraan hij had moeten voldoen zakt hij door de mand. hij rookt , hij voetbalt en is een ras echte limburger ! was je keizersnee trouwens een geplande keizersnee of spoed ? ben benieuwd hoe dat gaat. heb zelf gewoon een "normale" bevalling gehad namelijk. vind dat wel intressant zo bevallingsverhalen
@denicepino: haha ja, wordt je de eeuwige student Maar lijkt me in die kisten moeilijk om je enkels te verzwikken ja! En wel heel fijn dat deze droom dan wel is uitgekomen Moeder zijn is zo leuk! En tjee, er is daar wel veel te doen zeg, ik wist ook niet dat Pinkpop daar vlakbij is, grappig Ga je daar ook heen? @ Luna: He balen dat we nou net allemaal niet online waren! Ik snap dat je geen zin hebt in werken en al helemaal nu je nog last heb van je keizersnede:S Maar vandaag was het dus je eerste werkdag, hoe ging het? Vandaag was er kermis bij ons. En daar had je zo'n spin die heel hoog gaat. En Rosemarie wilde daar persee in, ik zei nog: als we erin zitten kan je er niet meer uit he. Dus ik met haar erin. Eenmaal boven vond ze het niet zo leuk meer, maarja we konden er dus niet meer uit. Toen we beneden waren vroeg haar vriendinnetje: vond je het eng? En Rosemarie: nee hoor, ik was hélemaaal niet bang hahah, zo grappig
@ Denicepino: Dat is wel vervelend voor je zusje zeg.... grappig zul je zien dat dat dan de ware is. Zal nog niet een te uitgebreid bevallingverhaal geven, ga eerst maar eens zelf bevallen Het was geen geplande keizersnede en na ongeveer een uur persen kwamen ze erachter dat het toch niet ging lukken. J was een sterrenkijkertje. Dus ik weet wel hoe het voelt om te persen maar helaas niet om het af te maken. De keizersnede vond ik echt super gaaf om mee te maken Ik heb alles heel bewust mee gemaakt nou ja een klein beetje stoned van de medicijnen @mamalinny. ik vond het heerlijk om eruit te zijn en echt super fijn om weer te werken! morgenavond mag ik weer en dan zaterdag een ochtend en dat was het dan voor deze week! Ik heb ontzettend lieve collega's die hebben me goed opgevangen! Ben wel om 14.00 naar huis gegaan. Vond het goed zo om te beginnen want ben er zo lang uit geweest. Wat schattig van rosemarie... geweldig om dit soort dingen mee te maken. Daar kun je flink van genieten he?? Als J. op zijn rug ligt dan pak ik hem bij zijn handjes en dan trekt hij zichzelf op Zo ontzettend lief en sterk mannetje!! liefs
mama linny ja gelukkig lukte de droom om zwanger te worden en kindjes te krijgen wel en anders had ik een andere weg gevonden om alsnog met kindjes bezig te zijn, via werk of adoptie. ik ben nog nooit op pinkpop geweest eigenlijk gek genoeg en het zit hier echt om de hoek. ik hoor wel de muziek gewoon als ik in de tuin zit dus beetje mee genieten ken altijd wel. Luna ja heel bizar dat precies de persoon die ze eigenlijk direct wilde afkeuren ze nu samen een huis heeft gekocht en samenwoond. ( nog geen kinderen wel een hond ) kijk er al helemaal naar uit naar me bevalling ! dacht niet dat ik dat ging zeggen hahaha. vorige keer was het ook goed gelopen allemaal. en eigenlijk heel raar dat ik de weeen niet eens voelde maar pas nadat ze de vliezen gebroken hadden , en toen na 5 uur is mijn kleine meid geboren. ( wel met een knip AUW AUW!!) keizersnee is dus helemaal niet tegen gevallen nu hebben misschien de medicijnen en het stoned zijn meegeholpen hihi. zie het al helemaal voor me wwwhiiiiiiiiiiiiiiiieeeeejjjjjjjjjjjjjj je hoort soms zo horror verhalen ook met het herstellen van de keizersnee. of dat er een ruggeprik gezet word en die dan 2 keer overnieuw moet. lijkt mij zo pijnlijk in je rug prikken getsie. hopelijk word deze ook gewoon zonder poespas en medicijnen voor opwekken van weeen of pijnstilling geboren.dan kan ik tenminste thuis blijven!!! wat schattig dat je kleine man al helemaal zichzelf kan optrekken !!!
