Hey Hier nog een bewust jonge mama! Ik ben 24, mijn vriend het omgekeerde, 42 en ons dochtertje is 6 maanden! En ik vind het heeeeeeeeeeeeeeerlijk om zo'n jonge mama te zijn!
oh en ik zou heeeeeeeel graag nog een kindje willen krijgen maar mijn vriend helaas niet. Dat blijft een beetje een probleem denk ik, ik zei altijd, nee 1 kindje is voor mij genoeg en ik ben gezegend met 1 gezond kindje, en dat ben ik ook zeker! Maar ik zou het geloof ik toch nog wel heel graag een keertje mee willen maken hoor, zwanger worden, als het lukt, zwanger zijn, mooie dikke buik, en zelfs het bevallen, al vond ik het echt verschrikkelijk pijnlijk, maar als ik eraan terug denk, vond ik het een hemelse ervaring en zou ik het zo nog een keer doen...ik hoop het..
ik ben 22 jaar en heb 2 kinderen. Ik was 19 bij mijn eerste en ben nu 22 bij de tweede en ik vind het geweldig! Mijn man is 30 jaar. Ik denk dat wij het bij 2 kinderen houden. Het is praktischer want bij een derde zouden er weer allemaal aanpassingen gedaan moeten worden (slaapkamer te weinig/auto te klein enz) en kinderen zijn duur vooral als ze groter worden.. daarnaast vind ik het heerlijk dat mijn dochter van bijna 3 al zoveel kan en geniet echt van de uitjes met haar. Nu ik weer een babytje heb merk ik ook dat ik het leuker vind als ze wat groter zijn! moet wel zeggen dat ik het erg jammer vind dat ik waarschijnlijk nooit meer zwanger zal zijn maar het bevallen zal ik niet missen haha
hier ook vrij snel en op jonge leeftijd mijn man en ik waren 6 weken bij elkaar toen ik zwanger bleek (gepland, maar nooit zo snel verwacht) ik was 23 toen ik zwanger werd. (op mn 21e een mk met mijn ex vriend die me gelijk erna de deur uitzette) mijn man is 28 nog steeds gelukkig en een tweede in de planning maar ja... nog eventjes wachten daarmee
Welkom nieuwe mama's !!! Volgens mij hebben we al een heel clubje nu. Maar merk dat er zo uit ons zelf niet zo veel gepraat word de laatste dagen is wel jammer. misschien moet dat nog komen ?? Ik zie dat er meer zijn die het jammer vinden als de zwangerschappen voorbij zijn en het gezin compleet is. Ik vind het ook jammer. ikvind het zwanger zijn erg byzonder en ik probeer ook van ieder moment te genieten. al lukt dat lang niet altijd maar ik doe me best zodat ik geen enkel moment mist. foto's maken, 9 maanden dagboek in vullen. en natuurlijk verders alles vast leggen, papieren verzamelen en echo's. ik ga het erg jammer vinden als ik bevallen ben. ik ga die buik echt missen omdat ik weet dat die buik na deze bevalling er niet meer in zit. omdat er ook gewoonweg geen ruimte meer is in huis en auto. zoals andere ook al zeiden is een 3de nog meer aanpassen. Als k het geld had dan had het geen probleem geweest. maar ik denk toch dat ik moet leren dat het hierna stopt met zwanger zijn. ( mocht ik toch nog zwanger worden perongeluk zou altijd nog kunnen dan is de volgende natuurlijk gewoon welkom hoor !! dan gaan we gewoon vol gas die aanpassingen doen in het gezin)
Hoi! Ik ben 22 en ongepland zwanger, maar ongelovelijk blij en gezegend! Mijn vriend en ik zijn helemaal in de wolken en kunnen niet wachten tot de kleine er is
Hi meiden! Ik ben 21 en mijn vriend 26. We zijn al ruim 5 jaar samen waarvan we nu bijna een jaar samenwonen. Maar even een vraagje.. Hoe reageerde jullie omgeving toen je vertelde dat je zwanger was/bent? Want ik ben eerlijk gezegd best bang voor de reactie van mijn omgeving. Vooral de familie aan de kant van mijn vriend is nogal ouderwets ingesteld en ben bang dat ze niet blij zullen reageren als we zouden zeggen dat ik zwanger ben. Hoe gaan jullie daarmee om?
