NIET alleenstaande jonge moeders

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door aamm, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade

ik heb hier iets gevonden er over ...

Ouderlijk gezag

Ouderlijk gezag is het recht en de plicht van de ouder om een kind op te voeden en te verzorgen. Je bent ook wettelijk vertegenwoordiger van je kind als je ouderlijk gezag hebt. Als je getrouwd bent hebben zowel de vader als moeder automatisch ouderlijk gezag, maar wanneer je niet getrouwd bent, krijgt alleen de moeder het ouderlijk gezag over het kind, ook al heb je als vader het kind erkend.

Om als ongehuwde vader het ouderlijk gezag te krijgen moet er een verzoek tot aantekening van ouderlijk gezag worden ingediend bij de griffie van het kantongerecht. Je kunt alleen ouderlijk gezag krijgen als je het kind ook hebt erkend. Als het ouderlijk gezag bij één ouder berust, dan kan er een verzoek worden ingediend bij de rechtbank om samen met een persoon die nauwe betrekking heeft met het kind het ouderlijk gezag te delen. Zo kunnen ook homoseksuele stellen het ouderlijk gezag regelen.

2. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Pedagogisch medewerker :D
    Cuijk
    hier nog een jonge moeder..
    ik ben wel al getrouwd :D dit hebben we gedaan toen ik zwanger was.. (stond wel al op de planning voor ik zwanger was)
    Ik ben zelf gestopt met de pil toen ik 20 jaar was.. 9 maanden later ongeveer was ik zwanger.. toen was is 21.. heb miskraam gehad toen :(
    Snel na de miskraam was ik weer zwanger en inmiddels 15-12-2009 bevallen van mijn mooie meisje elena!!
    Ik ben er dolgelukkig mee.. en ondanks de scheve gezichten die je van veel mensen krijgt (trek me er niet veel van aan) ben ik dolgelukkig :D
    liefs suzanne

3. Miss J

Miss J Lid

18 feb 2010
    79
    0
    0
    Ja bewust voor gekozen en happy together..:D

4. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    welkom nieuwe jonge mama's !

Heel veel mensen kijken me nu ook scheef aan van heb je nu alweer een dikke buik en dan ook nog raar kijken naar emy ( me kleine meid ) vind ik zo raar he. Mensen vinden het nu niet meer normaal als jonge mensen bewust besluiten om jong kinderen te krijgen en te gaan trouwen. terwijl dat vroeger heel normaal was. Een cariere ken je altijd nog maken en je ken je hele leven blijven leren als je wil. dus waarom zou je niet de keuze maken om nu kinderen te krijgen.

Gelukkig vinden familie en vrienden het helemaal super dat we al een kleine hebben en is emy ookecht een oogappeltje van de familie. En is de kleine die er nu aan komt straks ook denk ook verwend door liefde van de familie.

wat een lekker weertje is het hier zeg trouwens.
    mooi zonnetje heb de kachel nog niet eens aan zonnetje warmt de kamer op. zit lekker met me beker koffie en me broodje op de bank. afentoe kijkend naar de kleine die in een boek staat te kijken en alles loopt op te noemen wat ze ziet. :D ben gelukkig !

5. Sin

Sin Lid

9 jun 2008
    13
    0
    0
    Ik ben ook een bewust jonge mama.
    Ik was 21 toen mijn zoontje geboren werd.

Ik ben bjna 5,5 jaar samen met mijn (nu) man
    Ik ben 2 jaar getrouwd en
    heb een zoontje van 14 maanden.

En nog steeds staan mensen met hun oren te klapperen als ze horen dat ik niet perongeluk zwanger ben geraakt :p
    Ik vind het super om zo een jonge mama te zijn en zou het niet anders willen.

6. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    welkom sin !

ja bizar eigenlijk he dat omgeving zo kan reageren terwijl je zelf de keuze heb gemaakt en super gelukkig ben !

7. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Hier nog een gelukkig getrouwd jong stel die zelf graag een kindje willen! Ik ben nog net 22, mijn man is 24 en in april zijn we alweer drie jaar getrouwd! We zijn bijna een jaar bezig geweest en nu voor het eerst in verwachting. En we zijn er zo blij mee! Ik kan niet wachten tot ons kindje geboren is, het lijkt me ontzettend mooi. :)

8. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    welkom amaryllis,

gefeliciteerd met je zwangerschap ! ik kan je vertellen dat als je kindje geboren is dat het SUPER is ! tenminste zo heb ik het ervaren. je bent dan helemaal verbaast dat dat kleine frummeltje van jullie is ! ik kon het na de kraamweek pas echt geloven dat dat kleine meisje wat we gekregen hadden echt echt echt van ons was !