@ Luna: Goh, lijkt me wel heel heftig om aan het eind alsnog een keizersnee te moeten, maar gelukkig is het goed gegaan! En stoned zijn is ook een leuke bijkomstigheid Bij mijn eerste bevalling was ik ook helemaal high En wat fijn dat het goed ging op je werk en dat je ook zulke leuke collega's hebt! Dan heb je ook weer wat tijd voor jezelf he, ook al is het werk. Wat heb jij een sterk mannetje zeg, wat knap! @denicepino: Ja, inderdaad, dat is ook niet altijd vanzelfsprekend! En nu heb je al bijna 2 kindjes Ben je niet enorm benieuwd? Ik kon echt niet wachten joh! Heb daarom ook nog een pretecho laten maken En handig dat je de muziek thuis hoort, scheelt je toch weer 150 euro Wat fijn dat je zo'n snelle bevalling had Dan gaat het nu vast ook wel goed! Lorelie was er ook nog sneller dan Rosemarie
mama linny ik ga bijna kapot van nieuwschierigheid naar mijn kleine beebje kan echt niet wachten gewoon maar is beter dat het nog eventjes blijft zitten ben nu 32 weken. en ja moet nog zeker eventjes 5 weken blijven zitten ( want dan kan ik thuis bevallen gewoon ) dit keer wilde ik dat ook doen pretecho maar dat koste wel beetje veelhier in het zuiden en we hebben niet zo heel veel geld op het moment om zoiets te doen.. wel heel zonde maar ik wacht wel tot het er is kan ik foto's genoeg maken hihi. zeker scheelt me enorm veel geld. en als ik de muziek niet mooi vind doe ik de deur dicht hahaha. en dan hoor ik niks meer. ja het is snel gegaan met emy toen. maar hoop niet dit keer NOG sneller aangezien me mannetje binnenkort weer gaat werken ( heeft eindelijk werk gevonden !!! jeej na bijna een jaar in ww en 1 maand in bijstand) en die is dan met de vrachtwagen de hele tijd van rotterdam naar antwerpen en dan naar duitsland rijden 5 dagen in de week van huis. en hoop dan niet dat ik moet bevallen als hij in de file hangt ergens tussen hier en daar anders ga ik enorm balen natuurlijk !!
@denicepino: Ja snap ik! Maar gelukkig hoef je niet zo heel lang meer te wachten En pretecho is ook erg duur, bij ons was het 100 euro, maar gelukkig heeft mijn schoonmoeder dat voor ons betaald Wat fijn dat je man weer een baan heeft! Poeh, dan snap ik wel dat het niet te snel moet gaan, dat zou echt heel erg balen zijn als hij niet op tijd zou komen... Wil je buiten je man nog iemand anders bij de bevalling?
mamalinny das welmooi als je schoonmoeder het betaald als dat bij ons zo was dan had ik ook ene laten maken. ja ik kreeg daar toch een beetje stress van hoor. we hadden niet verwacht dat er zo lang geen andere baan zou zijn. we namen het risico om gewoon te blijven proberen zwanger te worden. want als we er mee waren gestopt had het nog langer geduurt uiteindelijk. maar ben super blij dat ik nu gewoon straks kan bevallen. terwijl mannetje ook een baan heeft. toch beval je dan een beetje relaxter. me moeder was er de vorige keer bij , bij de bevalling die was in het ziekenhuis toen. maar nu ik thuis beval zou ik toch graag alleen met me mannetje zijn in plaats van me moeder er ook nog bij.
Hee denicepino Ja inderdaad, daar hebben we wel geluk mee! Anders hadden we het denk ik ook niet gedaan. Snap ik dat je dan relaxter bent, dan heb je denk ik toch een beetje het gevoel dat alles geregeld is voordat de kleine er is Maar lijkt me wel wennen dat hij dan veel minder thuis is, of niet? Is wel heel close, samen met je man thuis bevallen Maar hoe voel je je nu?
mama linny vandaag heeft me mannetje nog een afspraak met de baas van het bedrijf waar hij gaat werken. Hij heeft hem een keuze gegeven en extra tijd om er over na te denken. De baas vertelde hem van als je 5 dagen in de week weg ben ga je veel missen ( ok dat is waar) maar als hij bevoorbeeld met vrachwagen in berlijn zit. en hij heeft al 9 uur erop zitten met rijden. mag hij ook als ik aan het bevallen ben. NIET naar huis rijden met de vrachtwagen !! dus wat zegt die baas ik ken je ook een andere standplaats geven maar verder weg is dat. 40 km heen en 40 km terug naar huis ( 250 euro per maand aan benzine) maar daarnaast ga je wel minder verdienen natuurlijk dan dat je weg ben. denk er eens over na hoe je dat zou vinden. zo ken je wel iedere avond gewoon thuis zijn met natuurlijk 1-3 keer in de maand misschien een uitzondering dat je een nachtje weg ben. ( heel lief natuurlijk van die man dat hij beetje na denkt) die man wil hem denk ik wel erg graag hebben als werknemer want heb nog nooit gehoort dat een werknemer zoveel moeite doet om ene te laten werken bij hem op het bedrijf. dus vanmiddag krijgt me mannetje te horen hoeveel hij precies verdient. wat zijn werk tijden zijn dan 7 tot 4/ 9 tot 6 ofzo. en dan kan die DAN pas