nou rammel... mijn ouders en schoonouders waren erg blij maar erg verrast omdat wij pas 6 weken bij elkaar waren neemt niet weg dat ze er allemaal erg gelukkig mee waren/zijn omdat mijn ouders gescheiden zijn en beiden weer hertrouwd is onze zoon gezegend met 3 opa's en oma's en 1 overgrootoma die vreselijk gek met hem zijn. tuurlijk negatieve reacties hebben wij ook gehad maar het voelde bij ons goed en we hebben voor de volle 100% ervoor gekozen mijn ouders gingen na 25 jaar uit elkaar garantie in het leven heb je nooit vonden wij dus werd onze liefde bekroond met een zwangerschap (later een zoon he)
Ook een jonge mamma (23) mijn man is 28. Zoonlief is bijna 6 maanden. Ook ik studeer nog (bezig met afronden van mijn bachelor), maar ik vind het wel erg zwaar. Komt misschien ook doordat Aaron de eerste 3 maanden een huilbaby is geweest en nu nog niet de makkelijkste. Gelukkig hoef ik nog maar 1 vak .
hier ook een relatief jonge moeder derde op komst en 25 jaar oud en ja was allemaal gepland man is 30 en zijn alweer 10 jaar samen groetjes anita
Hier ook nog een ''jonge'' aanstaande mama..! Vriend & ik zijn beide 23. Mijn vriend en ik zijn 5,5 jaar samen en wonen sinds eind 2007 samen.. Hebben wel vaak over kinderen gehad, maar nooit echt gezegd nú gaan we er voor. Aangezien ik ook had gehoord dat het bij mij niet eens uitzich zelf zou kunnen. Dus als we aan kinderen zouden ''beginnen'' dan zou ik het traject van MMM in moeten, maar dat is hier niet het geval,, Kindje is niet helemaal gepland, maar is wel zeer welkom. En hebben tot nu toe eigenlijk alleen nog maar positieve reacties gehad gelukkig!
Ben ook een jonge mama, ben 17. Het was niet helemaal gepland, was aan de pil dus ik weet niet precies hoever ik ben. Ongeveer nog maar 8-9 weken, maar ik en mijn vriend (22) houden het wel bewust! Ik hoop dat alles goed gaat.. maar maak me helaas wel veel zorgen
macaaney ben je wel bij een verloskundige langsgegaan?? als ik jou was zou ik even langs de huisarts gaan zoiezo. dan krijg je genoeg informatie voor verloskundige dan kan je aangeven bij je verzekering dat je zwanger ben en je kraamzorg meteen al regelen daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen. natuurlijk misschien iemand in je omgeving het vertellen dat je zwanger ben misschien je moeder? of heb je dat al gedaan? die kan je heel goed helpen. en steunen natuurlijk ken je mij en de andere hier ook om advies vragen. prive of hier op het forum. succes !
Hier ook een jonge mama! Mijn vriend en ik zijn allebei 23 en wilde beide graag jong kinderen We hebben nu een super lieve prachtige dochter en vind het geweldig om jong moeder te zijn. Hebben hele leuke reacties gehad van familie en vrienden. En de opa's en oma's zijn helemaal weg van hun kleindochter. Een tweede zie ik ook komen over een jaartje misschien. Zijn jullie getrouwd? Of plannen voor te gaan trouwen? Mijn vriend en ik willen graag trouwen maar hebben momenteel niet zo veel geld dus word nog even sparen!
haha ja mijn moeder weet het al. Zij heeft voor mij een afspraak gemaakt bij een verloskundige voor volgende week woensdag.. ik ben erg benieuwd. en dankjewel! Ik moet dus eerst langs mijn verzekering? en dan even kijken naar kraamzorg!
macaaney ik weet niet welke verzekering je hebt? als je bij CZ ben kan je via hun site kraamzorg aanvragen. https://www.cz.nl/aanvraagformulier-kraamzorg maar je kan ook bellen naar CZ gewoon. je kan op het formulier meteen ook aangeven welke kraamzorg je wil hebben wie dat meot verzorgen zeg maar welke centrum. als je niet weet welk centrum kan je via een link op het aanvraag formulier verschillende centra's zoeken. en die eens allemaal rustig bekijken. je heb nog wel even tijd maar hoe vroeger je dat geregelt heb hoe beter. je weet maar nooit hoe druk het word in die periode dat je moet bevallen. maar je verloskundige gaat vast ook vanalles vragen aan je, ook of je kraamzorg al geregelt heb of nog niet eruit ben voor de keuze die kunnen je ook erg goed helpen. en voor echo's krijg je ook alle informatie bij je verloskundige. als je nog meer vragen heb vraag gerust !!! hoe reageerde je moeder en omgeving dat je zwanger ben ? of weet alleen je moeder het nog maar?? gaan jullie ook samen wonen nu er een kleine aan komt of heb je zoiets van nou toch maar ff niet?? zit je nog op school/opleiding? werk? hihi ik vraag niet veel ofzo hahaha.