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hallo allemaal,

Ook ik mag me hier melden :D
    Ben zelf 22 jaar en vriendlief is 24 jaar, we zijn zwanger van ons eerste beeb, niet gepland maar heel erg gewenst :D
    We wonen alweer bijna een jaar samen en zijn al 5 jaar bij elkaar...
    Vriendlief werkt en ik studeer nog en werk daarnaast.
    Ik kan niet wachten tot ik onze beeb in me armen heb :D (ook zodat ik niet zo misselijk meer ben :p)

Liefs, Elena

10. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    Elena ik denk dat je de laatste 9 weken van zwangerschap ook wel wil dat hij/zij snel geboren is hihi.
    tenminste dat had ik. want kon nietgoed slapen had aan beide kante kapotte ribben, bekkeinstabiliteit en het werd steeds en steeds warmer buiten. en toen uiteindelijk met 35 grade buiten in het ziekenhuis bevallen !!! als ikd aar weer aan denk ohjeeohjee. hopelijk nu deze keer bij de tweede niet zo warm !!!!

11. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hier ook bewust gekozen, ik ben nu 20 bijna 21 en mn vriend is 24 word eind dit jaar 25.. en in april uitgerekend van de eerste!

12. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Ik ben een jonge moeder van 23 jaar en alweer een half jaar ontzettend gelukkig getrouwd met mijn man (klinkt nog steeds raar ;)). Wij hebben bewust gekozen voor een kindje en kunnen niet blijer zijn! Ook merk je dat je door je jonge leeftijd er veel beter tegen kunt en veel flexibeler bent ingesteld! Ik zou er zo nog een keer voor kiezen om jong moeder te worden.

13. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    mama van finn & lautjuh welkom welkom !!!

super dat er zoveel jonge moeders zijn !! had ik niet gedacht aangezien heel veel mensen nu pas er voor kiezen op latere leeftijd kinderen te nemen. op zichniet erg natuurlijk. als je dat beter lijkt is dat ook natuurlijk super.

hoe doen jullie dat met opvang kids? of hoe denk je dat te doen als kindjes geboren zijn ? gaan jullie werken, school, opleiding thuis? of school, werk EN kids samen combineren.

ben altijd nieuwschierig hoe mensen dat doen. Ik ben op zich niet tegen kinderopvang en creche en al. maar toch heb ik het idee dat als je na je bevalling weer aan het werk gaat voor het eerst je toch heel veel gaat missen. eerste lachje misschien eerste stapjes van de kleine na een tijdje. is toch jammer als je dan aan het werk ben...

mijn kleine meid is nog niet naar een creche geweest ofzo. en heeft ook niet bij familie gezeten een dag lang ( hooguit 1-2 uurtjes voor eventjes wat te regelen bij belangrijke zaken ) wel heeft ze nu 1 weekendje gelogeerd van zaterdag op zondag bij me moeder. maar vind het toch een beetje eng , wist ook niet wat ik moest gaan doen. de plannen waren om gezellig met zijn tweetjes uit te gaan en naar de bios en de volgende dag uit te slapen en lekker rustig dagje. maar eerlijk gezegt heb k geen ene seconde stil gezeten. zijn we niet uit eten gegaan ( omdat ik zei dat we dat geld beter aan de kleine meid kon uitgeven voor luiers enzo) en ook niet naar bios is ook al gouw 15 euro.. en uitgeslapen hebben we ook niet eigenlijk ik was om 6 uur wakker en me vriend ook wist niet wat ik met mezelf aan moest. we wilde eigenlijk om 5 uur op zondag haar ophalen. maar toen was het 12 uur en hield ik het niet meer uit. zijn we bij me moeder op de koffie gegaan ( kleine meid lag te slapen toen net tot 2 uur ) en om 4 uur zijn we naar huis gegaan.

klinkt misschien overdreven allemaal maar miste echt de kleine.
    ik denk dat als ik zou werken. ik gek zou worden dat ik de kleine niet bij me heb.

14. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Er zijn inderdaad nog best veel blije jonge moeders met een relatie, leuk om te lezen! :)

Wat het combineren van werk en moederschap betreft; ik ben van plan om ons kindje voorrang te gaan geven. Als je graag kinderen wilt moet je daar ook de verantwoording voor nemen, en voor mij persoonlijk betekent dat vooral dat je er bent! Ik zou mijn kindje echt niet met 9 weken al dagelijks bij een kinderdagverblijf kunnen brengen. Af en toe een dagje naar de oppas vind ik wat anders, dat moet kunnen. Maar de grootste zorgtaak wil ik graag zelf op me nemen en niet uitbesteden aan iemand anders. Ik heb zelf zulke fijne herinneringen aan mijn jeugd, en aan mijn moeder die er altijd voor me was. Die basis wil ik ook graag doorgeven aan de volgende generatie!

15. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Hier nog een jonge mama bij de geboorte van Jamila 20 (ben nu 22) die heel bewust samen met partner (28) voor een kindje hebben gekozen!

Ik wilde altijd al heel graag jong moeder zijn en mijn man (getrouwd sinds November) wilde ook graag een kindje.

Inmiddels begint de wens voor een 2de steeds groter te worden, de ooievaar is alleen zijn tom tom kwijt volgens mij ;).

Met betrekking tot werk.
    Toen Jamila 3 maanden was ben ik weer aan het werk gegaan, Jamila is toen naar een gastouder gegaan, 2 maanden daarna ben ik gestopt bij de werkgeven en ben ik weer een maandje thuis gebleven. Toen ik een nieuwe baan had gevonden is mijn partner thuis gebleven. Op dit moment werk ik 4 dagen op kantoor en 1 dag thuis per week en zorgt mijn man voor Jamila.

Binnenkort wil mijn man ook weer aan het werk gaan, Jamila gaat dan naar de opa's en oma's of haar oom komt bij ons thuis op haar passen.

16. Tirz

Tirz Lid

15 dec 2008
    84
    0
    0
    Apothekersassistente
    Arnhem
    Hoi hoi,

Ik ben bijna 24 en sinds oktober 2009 Moeder van Julea. Mijn man en ik zijn na 3enhalf jaar relatie getrouwd(2007) en ik wilde altijd al zo jong 'mogelijk' aan kinderen beginnen. Ik heb wel eerst keurig mijn studie afgemaakt en 3 maanden later was ik zwanger.

Ik vind het heerlijk! Wij kunnen nog net zo ons leven leiden als eerst, maar nu met een klein lief trientje erbij!

Ik werk nu 3 dagen in de week. En vind dat nu ideaal. Ons basisidee is: Ma,Di is ze bij mijn ouders(incl. slapen) en vrijdags gaat ze naar de opvang. Maar mijn man werkt en leert om de 3 mnd en is dus ook regelmatig thuis. Zo is ze dus tot nu toe ook regelmatig thuisgebleven.
    Zodra er een keer een tweede zal komen wil ik wel naar de 2 dagen! Dit is voor mij echt de limiet. Heb soms al wel het idee dat ik teveel uit handen geef. Maar ach, zij heeft het goed. En daar gaat het om.

17. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    hallo!
    hier ook een jonge "bewuste" mama! Ik ben 23 en mijn man 25. Zijn in november getrouwd en begin januari is ons mannetje geboren. Hij was een bewuste keuze, heb altijd al jong moeder willen worden.. en ik vind het heerlijk!
    Ik heb gelukkig 2 vriendinnen die ook allebei een kleintje hebben (zijn 24 en 21) en daar deel ik veel mee.
    Veel andere vrienden begrijpen het niet zo, die vinden het raar dat ik niet meer zomaar mee ga stappen enzo.. die kleine kan toch wel naar opa en oma? zeggen ze dan. Ja dat kan... maar ik heb mijn zoontje niet gekregen om bij iemand anders te dumpen en vervolgens te gaan feesten! Dat snappen ze niet helaas....
    Maar ik ben gelukkig met mijn man en zoon! Hoewel ik de eerste weken wel heftig vond.. nu word het steeds leuker. Helaas moet ik volgende week alweer gaan werken.

18. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    super al die jonge moeders hier !!!

er blijven steeds nieuwe mensen bij komen.

19. Tirz

Tirz Lid

15 dec 2008
    84
    0
    0
    Apothekersassistente
    Arnhem
    He suze,

dat vond ik ook, die eerste weken heftig. Vooral op emotioneel gebied. Inmiddels communiceert ze al met me met d'r mooie grijns, en grijpende handjes dat is eenenal genieten!

20. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    ik krijg van Bo idd ook steeds vaker een grote lach! geweldig!

Deel Deze Pagina