contract daarvoor tekenen. als het goed is ken hij dan morgen al beginnen met werken ( vrachtwagen was nog niet helemaal klaar gemaakt voor hem , moest nog een en ander aan gebeuren. anders had hij misschien maandag al begonnen ) ik denk dat samen bevallen veel relaxter is dan met je moeder erbij ofzo ik denk ik heb 1 keer met me moeder en me mannetje in het ziekenhuis gedaan , nu wil ik alleen met me mannetje ( kraamzorg , verloskundige ) thuis bevallen. wilde alles een keertje geprobeert hebben hihi. was gister me afspraak vergeten bij de verloskundige...... nu had ik hun gebelt gistermiddag van uhmmm ben afspraak vergeten. was niet erg kon ik vanmorgen 11:40 uur.. ikd enk is goed. belde ze net op.. kan eigenlijk niet in de ochtend ( andere collega had al afspraak ofzo weet ik veel heel verhaal ) ik zeg ja dan een nieuwe. zegt ze dan doen we om 2 uur. dus nu heb k 2 uur de verloskundige. jeeeeej kan ik kijken hoeveel ik ben aangekomen ben wel benieuwd namelijk !!! en dan kan ik ook meteen kijken hoe groot beeb op dit moment is want volgens mij is het een heeeel lange. kont zit in me ribben en hoofd helemaal onderin ( lijkt net alsof het ieder moment er uit kan springen) maar voel me wel ok. op dan die last in me ribben en rug na. maar ja ik denk dat dat gewoon bij deze zwangerschap hoort ofzo. waar blijft het zonnetje nu :S
nog een vraagje wat vinden jullie van ikea hemnes spullen ?? ik wilde met emy haar verjaardag nieuw kamertje doen. nu heb ik gekeken op verschillende sites. nu vind ik dat erg mooi en ziet stevig uit ook en ken lang mee gaan ook. het gaat om het Hemnes 3 lade kastje , Hemnes kledingkast met 2 deuren en 2 lades en Hemnes 1 persoons bed. wat vinden jullie ervan zou ik die halen ?? en het baby kamertje grene verkopen ?vind het zo moeilijke keuze. voor de gene met oudere kindjes wanneer kregen hun een ander bed NA het ledikantje. ( bij ons bedje ken geen spijltjes eruit gehaald worden )
He meis, En ben je veel aangekomen?? Was alles goed bij de verloskundige? Ik vind die spullen van de ikea zo gaaf... Dat bed is zo'n bank toch? Ik heb ook grenen meubelen in de babykamer en heb ze allemaal grijs geverfd dat is ook mooi geworden. maar ik lees dat je van dat bedje geen grote kan maken Volgens mij kunnen wij dat ook niet. Ik moet nog 7 kilo om weer op mijn oude gewicht te komen dus ben er al bijna 23 kwijt verder gaat alles hier zijn gangetje en ben ik alweer lekker aan het werk. Daarom ben ik ook even niet geweest Ze hebben bij Julian het hoofdje opgemeten ivm zijn afplatting alleen heb ik er nog niks over gehoord. Ga weer even verder alles bij lezen.
hey luna ben niet abnormaal veel aangekomen volgens mij weeg nu 77 kg en ben in totaal nu 11 kg aangekomen bloeddruk was goed zei ze 110/60 , eiwit en ijzer waren goed. dus helemaal weer mooi is niet het bedje wat op een bankje lijkt leek me ook wel mooi maar vond het bedje van hemnes hoge hoofdeinde en lage voeten einde in het wit nog iets mooier denk dat ik gewoon ga sparen daarvoor. lijk me gewoon zo mooi staan ook bij de rest van de inrichting van haar kamertje. je weet misschien wel roze met bloemetjes en streepjes en blokjes enzo. wat je zoveel zie. ik heb emy haar kamertje van me moeder gekregen was al tweedehands toen. maar is eigenlijk niet helemaal mijn stijl maar ja als je niet zo heel veel te besteden heb dan maak je dat op dat moment niets uit. Nu ik een nieuwe babykamertje heb wil ik graag voor emy ook een nieuw kamertje wat echt ook mijn smaak is. wilde hem eerst ook gaan verven maar toen kwam ik er achter dat die spijltjes op geen enkele manier weg te halen zijn. toen dacht ik ok een meegroeibedje misschien maar dan moet je bij ikea tig keer matras kopen en lattenbodem ( en de laatste matras is dan ook nog niet eens een 1 persoons matras) dus ben je eigenlijk meer kwijt. meegroeibedje die we hadden uitgezocht was 70 bij 160 en uitschuifbaar.. maar ja normaal 1 persoons matras is al 90 cm breed. agh ja heb wat anders moois straks en ik ken nog sparen tot 31 juli dan is ze pas jarig ! super dat je al zoveel ben afgevallen zeg je hebt er erg zin in zo te zien hihi !! vind je het niet vervelend zo ineens weer aan de bak te moeten na zo bevalling en zo mooi wondertje. mis je hem niet zo overdag ? misschien is het afplatten van het hoofdje minder geworden of hetzelfde gebleven? dat ze niks gezegt hebben. maar toch beetje raar. misschien een keertje opbellen wat ze in dossier geschreven hebben? staat dat ook niet in het groeiboekje vermeld lijk me toch belangrijk je zit natuurlijk ook in spanning of het goed gaat. we hebben heir een beetje veel zitten lullen hihi dus succes met lezen