Mijn moeder schrok nogal, maar ze heeft het geaccepteerd en is nu trots dat ze oma wordt en mijn vriendinnen weten het en die reageerde verschillend de twee uitersten : drie waren blij voor me en vonden het leuk en de andere vond dat ik abortus moest plegen. Ik woon al op mezelf (kamertraining..) en de begeleiding regelt nu een apartementje(met voorrang!) voor mij en mijn vriend. en ik doe havo .. en ik kan dat in deeltijd gaan doen volgend jaar, maar daar moet ik eigenlijk nog over na denken, want ik twijfel wel heel erg .. want dan zou mijn kindje naar een kinderdagverblijf moeten en eigenlijk zie ik daar best wel tegen op.. Misschien heb ik teveel vooroordelen daarover.. en ik heb VGZ dus ik zal eens op die site gaan kijken! echt heel erg bedankt hoe oud ben jij eigenlijk?(haha mag ik dat wel vragen..)
Ja het is misschien heel even een schok natuurlijk ! zeker zal ze een trotse oma worden ! Je heb altijd het ene na het ander uiterste. is ook niet niets natuurlijk als je nog op school zit enzo gewoon alles moeten regelen. maar als je de kans heb om je school deeltijd af te maken zou ik het wel persoonlijk doen. dan heb je een afgeronde opleiding en kan je straks goed werk vinden op hoog nivo dat je niet straks op zwart zaad zit. ik vind het wel jammer dat ik niet NOG een opleiding heb gedaan na de opleiding die ik al heb gedaan. MBO. ik had wel wat hoger op willen gaan. Het is misschien even doorbijten maar misschien kan je moeder 1 -2 dagen oppassen in de week of misschien moeder van je vriend. en dan nog een dagje naar het kinderdagverblijf?? is altijd wel een oplossing te vinden denk ik. misschien een keertje kijken van te voren even met je vriend gewoon een paar langs gaan kan je zien hoe er gewerkt word in kinderdagverblijf. Ik zou wel optijd gaan ( ongeveer binnen nu en VOOR het kindje geboren is) want ook daar zitten wachttijden op he. soms elle lange lijsten. wel heel super dat je voorrang krijg op een appartementje. ik ben nu 23 en de tweede is op komst ben nu 25 weken zwanger en mijn kleine meid is 1,5 jaar. ik was ook een vrij jonge moeder dus. sommige in de omgeving die zeiden me niks meer en andere vinden het juist super leuk. reactie van mijn moeder was. meteen huilen van geluk ze vond het super !!! en de ouders van me vriend ook meteen helemaal blij. en die gaan ook helemaal los met vanalles kopen. en zijn super blij dat ze nu weer helemaal los mogen gaan met vanalles kopen voor de kleine die er aan komt. je mag alles vragen hoor behalve me pincode.
ja ik heb eigenlijk nog een best vage vraag.. Ik was me namelijk even helemaal erin aan het verdiepen en nu blijkt dat mijn vriend dat kindje erkent, maar geen ouderlijk gezag heeft ofzo. (ik wel want ik ben inmiddels 18 tegen die tijd) .. dus weet jij toevallig hoe dit zit? of was je al getrouwd? [nog gefeliciteerd met je zwangerschap, wel een beetje laat misschien haha]
ja wij hebben bij gemeente ook kindje erkent. moet je beide voor tekenen krijg je een papier met jullie namen erop. met handtekening en stempel en handtekening van die gene van de gemeente. dan krijg het ook meteen zijn naam. ( tenminste hebben wij wel zo gedaan omdat ik dat zelf wilde weet niet eens of je er een keuze in heb volgens mij wel ) kost je ehm ik was volgens mij 12 euro kwijt. hihi ( weet niet meer kost niet zoveel ) klopt dat jij ouderlijk gezag heeft dan. maar ik zou niet weten hoe het verder zit . ze hebben daar boekjes ook van bij de gemeente je krijgt er ook ene mee als je daar tenminste naar vraagt. ik heb het teon gevraagt ik heb het meegenomen maar heb het niet gelezen. je moet dat volgens mij dan vast leggen ergens... maar heb ik toen niet gedaan. weet eigenlijk ook niet waarom. we vonden het beide niet nodig toen en nu eigenlijk nog niet. ik ben nog niet getrouwd hoor ik wil wel heel graag trouwen en vriendlief heeft er al een paar keer overgesproken dus ik wacht gezellig af tot hij daar op zijn knie zit op de grond hihi ( dankjewel maak niet uit ! )